Gość s777m Opublikowano 10 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 Witam Dużo jest tematów związanych z wysokimi obrotami ale założyłem nowy temat gdyż nie moge w nich znalesc jednoznacznej odpowiedzi. Moj problem wygląda nastepujaco: Po przeczyszczeniu przepustnicy i krokowca silnik ma wysokie obroty jalowe, 2000-2200 obr/min przy czym po zczytaniu błędów takowych nie ma. Obroty powracaja do prawidłowych po odpieciu czujnika położenia przepustnicy i co zrozumiałe chyba zapala sie check z błędem nr 22 (niskie napiecie tps) Pomocy!! co robić?? co jest nie tak??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28610-wysokie-obroty-b%C5%82%C4%85d-22/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Emsi0072007 Opublikowano 11 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2010 Pytanie co się działo z autem przed czyszczeniem przepustnicy, bo raczej bez powodu jej nie rozbierałeś.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28610-wysokie-obroty-b%C5%82%C4%85d-22/#findComment-93745 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość s777m Opublikowano 12 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2010 Przed czyszczeniem było ok ale chciałem przeczyścic bo poszla mi uszczelka pod glowica i wszystkie węze odmy itd byly strasznie umaślone. Teraz wiem ze nadgorliwosc nie jest dobra no ale stało sie. przeczyscilem i jest jak jest. Dzis zamienilem na inny czujnik, od poloneza. minimalnie różnia sie oznaczenia ale poprawa jest widoczna. Schodzi z obrotow normalnie..... gdy z jałowego biegu wcisne gaz to lekko sie zadlawi (1sek) i wchodzi normalnie na obroty. Błąd 22 nadal wywala.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28610-wysokie-obroty-b%C5%82%C4%85d-22/#findComment-93628 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Emsi0072007 Opublikowano 12 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2010 Niskie napięcie może świadczyć o zwarciu do masy, bądź czujnik po prostu padł. Sprawdź przewody idące do czujnika czy nie są gdzieś przetarte. Jak mi padł czujnik to na zimnym silniku trzymał 2 - 2,5tys. obrotów, na ciepłym około półtora tys. obrotów. Czym czyściłeś czujnik? Może zalałeś go WD-40? Jeśli tak to spróbuj go wysuszyć.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28610-wysokie-obroty-b%C5%82%C4%85d-22/#findComment-93614 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość s777m Opublikowano 12 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2010 dzis odpalalem poloneza z moim czujnikiem i takie same objawy jak u mnie w asterce (obroty wysokie) natomiast u mnie z czujnikiem od poloneza błąd 22 nadal jest. Jeśli chodzi o obroty są na biegu jałowy o 100-200 obr/min niższe od prawidłowych wiec moze faktycznie na podstawie tego wnioskuje padniety mój czujnik a czujnik obecnie zamontowany z poloneza jest dobry tylko prawdopodbnie do monowtrysku i możliwa stad delikatna róznica parametrów.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28610-wysokie-obroty-b%C5%82%C4%85d-22/#findComment-93559 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Emsi0072007 Opublikowano 12 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2010 Więc nie pozostaje ci nic innego jak wymiana czujnika na odpowiedni. Czujnik od poloneza jest widocznie trochę inny więc stąd może wywalać ten błąd u Ciebie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28610-wysokie-obroty-b%C5%82%C4%85d-22/#findComment-93495 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzej_m55 Opublikowano 12 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2010 s777m, to nic innego nie zostało jak kupić dobry czujnik one mają inne parametry na pewno.Miałem od Nexi założony i ten błąd miałem co ty   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28610-wysokie-obroty-b%C5%82%C4%85d-22/#findComment-93485 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość s777m Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2010 wracam po nieobecności... niestety nadal z tym samym problemem. obroty nadal są wysokie. Przeważnie po odpaleniu sa ponizej 1 tys ale z czasem po przejechaniu kilkunastu km wzrastaja do poziomu 1,5-1,7tys. czujnik tps jest nowy i wg pomiarów jest sprawny: Napięcie płynnie wzrasta wraz z uchyleniem przepustnicy od 0.69V (przep. zamknięta) do 4.65V (przep. max otwarta). Opornośc czujnika równiez płynnie zmienna wraz z uczyleniem przepustnicy od 8400-9000 Ohm (przep. zamknięta) do 2500-2600 Ohm(przep. max otwarta) po odpieciu tps obroty spadaja do nominalnych. Dodam że próby adaptacji ecu nic nie daja. Stąd wnioskuje ze lewego powietrza nie zasysa. Może krokowiec?? Najczarniejszy scenariusz to chyba ecu. POMOCY PANOWIE ...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28610-wysokie-obroty-b%C5%82%C4%85d-22/#findComment-84579 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.