Skocz do zawartości

cewka i iskry


Rekomendowane odpowiedzi

Gość n73_astra

astra na drugim i trzecim biegu szarpie (ok 2tys.obr/min) więc poszedłem sprawdzić czy przewody WN przypadkiem nie mają przebicia no i miały praktycznie z każdego przewodu iskry się sypały- przewody do wymiany, ale to nie wszystko najbardziej zdziwiło mnie to, że iskrzy się także na cewce a dokładnie w miejscach zaznaczonych czerwoną linią --> http://img683.imageshack.us/i/cewkaastra.png/

 

i stąd moje pytanie nie wiem czy te iskierki na cewce to normalne czy ona także powina zostać wymieniona :wink:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28221-cewka-i-iskry/
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość damiant804

Podpinam się do tematu,bo mam dokładnie taki sam problem z cewką.

Dzisiaj pokusiłem się zęby ją podmienić na drugą,którą worze w bagażniku od jakiegoś czasu i porażka! O ile ta stara się świeci,to ta druga ma takie przebicie ze ho,ho(poczułem na własnej skórze).

Czy suszenie w takim przypadku coś pomorze,czy po prostu poszła izolacja cewki i wymiana na nową jest jedynym rozwiązaniem!?

Jeśli nowa to jakiej firmy???

Czy w ogóle bawić się w jakieś zamienniki?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28221-cewka-i-iskry/#findComment-93751
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość n73_astra

kolego mi suszenie nic nie dało...

 

narazie jej nie zmieniałem bo jakby troche szarpanie ustalo (z reszta moim zdaniem to nie układ zapłonowy jest winien tym tylko powietrzno-paliwowy i tam będę szukał powodu) a cewka dalej się iskrzy

 

niestety nie orientuje się jakiej marki kupować itd...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28221-cewka-i-iskry/#findComment-87298
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość saszka1989

Mam podobny problem z koledzy powyżej.

 

Tyle że od pewnego czasu słyszałem cykanie na cewce, ostatnio podmieniłem cewkę na używkę, koleś twierdzi że nie miał z nią żadnych problemów a raczej można mu zaufać .

 

Cykanie nie znikło, w nocy podnoszę maskę a tam szok, dokładnie mam przebicia w tych miejscach co kolega powyżej http://img683.imageshack.us/i/cewkaastra.png/

Na starej było w tych samych miejscach ale przy wyższych obrotach (3-4 tys.)

 

Do tego jak tylko dotknę palce w którykolwiek przewód WN to widzę takie rozbłyski pod izolacją na szerokości około 1.5 cm. Ostatnio wymieniłem palcem+kopułka na EPS'a i auto ładnie chodzi na wolny itp, ale spalanie dość znacznie wzrosło. Odpala również dobrze choć muszę dłużej kręcić niż kiedyś.

 

Czy to wina kabli czy bardziej cewki ?? A może czegoś innego ?

Są to 4-ro miesięczne sentechy do LPG, przebicia występują również w przypadku zetknięcia kabli, ale jeszcze nigdy mnie żaden nie pierdyknął.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28221-cewka-i-iskry/#findComment-75982
Udostępnij na innych stronach

Gość marcin84

To mnie kolega trochę zmartwił, bo na dniach miałem wymieniać kopułkę i palec właśnie EPS-a i przewody Sentechy, a tu okazuje siętaka niespodzianka. Liczylem, że spalanie jeśli nie spadne to nie wzrośnie, już totalnie zdołowały mnie te kable, które po 4 miesiącach świecą. Ile kolego przelatałeś na tych kablach? Ja mam u siebie kable Beru, fakt że trochę świecą, ale myśle że są od dawna (przynajmniej u mnie 1,5 roku).

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28221-cewka-i-iskry/#findComment-75795
Udostępnij na innych stronach

Gość saszka1989

Jesli chodzi o przebieg tych kabli to gdzieś kolo 2 tysi maja bo malo Jezdze ze zględu na problemy ze spalaniem. Teraz chce Kupic przewody Boscha, troche droższe ale podobno dobre. Co do kopułki i palca to po wymianie nie mam na nich przebić wiec te EPSc mozesz brać:) Ale sentechy odradzam:( Wczoraj sprawdzałem miernikiem napięcia i co mnie zdziwiło, na plastiku cewki nam ok 3V a na końcu kabla od Wn przy cewce prawie 5V...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28221-cewka-i-iskry/#findComment-75783
Udostępnij na innych stronach

Gość marcin84

Saszka przewody mam już kupione, miałem brać NGK ale były droższe chyba z 70 zł więc sobie odpuściłem bo pomyślałem że na Sentechach przelatam ze 20000 ale to się okaże. A napięcie mierzyłeś między obudową kabla a masą samochodu dobrze rozumiem?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28221-cewka-i-iskry/#findComment-75752
Udostępnij na innych stronach

Gość saszka1989
Dokładnie między tym zgrubieniem końcówki i masą :)

Dziś znajomy dał mi na podmianę stary kabel abym sprawdził czy świeci, wieczorem otwieram maskę, dotykam...i jak mnie nie pier.... ma przebicie dziad na końcówce xD

Moje mają takie minimalne piorunki, niby prąd nie kopie ale chyba nie powinno tak być.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28221-cewka-i-iskry/#findComment-75619
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności