Gość emaks Opublikowano 13 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2010 Witam wszystkich. 2 tygodnie temu kupiłem Astrę F 1.8 8V + LPG, r.1993. Od samego początku są z nią problemy związane z gubieniem wolnych obrotów na biegu jałowym. Pojechałem do mechanika i stwierdził: wymiana rozrządu, filtra paliwa, oleju + filtra (standard po zakupie autka) i pęknięta uszczelka pod głowicą. Diagnoza była słuszna, ponieważ silnik przepalał płyn chłodniczy. Myśleliśmy, że to jest właśnie przyczyna nierównych obrotów. Objawiało się to tak, że na benzynie i na gazie silnik potrafił nawet zgasnąć. Czasem trzymał obroty na poziomie 400 - 500 i cały samochód drżał. W momencie spadków obrotów zapalała się i rzarzyła kontrolka oleju, a po podniesieniu ich gasła. Występowały też wahnięcia, falowanie od 400 - 1000. Uszczelka została wymieniona, głowica splanowana, rozrząd założony i...? To samo! Pojechałem s powrotem i okazało się, że przepustnica łapała fałszywe powietrze i gdzieś jakaś dziurka była zapchana. Uszczelnili mi przepustnicę, wyczyścili silniczek krokowy i kazali przetestować auto. Więc pojechałem w trasę! Silnik ładnie odpalił na benzynie, po przygazowaniu przełączył się na LPG i w drogę. Zrobiłem około 30 km bez żadnego problemu. Dopiero pod koniec silnik zaczął delikatnie gubić obroty i znów zapalała się i rzarzyła kontrolka od oleju. Zgasiłem silnik i uruchomiłem go ponownie, co niestety nie było łatwe. Odpalił dopiero po wciśnięciu gazu, ale od razu obroty leciały w dół. Po przełączeniu na gaz było to samo. Po kilku próbach uspokoiło się to i już silnik pracował prawidłowo na wolnych obrotach. Wymieniłem już silniczek krokowy i dalej jest to samo. Wniosek nasówa mi się taki: gdy auto jest zimne trzyma obroty dobrze, lecz po rozgrzaniu zaczyna gubić obroty na benzynie i na gazie! A cha! Dodam jeszcze, że i na benzynie i na gazie jest bardzo mułowata! Kompletnie nie czuć tych 90 KM! Co może być przyczyną tego wszystkiego? Sorki za rozpisanie się! Poprawiłem tytuł i literówkę/ andrzej_m55 [ Dodano: Nie Mar 14, 2010 08:52 ] Odświeżam temat.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28700-astra-f-po-nagrzaniu-za-niskie-obroty/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pio19trek Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 Witam mam podobny problem tylko mi nie gasnie ale jest mulowaty i duzo pali i tez te obroty dziwne sa obstawiam lewe powietrze kable wysokiego.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28700-astra-f-po-nagrzaniu-za-niskie-obroty/#findComment-93062 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Emsi0072007 Opublikowano 15 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2010 Check sie zaświeca?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28700-astra-f-po-nagrzaniu-za-niskie-obroty/#findComment-92655 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość emaks Opublikowano 15 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2010 Nie, check się nie świeci. Wczoraj sprawdziłem sobie czy są jakieś błędy w elektronice za pośrednictwem kodów dłyskowych i nic mi nie wykazało. Co to może być?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28700-astra-f-po-nagrzaniu-za-niskie-obroty/#findComment-92580 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pio19trek Opublikowano 15 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2010 tez wlasnie nad tym siedze bo mam dokladnie tak samo zalozylem temat wejdz moze cos sie dowiesz ciekawego astra 1.6 8v tam jest troszke niżej   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28700-astra-f-po-nagrzaniu-za-niskie-obroty/#findComment-92574 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sledzik1102 Opublikowano 15 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2010 Odpalił dopiero po wciśnięciu gazu proponowałbym pomierzyć miernikiem potencjometr przepustnicy gdy przepustnica jest zamknięta, potem zrobić pomiar gdy będziesz powoli ją otwierał, oraz zmierz w maksymalnym otwarciu lub podmień na inny sprawny i sprawdzic co sie bedzie działo z obrotami.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28700-astra-f-po-nagrzaniu-za-niskie-obroty/#findComment-92548 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość emaks Opublikowano 15 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2010 pio19trek - dzięki! Napewno będę zaglądać do Twojego tematu. sledzik1102 - a gdzie znajduje się ten potencjometr? Pzdr.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28700-astra-f-po-nagrzaniu-za-niskie-obroty/#findComment-92528 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sledzik1102 Opublikowano 15 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2010 gdzie znajduje się ten potencjometr?potencjometr przepustnicy jak sama nazwa wskazuje należy szukać przy przepustnicy tam gdzie dochodzi linka gazu ( po drugiej stronie) w pobliżu jest silniczek krokowy, a potencjometr wygląda tak:http://photos01.allegroimg.pl/photos/oryginal/927/42/44/927424441 http://www.opel-madry.pl/index.php?k=739&p=27   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28700-astra-f-po-nagrzaniu-za-niskie-obroty/#findComment-92484 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość emaks Opublikowano 15 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2010 Dziękuję bardzo za informację. Jutro to sprawdzę! Pzdr. [ Dodano: Wto Mar 16, 2010 14:54 ] Chłopaki? A może parownik mam uszkodzony? Co o tym myślicie?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28700-astra-f-po-nagrzaniu-za-niskie-obroty/#findComment-92481 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sledzik1102 Opublikowano 17 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 Chłopaki? A może parownik mam uszkodzony? Co o tym myślicie? Objawiało się to tak, że na benzynie i na gazie silnik potrafił nawet zgasnąć.wg Twojego opisu wynika że problem występuje zarówno na gazie jak i na paliwie więc uważam że przyczyna tkwi w podzespole który jest wspólny dla obu rodzajów paliwagdy auto jest zimne trzyma obroty dobrze, lecz po rozgrzaniu zaczyna gubić obroty na benzynie i na gazie!jak już pomierzyłeś potencjometr przepustnicy to sprawdz jeszcze czujnik temperatury cieczy chłodzącej(ten który daje sygnał na kompa a nie na wskaźnik na desce) Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28700-astra-f-po-nagrzaniu-za-niskie-obroty/#findComment-92050 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.