Gość slakaz Opublikowano 2 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2010 Witam. Jeżdżę Astrą (2004r.) z silnikiem x18xe. Przy delikatnym wciśnięciu pedału gazu podczas przyspieszania (i na zimnym i na ciepłym silniku) silnik nagle staje dęba, jakby mu odcięło zapłon. Co ciekawe, czasami przy pedale w podłodze ( wtedy ciągnie aż miło ) też tak potrafi. Remedium na to jest puszczenie całkowite gazu i ponowne wciśnięcie i auto dalej jedzie. Podczas jazdy ze stałą prędkością i obrotach powyżej 2000 z reguły się to nie zdarza. Wolne obroty bez zarzutu tak jak zapalanie silnika. A teraz historia błędu. Początkowo przy odczycie błędów metodą gaz-hamulec wyskakiwały błędy 1550 i 1525, czyli jak dobrze poszperałem na forum, dotyczą potencjometru pedału gazu i elektronicznej przepustnicy. Po obszernej lekturze forum, przestałem zmieniać biegi przy 2500 obrotów i zacząłem przy 3000-4000. Zacięć robi się bardzo mało, zdarza się że nawet w ogóle dziennie nie występują. Ale jednak występują. Co ciekawe, nie mam już tych błędów tylko 0571,czyli ...."usterka w układzie tempomatu - uszkodzenie wyłącznika świateł hamowania „A" " .O ile dobrze wyszukałem na forum, to błąd jest dziwny, tempomatu nie mam, a światła stop działają wszystkie trzy. Ktoś mi rozjaśni w głowie?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28348-d%C5%82uga-historia-b%C5%82%C4%85d-0571/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość asterix27 Opublikowano 2 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2010 Przepustnicę wyczyściłeś ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28348-d%C5%82uga-historia-b%C5%82%C4%85d-0571/#findComment-96277 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slakaz Opublikowano 2 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2010 Czyściłem. I nic nie pomogło, a błąd 0571 dalej wychodzi.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28348-d%C5%82uga-historia-b%C5%82%C4%85d-0571/#findComment-96274 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość asterix27 Opublikowano 2 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2010 Czy Ty aby nie masz silnika Z18XE ? Ja bym się jednak skupił na tych dwóch pierwszych błędach które wskazują na problem z przepustnicą. Skoro przepustnica wyczyszczona i nadal nie ma poprawy, być może czas na jej wymianę. Ten trzeci może być pochodną tych dwóch pierwszych, mogłeś się też pomylić przy odczycie. Najlepiej podepnij auto pod kompa i sprawdź jeszcze raz błędy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28348-d%C5%82uga-historia-b%C5%82%C4%85d-0571/#findComment-96263 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slakaz Opublikowano 2 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2010 Błędy dla pewności kilka razy odczytałem, więc o pomyłce raczej nie może być mowy. Z drugiej strony to jakieś cuda, żeby z błędów dotyczących pedału gazu i przepustnicy wychodził tempomat i czujnik stopu.A silnik mam faktycznie z18xe.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28348-d%C5%82uga-historia-b%C5%82%C4%85d-0571/#findComment-96203 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.