Gość dzux Opublikowano 23 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2010 sprawdź jeszcze d-isa bo on tez moze sprawiać opisany problem najlepiej podmień od kogoś   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28875-problem-z-silnikem-x14xe/page/2/#findComment-90252 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukasz23 Opublikowano 23 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2010 Panowie potrzebna pomoc... mam taki problem z stra f x14xe 1.4 90km gdy zmijszam pretkosc i redukuje na bieg 2 potem dodaje lekko gazu to jest momen gdzie strasznie przerywa czym moze byc to spowodowanie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28875-problem-z-silnikem-x14xe/page/2/#findComment-90216 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzej_m55 Opublikowano 24 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2010 Lukasz23, Kolego trochę kiepsko to opisałeś Kontrolka silnika się świeci ?? jak kable, świece, krokowy Czy coś było robione   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28875-problem-z-silnikem-x14xe/page/2/#findComment-90123 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość trail Opublikowano 24 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2010 Możliwe ze to EGR. W sumie to go jesienią czysciłem i tak na chłopski rozum to cięzko go posadzac o zakłucenia na niskich obrotach. Niestety nie znam jego charakterystyki pracy. Wiem, że wprowadza male ilości spalin kolektora ssącego, zeby obniżyć temp. spalania w cylindrach i zeby silnik byl "ekologiczny". Czy ktoś wie, kiedy otwiera się zawór EGR - przy jakich obciązeniach silnika? Czy na biegu jałowym jest otwarty? Czy przy powolnym przyspieszaniu jest całkowicie zamknięty? Wiem na 100%, że przy gwałtownym przyspieszaniu się zamyka. Szukałem w sieci charakterystyki jego pracy, ale nic nie znalazłem, stąd ta prosba. Modułu DIS raczej nie posadzam o szarpanie i brak możliwości ustawienia obrotów na postoju poniżej 1800 obr/min. Pewnie dawałby bardziej dosadne objawy. A moje są dość "subtelne". Mozliwe, że sie myle.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28875-problem-z-silnikem-x14xe/page/2/#findComment-90107 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robertnet Opublikowano 24 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2010 Panowie potrzebna pomoc... mam taki problem z stra f x14xe 1.4 90km gdy zmijszam pretkosc i redukuje na bieg 2 potem dodaje lekko gazu to jest momen gdzie strasznie przerywa czym moze byc to spowodowanie coś wiecej- czy zawsze przerywa, czy na ciepłym, pali sie kontrolka check?? ile pali?? od dawna objaw??przyczyn moze byc kilka, egr, dis, kable przewody, i wiele innych coś więcej napisz, a nie czekasz aż ktoś wywróży.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28875-problem-z-silnikem-x14xe/page/2/#findComment-89979 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukasz23 Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 Mój problem polega na tym ze po zmianie biegu z 1-2 i z 2-3 podczas dodawania gazu szarpie , przerywa (ząbkuje) dzieje się to na zimnym i ciepłym silniku nie wiem co jest tego powodem? Czy wyczyszczenie przepustnicy po może czy jeszcze może być inny problem ? [ Dodano: Czw Mar 25, 2010 21:59 ] objawy te są od jakiegoś miesiąca le najpierw były słabe teraz są coraz to mocniejsze Poprawiłem literówkę/ andrzej_m55   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28875-problem-z-silnikem-x14xe/page/2/#findComment-89702 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robertnet Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 Czy wyczyszczenie przepustnicy po może czy jeszcze może być inny problem ? może pomóc, ale nie musiprzyczyn moze byc kilka, swiece, przewody, egr, nieszczelność dolotu itp jeszcze raz zapytam- zapala ci sie kontrolka check??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28875-problem-z-silnikem-x14xe/page/2/#findComment-89694 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukasz23 Opublikowano 28 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 nie zadna kontrolka mi sie nie swieci wlałem paliwa 98 i troche zanikło to przerywanie ale nie do konca   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28875-problem-z-silnikem-x14xe/page/2/#findComment-89032 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość trail Opublikowano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 Witam po przerwie, C.d. z szarpaniem na niskich obrotach i braku możliwości ustawienia obrotów na postoju od 900 do 1800 obr/min wygląda nastepujaco: - sprawdziłem DIS podmieniając go - bez zmian, dalej nie da się gazem ustwić obrotów ponizej 1800, - kolejny raz wyczysciłem przepustnice, wymienilem uszczelkę, silnik krokowy tez czysty, - kolejny raz sprawdzielm wszystko co moze powodowac dopływ "lewego powietrza" - wezyki, wspomaganie hamulca, zawór odpowietrzania zbiornika paliwa, nie sprawdzałem kolektora ssacego - on jedynie moze gdzies wpuszczac powietrze, - zaślepiłem EGR, - sprawdziem czujniki temp. płynu chłodzącego i powietrza, - przeczyscilem wszystkie wtyczki i gniazdka, - wyczyscilem połaczenie silnika z masa samochodu, I dalej nic! Jestem coraz blizej wniosków, ze winę ponosi sterownik silnika (ECM lub jak ktoś woli ECU)! Wytłumaczenie jest proste: jeżeli delikatne nacisnięcie gazu powoduje od razu podniesienie obrotów silnika do 1800 (ponizej tej wartości obroty sa nieosiaglane), to wyraznie wskazuje na to, ze do kolektora ssacego dostaje się powietrze, które nie jest regulowane przez przepustnice. A skoro nie mam nigdzie "lewego powietrza" to wina lezy po stronie silnika krokowego, który pozostaje otwarty (nie zamyka kanalu powietrza biegu jałowego) w chwili uchylenia przepustnicy. To powoduje przeskok obrotów z 900 na 1800. Silnikiem krokowym steruje ECM. Wniosek: uszkodzona jednostka sterujaca. Szarpania w trakcie puszczania gazu i dodwania wystepują w w/w zakresie obrotów, wtedy kiedy silnik pracuje na najuboższej mieszance, kiedy to jest wyraznie niewyregulowany dopływ powietrza przez przepustnice i silnik krokowy. Ponadto, auto wyjatkowo mało mi pali - co jedynie potwierdza moją hipoteze. Innego rozwiazania na dzień dzisiejszy nie widze. Moje rozumowanie chyba wydaje się logiczne. Pozdrawiam i liczę na rzeczową dyskusję oraz inne pomysly i hipotezy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28875-problem-z-silnikem-x14xe/page/2/#findComment-69718 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pyciu Opublikowano 14 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2010 to trochę nie tak, samym powietrzem nie da się zwiększyć obrotów silnika, gdyby tak było to ja bym tak chciał mieć, to jest silnik który zasysa powietrza tyle ile mu trzeba (chyba że jest przytkany układ powietrzny wtedy zasysa za mało), wina leży przy sterowaniu paliwkiem, na mój chłopski rozum przy dodawaniu gazu nie odłancza ci dawki paliwa z obrotów jałowych dokładając te co wciskasz gazem, ja bym jeszcze raz sprawdził krokowiec i przepustnicę a dopiero potem obstawiał ECU Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28875-problem-z-silnikem-x14xe/page/2/#findComment-69517 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.