Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

jak się żarzy pod obciążeniem to prawdopodobnie szlag trafił którąś z diod głównych w mostku prostowniczym, można to łatwo sprawdzić mierząc napięcie między kablem który wychodzi z alternatora do akumulatora a wejściem wzbudzenia do alternatora. w prawidłowo działającym alternatorze napięcie powinno wynosić 0 V pod obciążeniem. w uszkodzonym takim jak napisałem, napięcie na wejściu wzbudzenia będzie wyższe od napięcia na wyjściu do akumulatora - właśnie ta różnica powoduje żarzenie diody.

widziałem ostatnio schemat fajnego i prostego mierniczka do diagnozowania właśnie takich problemów, ktoś tu na forum dawał link, ale nie pamiętam w którym temacie.

 

[ Dodano: Czw Mar 25, 2010 18:34 ]

już wiem, schemat dał kol. Kacper - oto adres: http://automatyka.ndl.pl/opel/podzespoly/alternator/pralt.htm

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28674-%C5%BCarz%C4%85-si%C4%99-kontrolki/page/2/#findComment-89777
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności