Gość Anonymous Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Witam! Zadałem pytanie "mojemu" mechanikowi o cenę remontu silnika c16nz. Opowiedział 2500-3000 zł. Czy to uczciwa cena?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2872-nie-za-du%C5%BCo-za-remont/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość blowal Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2007 nawet za remont cena wydaje się być wysoka, tańsza będzie wymiana silnika, a może swap - poważnie pomyśl o tym, looknij na ten temat: http://forum.opel24.com/swap-corsy-14-na-c20ne-vt5246,30.htm?sid=bc89b69580bdf666607565a1ea48021e#57860   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2872-nie-za-du%C5%BCo-za-remont/#findComment-334656 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzECHO Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Jezeli bedzie to remont z prawdziwego zdarzenia to standartowa cena. W skład takiego remontu wchodzi: - szlif wału - honowanie cylindrow - wymiana tlokow - obrobka glowicy - docieranie zaworow, planowanie, itd. - do tego oczywiscie - panewki, pierscienie, uszczelki, plyny, oleje - kompletny rozrzad Nie wiem czy nie lepiej kupic drugi silnik...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2872-nie-za-du%C5%BCo-za-remont/#findComment-334655 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2007 blowal W grę raczej wchodzi wymiana na ten sam silnik. Napisałem już nawet ogłoszenie w dziale KUPIĘ GrzECHO Mechanik powiedział dokładnie to co ty - profesjonalny remont. Chciałem być pewny. A może wiecie gdzie można kupić dobry silnik i przy okazji, żeby można go było sprawdzić (ciśnienia na cylindrach itd)? W moim tylko jeden cylinder daje radę   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2872-nie-za-du%C5%BCo-za-remont/#findComment-334651 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzECHO Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Jezeli chesz rady, to kup drugi silnik. Jest teraz sporo anglikow sciaganych na czesci, ktore maja zdrowe motorki w promocyjnej cenie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2872-nie-za-du%C5%BCo-za-remont/#findComment-334612 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arty Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2007 A moze nie ma potrzeby takiego remontu - jaki masz przebieg??? - u mnie w fordzie jak bral 1l oleju na 1000km to mechanik zdjal glowice, wymienil pierscienie, dotarl i pouszczelnial zawory, przy okazji wymienil pasek i wszystko z czesciami zamknelo sie w ok 1000zl - i teraz oleju nie ubywa wogole. a wiec 2-3 tys to stanowczo za duzo   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2872-nie-za-du%C5%BCo-za-remont/#findComment-334593 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Widzicie, to jest tak: szukam silnika i niby są, ale jak się wpakuję w to samo bagno? Czytałem, że najlepiej szukać takiego, który będzie w aucie, żeby można było sprawdzić. Za remont, to trochę dużo, biorąc pod uwagę, że wywaliłem całą kasę właśnie na auto. Po zakupie wymieniłem od razu olej. Na bagnecie było prawie max. Po 500 km mam na bagnecie w połowie pozycji MIN. Silnik zaczął klekotać. Po rozgrzaniu, na wolnych obrotach mruga kontrolka oleju. Był też u mechanika, który powiedział, że 'bidula' kończy swój żywot. Po prostu nie miałem szczęścia, ale nie rozpaczam, bo autem jeździ mi się dobrze. Miałem do wyboru escorta i astrę. Najpierw przejechałem się escortem, ale nie byłem zadowolony. Astrę prowadziło się super. Trochę zboczyłem z tematu . Chcę kupić silnik, ale tak, żeby nie wtopić.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2872-nie-za-du%C5%BCo-za-remont/#findComment-334588 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arek Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2007 najlepiej taki ktory jest w aucie i zanim kupisz pomierz cisniene na cylindrach nie wiem jakie powinno byc w asterixie (zalezy od tego jaki to motorek - ale sa tez inni moze maja dane z ksiazki) a do mierzenia cisneinia wykresacz swieca wkrecasz cisneiniomierz i krecisz rozrusznikiem i wtedy widzisz co tam naskacze popatrz tez na sam silnik w aucie (wycieki poziom oleju i najlepiej obejrzyj cale auto - bo jak stoi w calosci to nawet wnetrze auta duzo mowi o tym kto i jak i ile tym silnikiem najezdzil) ale na koneic i tak moze sie okazac ze za 1000km czeka cie to samo dlatego moze lepiej pogadaj z tym mechanikiem i zacznij od uszczelniaczy zaworow glowica itp. moze caly remont nie jest potrzebny   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2872-nie-za-du%C5%BCo-za-remont/#findComment-334583 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arty Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2007 A na jakim oleju jezdzisz - moze zmiana na mineral podratuje troche ten silnik i który to rocznik ze tak zajezdzony?? Co do pomiaru cisnienia to tez ostroznie bo inaczej pokazuje na zimnym, po postoju, a inaczej na rozgrzanym silniku i bywa tak ze cisnienie jest Ok, bo olej przedostajacy sie do komory uszczelnia pierscienie, a silnik jest do remontu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2872-nie-za-du%C5%BCo-za-remont/#findComment-334568 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2007 uszczelniacze charakteryzowaly by sie dosc silnym kopceniem zaraz po odpaleniu po postoju, a nawet przy normalnej jezdzie w przypadku ich calkowitego rozpadu - mozna to przeciez sprawdzic przed rozbieraniem. Co do C16NZ to dosc ciezki do zajezdzenia silnik - powiem nawet, ze najciezszy, mnie sie nie udalo go zajezdzic ani w astrze ani w kadecie E, wiec ich stan na rynku, szczegolnie z wyjetej np vectry zza granicy moze byc dosc dobry, ale koniecznie trzeba go wysluchac jak jeszcze jest w aucie i koniecznie musi byc odstany 2-3 doby przed odpaleniem, bo wtedy ciezko jest oszukac kompensatory. Za tą kwotę co podałeś za remont można nabyć nawet 4 takie silniki w bdb stanie (nie mowie o c16nz z allegro za 300-400 zl komplet, bo takie tez sie zdarzaja). Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2872-nie-za-du%C5%BCo-za-remont/#findComment-334566 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.