Skocz do zawartości

Astra F po nagrzaniu za niskie obroty


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

2 tygodnie temu kupiłem Astrę F 1.8 8V + LPG, r.1993. Od samego początku są z nią problemy związane z gubieniem wolnych obrotów na biegu jałowym. Pojechałem do mechanika i stwierdził: wymiana rozrządu, filtra paliwa, oleju + filtra (standard po zakupie autka) i pęknięta uszczelka pod głowicą. Diagnoza była słuszna, ponieważ silnik przepalał płyn chłodniczy. Myśleliśmy, że to jest właśnie przyczyna nierównych obrotów. Objawiało się to tak, że na benzynie i na gazie silnik potrafił nawet zgasnąć. Czasem trzymał obroty na poziomie 400 - 500 i cały samochód drżał. W momencie spadków obrotów zapalała się i rzarzyła kontrolka oleju, a po podniesieniu ich gasła. Występowały też wahnięcia, falowanie od 400 - 1000. Uszczelka została wymieniona, głowica splanowana, rozrząd założony i...? To samo! Pojechałem s powrotem i okazało się, że przepustnica łapała fałszywe powietrze i gdzieś jakaś dziurka była zapchana. Uszczelnili mi przepustnicę, wyczyścili silniczek krokowy i kazali przetestować auto. Więc pojechałem w trasę! :beer: Silnik ładnie odpalił na benzynie, po przygazowaniu przełączył się na LPG i w drogę. Zrobiłem około 30 km bez żadnego problemu. Dopiero pod koniec silnik zaczął delikatnie gubić obroty i znów zapalała się i rzarzyła kontrolka od oleju. Zgasiłem silnik i uruchomiłem go ponownie, co niestety nie było łatwe. Odpalił dopiero po wciśnięciu gazu, ale od razu obroty leciały w dół. Po przełączeniu na gaz było to samo. Po kilku próbach uspokoiło się to i już silnik pracował prawidłowo na wolnych obrotach. Wymieniłem już silniczek krokowy i dalej jest to samo. Wniosek nasówa mi się taki: gdy auto jest zimne trzyma obroty dobrze, lecz po rozgrzaniu zaczyna gubić obroty na benzynie i na gazie! :beer: A cha! Dodam jeszcze, że i na benzynie i na gazie jest bardzo mułowata! Kompletnie nie czuć tych 90 KM! :) Co może być przyczyną tego wszystkiego?

Sorki za rozpisanie się! :beer:

 

Poprawiłem tytuł i literówkę/ andrzej_m55

 

[ Dodano: Nie Mar 14, 2010 08:52 ]

Odświeżam temat. :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28700-astra-f-po-nagrzaniu-za-niskie-obroty/
Udostępnij na innych stronach

Nie, check się nie świeci. Wczoraj sprawdziłem sobie czy są jakieś błędy w elektronice za pośrednictwem kodów dłyskowych i nic mi nie wykazało. :) Co to może być? :P

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28700-astra-f-po-nagrzaniu-za-niskie-obroty/#findComment-92580
Udostępnij na innych stronach

Gość sledzik1102

Odpalił dopiero po wciśnięciu gazu

proponowałbym pomierzyć miernikiem potencjometr przepustnicy gdy przepustnica jest zamknięta, potem zrobić pomiar gdy będziesz powoli ją otwierał, oraz zmierz w maksymalnym otwarciu lub podmień na inny sprawny i sprawdzic co sie bedzie działo z obrotami.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28700-astra-f-po-nagrzaniu-za-niskie-obroty/#findComment-92548
Udostępnij na innych stronach

Gość sledzik1102

gdzie znajduje się ten potencjometr?

potencjometr przepustnicy jak sama nazwa wskazuje należy szukać przy przepustnicy tam gdzie dochodzi linka gazu ( po drugiej stronie) w pobliżu jest silniczek krokowy, a potencjometr wygląda tak:

http://photos01.allegroimg.pl/photos/oryginal/927/42/44/927424441

 

http://www.opel-madry.pl/index.php?k=739&p=27

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28700-astra-f-po-nagrzaniu-za-niskie-obroty/#findComment-92484
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo za informację. Jutro to sprawdzę!

Pzdr.

 

[ Dodano: Wto Mar 16, 2010 14:54 ]

Chłopaki? A może parownik mam uszkodzony? Co o tym myślicie?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28700-astra-f-po-nagrzaniu-za-niskie-obroty/#findComment-92481
Udostępnij na innych stronach

Gość sledzik1102

Chłopaki? A może parownik mam uszkodzony? Co o tym myślicie?

Objawiało się to tak, że na benzynie i na gazie silnik potrafił nawet zgasnąć.

wg Twojego opisu wynika że problem występuje zarówno na gazie jak i na paliwie więc uważam że przyczyna tkwi w podzespole który jest wspólny dla obu rodzajów paliwa

gdy auto jest zimne trzyma obroty dobrze, lecz po rozgrzaniu zaczyna gubić obroty na benzynie i na gazie!

jak już pomierzyłeś potencjometr przepustnicy to sprawdz jeszcze czujnik temperatury cieczy chłodzącej(ten który daje sygnał na kompa a nie na wskaźnik na desce)
Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28700-astra-f-po-nagrzaniu-za-niskie-obroty/#findComment-92050
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności