Skocz do zawartości

Wymiana paska rozrządu w Astrze z silnikiem Y17DT


Rekomendowane odpowiedzi

Gość slawo25

Witam wszystkich serdeczne

Chciałem się kogoś zapytać czy przy wymianie tego paska konieczne jest sprawdzanie jego napięcia przy pomocy specjalnego urządzenia? Chodzi o to, że w instrukcji firmy Gates napisane jest, że silnik ten jest bardzo wrażliwy na odpowiednie napięcie paska, a w razie jego zbyt mocnego naciągnięcia może dojść do przeciążenia rolki prowadzącej umiejscowionej pomiędzy pompą oleju a pompą wtryskową. Zniszczenie tej rolki w większości przypadkow może doprowadzić do uszkodzenia silnika. Z reguły prawidłowe napięcie paska sprawdza się poprzez jego przekręcenie o 90 stopni i to wystarcza, ale czy wystarczy i w tym przypadku?

 

Szukałem na forum oraz w internecie czegoś na ten temat, ale niestety nic konkretnego nie udało mi się znaleźć, jeśli ktoś z was miał już jakieś doświadczenia związane z tym problemem, to prosiłbym o odpowiedź.

 

Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28462-wymiana-paska-rozrz%C4%85du-w-astrze-z-silnikiem-y17dt/
Udostępnij na innych stronach

Gates zaleca stosowanie tego testera STT-1 każdorazowo przy zmianie rozrządu we wszystkich modelach samochodów. Pewnie nawet w ASO tego nie używają.

http://www.gates.com/Poland/brochure.cfm?brochure=9273&location_id=13526

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28462-wymiana-paska-rozrz%C4%85du-w-astrze-z-silnikiem-y17dt/#findComment-95282
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Sam zmieniałeś pasek rozrządu ? uzywałeś jakich przyrządów specjalisycznych czy poprostu liczyłeś zęby na psaku i znaki na kołach robiłeś ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28462-wymiana-paska-rozrz%C4%85du-w-astrze-z-silnikiem-y17dt/#findComment-94885
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jestem już po wymianie paska, napinacza i rolki prowadzącej. Wymiany dokonałem z pomocą trochę bardziej doświadczonego kolegi, ale myślę, że jeśli miałbym zrobić to jeszcze raz, to poradziłbym sobie sam ;( .

Jak się okazało, napinacz był starego typu i na taki sam go wymieniłem. Co się tyczy liczenia ząbków, to dla świętego spokoju zaznaczyliśmy kontrolne punkty na kółkach i pasku. Dzięki temu łatwiej było nam założyć nowy pasek i nie pomylić się o „ząbek”. Największą niewiadomą było odpowiednie napięcie paska, ale myślę że nie jest zbyt mocne, ani za luźne.

 

Na chwilę obecną wszystko wygląda dobrze, silnik od samego początku pracuje równo, a nawet mam wrażenie że przestał szarpać podczas zmiany biegów – nie wiem czy ma to coś z tym wspólnego.

 

Na razie asterka jeździ, tak więc nie mam co narzekać.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28462-wymiana-paska-rozrz%C4%85du-w-astrze-z-silnikiem-y17dt/#findComment-93764
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności