Gość trail Opublikowano 19 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 Witam wszystkich serdecznie! Jestem tu nowy Mam od dłuższego czasu problem z moją astrą - silnik x14xe ( przebieg: 98 000km), a dokładnie z szarpaniem podczas ruszania, hamowania silnikiem i zmiany biegów (lekkie szarpnięcia - takie "ząbkowanie" - jakby łapał lewe powietrze). Poza tym nie jestem w stanie pedałem gazu, kiedy auto stoi ustawić obrotów ponizej 1800, od razu skaczą ponad ta wartość. A jeżeli jakimś cudem uda mi się "wstrzelić" np. na 1500 obr/min. to silnik chodzi bardzo nierówno. Wiąże ze sobą te dwie rzeczy, czyli szarpanie i brak możliwości liniowego przyrostu obrotów na postoju - od razu przeskok z 850 na prawie 2000 obr./min. I jeszcze jedna rzecz - na biegu jałowym lekko falują obroty, tak w granicy plus/minu 100obr./min. Wymienilem: - potencjometr przepusnicy (mial "dziurę" w opornosci slizgacza) - to był główny podejrzany, ale okazalo się ze jednak to nie on, - silnik krokowy, - sondę lambda (padła naturalnie). Przepustnica wyczyszczona, fałszywego powietrza nie łapie - sprawdzone, ECU - błedów brak, nowe swiece (NGK), nowy filtr paliwa, nowy filtr powietrza. Spalanie w normie, osiagi powyżej 2500 obr/min tez ok. Proszę o pomoc. Jezeli, ktoś z forumowiczów ma taki sam silnik (x14xe) to czy mógłby mi napisać czy u niego też nie ma mozliwości na postoju ustawienia gazem obrotów w zakresie 850 - 1800. Bo chyba z tym zwiazane jest to szarpanie. Pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28875-problem-z-silnikem-x14xe/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kolega Opublikowano 21 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2010 rozumniem, że pedal gazu i linka chodzą poprawnie ,nie wieszają sie?przplywomierz sprawdzony(o ile jest w tym silniku,bo nie jestem pewny)?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28875-problem-z-silnikem-x14xe/#findComment-90979 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość asterix27 Opublikowano 21 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2010 Do sprawdzenia jeszcze EGR.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28875-problem-z-silnikem-x14xe/#findComment-90901 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość trail Opublikowano 21 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2010 Linki nie sprawdzalem, egr sie chyba otwiera przy jednostajnym obciązeniu - raczej to nie on. Szukam przyczyny zwiazanej z tym przeskokiem przy dodawaniu gazu na postoju - nie da się pedalem ustawić ponizej 1800 obr/min Czy mógłby mi ktoś napisać, kto ma silinik x14xe czy może z "buta" ustawić obroty ponizej 1500. Przepływomierza ten silnik nie ma.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28875-problem-z-silnikem-x14xe/#findComment-90749 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robertnet Opublikowano 21 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2010 Czy mógłby mi ktoś napisać, kto ma silinik x14xe czy może z "buta" ustawić obroty ponizej 1500. tak bez problemu mogłem,   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28875-problem-z-silnikem-x14xe/#findComment-90747 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość golden2912 Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 jutro sprawdze jak nie zapomne ale wydaje mi sie ze cos przy przepustnicy jest nie tego. moze sam uklad otwierania linka powoduje przeskok przepustnicy. czyli lekko gaz wcisniety a otwiera przepustnice tak jak przy tych ok. 2tys obr. szarpanie tez u siebie zauwazylem ale to chyba kwestia gazu u mnie bo na benzynie to wszytko elastycznie i milo chodzi   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28875-problem-z-silnikem-x14xe/#findComment-90722 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robertnet Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 tez bym szukał przyczyny w przepustnicy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28875-problem-z-silnikem-x14xe/#findComment-90705 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość trail Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 Jeżeli to linka gazu, to niech mi ktoś wytłumaczy, dlaczego silnik chodzi bardzo nierówno, kiedy uda mi się z wielkim trudem graniczącym z cudem ustwić te 1500 (1600) obr/min. - maksymalnie delikatne naciśnięcie gazu, z zegarmistrzowską precyzją . Silnik chodzi wtedy, jakby nie palił na wszytkie gary i dziwnie pływa, tak jakby się dusił. Przecież wtedy przepustnica ma stałą pozycję, którą utrzymuję pedałem gazu. Zacinanie się linki wydaję się w takim przypadku nieznaczące - przepustnica ma stałą, ustaloną pozycję. Tam w przepustnicy jest taki mały otworek podłączony pod odmę, może jego trzeba rozwiercić - kiedys coś takiego obiło mi się o uszy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28875-problem-z-silnikem-x14xe/#findComment-90698 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość golden2912 Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 ok skoro udal oci sie jednak ustawic pedal gazu zeby utrzymac stala niska wartos obrotow to nasuwaja mi sie jeszcze dwa przupszczenia. albo uklad zaplonowy ( ale swiece nowe, wiec ewentualnie kabel ktorys) albo wtrysk ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28875-problem-z-silnikem-x14xe/#findComment-90658 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość trail Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 Ustawienie obrotów na tym poziomie graniczy z cudem. A tak przecież chyba nie powinno byc . Swiece są nowe. Nie są to świece GM tylko NGK - może to tez być przyczyną? Kable tam nie występują, tylko moduł. A jakby wtrysk szwankował to byłoby to praktycznie nie odczuwalne w innych zakresach pracy silnika, czy tylko w zakresie do 2000 obr/min.? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28875-problem-z-silnikem-x14xe/#findComment-90646 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.