Gość knezu7 Opublikowano 2 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2010 WITAM SERDECZNIE WSZYSTKICH I POZDRAWIAM JEDNOCZEŚNIE!! Jestem tu świeży jak widać http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/wink.gif Od niedawna jestem posiadaczem Opla Astry G, 1.7 CDTI, silnik: Z17DTL, 2003r. Mam mały problem z autem, mianowicie opelek cierpi na jakąś nadpobudliwość wentylatorów- ssącego i tłoczącego, objawia się to tym, że oba wentylatory potrafią się załączyć jednocześnie na raz, na wydaje mi się najwyższym biegu, zupełnie bez przyczyny, nawet na niedogrzanym silniku, zaraz po jego wyłączeniu, lub wystarczy nawet jak tylko przekręcę stacyjkę na zapłon i później znów ją wyłączę i już potrafią się załączyć oba na maksa, bez odpalania wogóle! Pracują tak koło 1,5 - 2 min po czym się wyłączają, wyłączyć je można również gdy ponownie przekręcę stacyjkę na zapłon i znów wyłączę, czasem się wyłączą, a czasem uruchamiają się ponownie. Nie zauważyłem żadnej logicznej kolejności tych objawów. Pali się ciągle kontrolka serwisu, kontrolka ukł. chłodzenia gaśnie zaraz po odpaleniu auta- czyli ok. Komputer pokazuje błędy: w silniku: - P0602 w module chłodzenia: - 17, 43, 44, 57, 163 Auto ma klimatronik. Błędy pokazują się ponownie po ich usunięciu, minimalnie pomaga wymontowanie i przeczyszczenie/osuszenie złączy w module sterowania wentylatorami (obok lewego nadkola), lecz to dosłownie na 2-3 dni, po prostu minimalnie rzadziej się włączają, później znów to samo... Jeśli ma ktoś jakieś uwagi, propozycje, to byłbym niezmiernie wdzięczny! Może te błędy składają się w jakąś logiczna całość, coś one komuś mówią? P0602 - "Wewnętrzny moduł kontroli sterownika - błąd w programie" 17 - to podobno nieistotny błąd 43, 44 - nie wiem jak je rozumieć...? 57 - "Zawór regulacyjny predkosci obrotowej biegu jałowego lub jego obwód, odłaczenie (Bosch Motronic, Simtec)" 163 - Będę wdzięczny za wszelkie sugestie!! POZDRAWIAM!!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28345-astra-g-17-cdti-niepotrzebnie-w%C5%82%C4%85czaj%C4%85ce-si%C4%99-wentylatory/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość spewak Opublikowano 2 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2010 00043 Lampka ostrzegawcza (MIL) za mocne wejście 00044 Lampka ostrzegawcza (MIL) za słabe wejście 00057 Żądanie odcięcia systemu klimatyzacji, brak sygnału 00163 Temperatura chłodziwa silnika, brak sygnału 00164 Nieprawidłowy sygnał temperatury cieczy chłodzącej silnika 17 to brak sygnału z czujnika obrotów wału - powinien zniknąć po odpaleniu silnika. P0602 Przeprogramować lub wymienić Electronic Control Unit (ECU) C-02 P0602 Błąd programowania jednostki sterującej C-02 Coś nie bangla z ECU i wg mnie od tego trzeba zacząć (być może z tego powodu pojawiają sie inne błędy)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28345-astra-g-17-cdti-niepotrzebnie-w%C5%82%C4%85czaj%C4%85ce-si%C4%99-wentylatory/#findComment-96307 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość knezu7 Opublikowano 2 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2010 WITAM PONOWNIE! Faktycznie co do błędu 17 się zgadzam, jest jak kolega spewak mówi, znika on po odpaleniu silnika. Zrobię tak jak kolega zasugerował, mianowicie zajmę się najpierw błędem P0602. Mam jeszcze takie pytanko- wszystkie wymienione przeze mnie błędy figurują jako "Nieaktywne", jedynie P0602 cały czas jest "Aktywny" (i 17 ale on odpada), po wykasowaniu błędów znów ta sama seria się pojawia i znów poza P0602 reszta Nieaktywne. PYTANIE- Jak rozumieć pojawiające się błędy w świetle, że są one aktywne lub nieaktywne? Dam znać co i jak odnośnie P0602 po wizycie u elektronika samochodowego, bo niestety sam z ECU nie powalczę . POZDRAWIAM!!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28345-astra-g-17-cdti-niepotrzebnie-w%C5%82%C4%85czaj%C4%85ce-si%C4%99-wentylatory/#findComment-96262 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość filio80 Opublikowano 2 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2010 witam.. ja tez mialem podobny problem ale u mnie wentylatory mlocily non stop.. oto moj temat.. [ Dodano: Wto Mar 02, 2010 20:02 ] http://forum.opel24.com/ciagle-chodzacy-wentylator-astra-g-17cdti-vt37922.htm   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28345-astra-g-17-cdti-niepotrzebnie-w%C5%82%C4%85czaj%C4%85ce-si%C4%99-wentylatory/#findComment-96237 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość spewak Opublikowano 2 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2010 Aktywne = aktualnie występujące Nieaktywne =wystąpiły i zostały zapamiętane, aktualnie nie występują   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28345-astra-g-17-cdti-niepotrzebnie-w%C5%82%C4%85czaj%C4%85ce-si%C4%99-wentylatory/#findComment-96212 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.