Gość gines Opublikowano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2007 Witam, mam duży problem z rdzą która tworzy się na progach samochodu koło przyspawanych uchwytów na których zaczepione są gumowa uszczelka. Próbowałem różnych rzeczy, malowałem hamerraitem i dalej rdza. Następnum razem oczyściłem te pola posmarowałem cortaninem po wyschnięciu pomalowałem farbą zaprawkową która kupiłem w ASO po 4 tyg znowu wyszła rdza. Może ktoś z Was zna złoty środek na pozbycie się rudej z mojego Astrolota? Może ktoś ma jakiś dobry niedrogi warsztat w okolicach Piaseczna lub w Warszawie(Ursynów, Ochota, Mokotów) który fachowo wykonuj zaprawki. Z góry dzięki.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2851-problem-z-rdz%C4%85-na-progach-przy-listwach-gumowych/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2007 Najlepsza recepta, to usunąć te uszczelni, zeszlifować uchwyty, dokładnie wyczyścić, porządny podkład i lakierowanie. Sam to przerabiałem. Uszczelka się rusza, a od spodu jest metalowa i ściera lakier. Większość osób wymieniających progi pozbywa się tych uszczelek, nie tylko w oplach.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2851-problem-z-rdz%C4%85-na-progach-przy-listwach-gumowych/#findComment-334845 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gines Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2007 A jak najlepiej usunąć te uchwyty, bo cholerstwo jest mocne i pod obcęgami nie idzie? A diaksą boję się ucinać żeby nie przegrzać blachy i żeby bardziej nie rdzewiało.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2851-problem-z-rdz%C4%85-na-progach-przy-listwach-gumowych/#findComment-334049 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2007 hammeritem czy jak mu tam to lepiej nie malujcie elementów w samochodzie, chyba ze chcecie po roku nie miec juz niczego metalowego wchodzi w reakcje z solanką i robi kuku na wylot. Podobnie jak z silikonem (wiekszosc octanowa) czyli kwas. PS ja zaprawkuje rdze tylok oczyszczajac luzną preparatem Brunox Epoxy i juz 5 lat bezposrednio na rdze pokryte sie trzyma.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2851-problem-z-rdz%C4%85-na-progach-przy-listwach-gumowych/#findComment-334014 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 Najlepsza recepta, to usunąć te uszczelni, zeszlifować uchwyty, dokładnie wyczyścić, porządny podkład i lakierowanie. Sam to przerabiałem. Uszczelka się rusza, a od spodu jest metalowa i ściera lakier. Większość osób wymieniających progi pozbywa się tych uszczelek, nie tylko w oplach. Witam jak usunąć te uszczelki są wsuwane,na zatrzaskach??pierwsze co robimy to regulamin i dział witamy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2851-problem-z-rdz%C4%85-na-progach-przy-listwach-gumowych/#findComment-183854 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2009 Witam,no własnie jak ściągnąć te uszczelki musze je zdjąć ale nie mam pojęcia jak to zrobić.pozdro   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2851-problem-z-rdz%C4%85-na-progach-przy-listwach-gumowych/#findComment-142681 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grooby Opublikowano 7 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2009 jeżeli masz f-ke to bierzesz lekko podważasz od środka i pociągasz one są na takich małych jakby gwizdkach tak to wygląda nie schodzą w górę tylko w bok może wrzuce ich fotki dzisiaj jak to podważyć w zafiże podobnie może być prosze bardzo zdjęcia http://prezeslion.fotosik.pl/albumy/682829.html   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2851-problem-z-rdz%C4%85-na-progach-przy-listwach-gumowych/#findComment-142406 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość golden2912 Opublikowano 7 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2009 podwazasz jeden tak zeby nie uszkodzic reszty lakieru i delikatnie charatasz reszte (ladnie zchodzi) i masz cala uszczelke w rekach. tez mam tam rdze i tak jak kolega pisal dokladnie wyczyscic zaprawic podkjladowac zalakierowac i atom   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2851-problem-z-rdz%C4%85-na-progach-przy-listwach-gumowych/#findComment-142382 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grooby Opublikowano 7 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2009 popytaj sie w sklepach czy nie mają takiego czarnego płynu nie wiem jak sie nazywa jak sie tym posmaruje rdza nie wychodzi i na niego daje się podkład pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2851-problem-z-rdz%C4%85-na-progach-przy-listwach-gumowych/#findComment-142335 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dizel1982 Opublikowano 8 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2009 Więc może i ja wtrące swoje 5 groszy. U mnie progi przy tej uszczelce zaczęły już rdzewieć 2 lata po zakupie samochodu w salonie. Na gwarancji robili mi to chyba ze 4 razy. Później przestałem serwisować w ASO ze względu że te same czynności w nieautoryzowanym warsztacie kosztowały mnie mniej niż połowę tego co zostawiałem w ASO a znowu nie jest to az tak skomplikowany samochodu i nafaszerowany elektroniką żebym musiał koniecznie robić to w ASO i z tą chwilą automatycznie skończyła mi się gwarancja na lakier. W tej chwili w niektórych miejscach blacha jest przerdzewiała na przewylot. Co fajne dzieje się to tylko przy progach z przodu. Z tyłu jest wszystko ok. Teraz najpoważniejszy problem mam z pękniętą szybą której nie mogę wymienić z powodu obrdzewiałego dachu, slupków i podszybia dlatego nie robie tego a jak zabiorą dowód to samochód wyrejestruje i pójdzie na złom. Silnik ma już ponad 250tys km. Tak wiem że silniki 1.4 8V robią nawet i ponad 300tys bez remontu tylko zaznaczę że ten samochód od paru lat wykorzystywany jest przede wszystkim jako auto do ciągania przyczepki i to z dość sporym ładunkiem bo jak trzeba przyciągnąć np tone cementu bo akurat tyle zbrakło to wsiadam i jadę także ma to również olbrzymi wpływ na zywotność silnika. Co tydzień musze go myć bo bez przerwy leci mi olej. Nie wiem skąd ale jak samochód postoi chwile to robi się pod nim kałuża oleju. Remontował tego nie będe bo się nie opłaca. Kupić nowy silnik? Napewno bym tak zrobił ale co? kupie teraz nowy silnik, dam z wymianą 2tys a po najbliższej zimie blacharka rozleci się do reszty bo w tej chwili nie mam miejsca w tym samochodzie gdzie by nie było śladu rdzy. Jest doslownie na każdym elemencie karoserii, progi, blotniki przód i tył, maska, klapa, wszystkie drzwi, dach, slupki itd ... Wszędzie widać korozje. Jeszcze o tyle dobrze że auto granatowe bo na jasnym kolorze wyglądalo by to fatalnie. I powiedzcie dlaczego to sie tak dzieje? Samochód NIGDY nie stał pod chmurką, ZAWSZE garażowany, garaż nie ogrzewany bo wiadomo że w ogrzewanym zima+sól przyśpiesza korodowanie. Widocznie takie blachy mi sie trafiły. Auto jest z końcówki tej serii która składali poza granicami polski (koniec 1998r). W kolejnych latach już był astry składane u nas. Podobno w tamtych astrach jak i w tych pierwszych z początków serii problem rdzy jest mniejszy ale jak to jest naprawde tego nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2851-problem-z-rdz%C4%85-na-progach-przy-listwach-gumowych/#findComment-142217 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.