Gość szupek Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 jak się żarzy pod obciążeniem to prawdopodobnie szlag trafił którąś z diod głównych w mostku prostowniczym, można to łatwo sprawdzić mierząc napięcie między kablem który wychodzi z alternatora do akumulatora a wejściem wzbudzenia do alternatora. w prawidłowo działającym alternatorze napięcie powinno wynosić 0 V pod obciążeniem. w uszkodzonym takim jak napisałem, napięcie na wejściu wzbudzenia będzie wyższe od napięcia na wyjściu do akumulatora - właśnie ta różnica powoduje żarzenie diody. widziałem ostatnio schemat fajnego i prostego mierniczka do diagnozowania właśnie takich problemów, ktoś tu na forum dawał link, ale nie pamiętam w którym temacie. [ Dodano: Czw Mar 25, 2010 18:34 ] już wiem, schemat dał kol. Kacper - oto adres: http://automatyka.ndl.pl/opel/podzespoly/alternator/pralt.htm   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28674-%C5%BCarz%C4%85-si%C4%99-kontrolki/page/2/#findComment-89777 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzesiek815 Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 A jakie powinno byc cisnienie oleju silnik 2.0 8V C20NE   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28674-%C5%BCarz%C4%85-si%C4%99-kontrolki/page/2/#findComment-89733 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.