Skocz do zawartości

Wentylator sam sie włączył przy zimnym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Ja miałem w Tico takie objawy: temperatura na wskaźniku zaczęła rosnąć do pewnego poziomu- podczas jazdy. Były wyższe wskazania niż normalnie. Gdy się zatrzymałem w korku czy na światłach, wskaźnik temp. wracał "do normalnego położenia". w ciągu pół minuty. Gdy ruszłem i jechałem, to znowu wskaźnik temp. podnosił się. Na biegu jałowym było normalnie. Po wymianie pompy wszystko od razu wróciło do normy.

 

Oki, mechanik mówi podobnie że raczej pompa bo termostat się otwiera... Tylko przeraził mnie... :?: mówi że najlepiej by było również nowy rozrząd wstawić... ale mój rozrząd ma przejechane może 1000-1500 km, więc raczej nic mu nie dolega, a w takim razie... czy przy wymianie pompy paliwa trzeba demontować rozrząd ? bo wiecie zawsze to większe koszta...

Jeszcze jak zwykle dobijają mnie w motoryzaycjnym, trzeba śćiągnąć pompę i wtedy się okaże jaka ona jest... ile bar bo tak to nie wiadomo. A może ktoś wie ? Astra F `93 poj. 1400ccm, zwykła podstawowa wersja :D, idę do pracy mam nadzieję że pomożecie, kolejny raz :shock:

 

Z tego co wywnioskowałem to masz wymieniony pasek i napinacz , pompy jak twierdzisz nie wymieniałeś, więc po co znowu wymieniać jeżeli masz dobry, przy takim przebiegu się nie wymienia Jeżeli nie cieknie ta pompa to sprawdz ten czujnik który załacza ten wentylator bo logicznie mysląc gdyby była uszkodzona pompa to wentylator załączał by się prawidłowo tylko że częściej a nie odwrotnie :?: to w tym czujniku jest bimetal który pod wplywem ciepła zwiera styki i wentylator zaczyna pracować -proste prawda :D

 

tylko jak on to stwierdzil, ze slabo

tego nie wiem :D

 

skoro przesunal sie punkt wlaczenia wentylatora chlodnicy to problemu nalezy szukac po stronie termostatu lub czujnika a nie po stronie pompy.

 

Bez sensu :?:

 

A pasek moze zostac tak jak jest

zluzuje sie pompe, wymieni - pasek naciagnie i po krzyku.

 

W C20XE w ksiazkach serwisowych każą zmieniac pasek za kazdym razem kiedy sie go zluzuje z dowolnej przyczyny, nawet po 15 minutach od zalozenia nowego. Bez szaleństw Panowie :shock:

 

jak stwierdził... przy dodawaniu gazu ściskał przewody doprowadzające ciecz do chłodnicy, wogóle stwierdził, że powinna być chłodnica chłodniejsza czy cóś. Oki... to i tak mnie nie ratuje... czy termostat czy pompa to musi grzebać przy rozrządzie więc... koszt ten sam, zlecę jutro aby wymienił pompę i termostat chyba że pompa okaże się oki.

 

No niestety dotyka ponoć, trzeba ściągnąć, pasek czy cóś, na szczególach się nie znam więc Ci nie powiem. Autko stoi już u lekarza, po południu operacja ( ciekawe czy dadzą jej znieczulenie :?: )

Jak się uda to jeszcze dziś albo jutro odbiorę, prosiłem jeszcze żeby posłuchali zaworów czy one dobrze chodzą czy nie... bo coś jakoś ostatnio głośniej jak temperatura była wysokoa.

 

aj nie trzeba i juz :?:

wystarczy sciagnac obudowe paska i tam da sie klucz akurat wsunac bo jest na to miejsce i wykrecic obudowe termostatu jak i wyjac sam termostat - juz przerabialem to w kilku astrach i kadettach -zarowno 1.3 1.4 1.6 na malym blou maja dokladnie tak samo :D

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności