Gość golden2912 Opublikowano 15 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2010 rozumniem, że pedal gazu i linka chodzą poprawnie ,nie wieszają sie?przplywomierz sprawdzony(o ile jest w tym silniku,bo nie jestem pewny)? a powiedz mi co w przypadku gdy leciutko sie przywiesza jak depne do konca? jak to nasmarowac?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28875-problem-z-silnikem-x14xe/page/3/#findComment-69066 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dzux Opublikowano 16 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2010 Witam po przerwie, C.d. z szarpaniem na niskich obrotach i braku możliwości ustawienia obrotów na postoju od 900 do 1800 obr/min wygląda nastepujaco: - sprawdziłem DIS podmieniając go - bez zmian, dalej nie da się gazem ustwić obrotów ponizej 1800, - kolejny raz wyczysciłem przepustnice, wymienilem uszczelkę, silnik krokowy tez czysty, - kolejny raz sprawdzielm wszystko co moze powodowac dopływ "lewego powietrza" - wezyki, wspomaganie hamulca, zawór odpowietrzania zbiornika paliwa, nie sprawdzałem kolektora ssacego - on jedynie moze gdzies wpuszczac powietrze, - zaślepiłem EGR, - sprawdziem czujniki temp. płynu chłodzącego i powietrza, - przeczyscilem wszystkie wtyczki i gniazdka, - wyczyscilem połaczenie silnika z masa samochodu, I dalej nic! Jestem coraz blizej wniosków, ze winę ponosi sterownik silnika (ECM lub jak ktoś woli ECU)! Wytłumaczenie jest proste: jeżeli delikatne nacisnięcie gazu powoduje od razu podniesienie obrotów silnika do 1800 (ponizej tej wartości obroty sa nieosiaglane), to wyraznie wskazuje na to, ze do kolektora ssacego dostaje się powietrze, które nie jest regulowane przez przepustnice. A skoro nie mam nigdzie "lewego powietrza" to wina lezy po stronie silnika krokowego, który pozostaje otwarty (nie zamyka kanalu powietrza biegu jałowego) w chwili uchylenia przepustnicy. To powoduje przeskok obrotów z 900 na 1800. Silnikiem krokowym steruje ECM. Wniosek: uszkodzona jednostka sterujaca. Szarpania w trakcie puszczania gazu i dodwania wystepują w w/w zakresie obrotów, wtedy kiedy silnik pracuje na najuboższej mieszance, kiedy to jest wyraznie niewyregulowany dopływ powietrza przez przepustnice i silnik krokowy. Ponadto, auto wyjatkowo mało mi pali - co jedynie potwierdza moją hipoteze. Innego rozwiazania na dzień dzisiejszy nie widze. Moje rozumowanie chyba wydaje się logiczne. Pozdrawiam i liczę na rzeczową dyskusję oraz inne pomysly i hipotezy. bardzo fajna hipoteza i tez w tę stronę bym szedł , jeszcze podmienił bym egr , mam ten sam silnik tez od czasu do czasu falują mi obroty , ale sie tym nie przejmuje, mam nadzieje ze uda sie rozwiązać zagadkę   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28875-problem-z-silnikem-x14xe/page/3/#findComment-68817 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość trail Opublikowano 19 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2010 Dzisiaj odłączyłem wtyczkę z silnika krokowego i wielkie zdziwienie ... da się ustawić obroty pedałem gazu ponizej 1800 obr/min! Pozatym juz tak bardzo nie szarpie przy ruszaniu. Ale dalej mocno szarpie przy sciąganiu nogi z gazu i przy dodawaniu gazu (kiedy był wsześniej całkowicie puszczony). Czyli moje przypuszczenia potwierdzają się. Tylko że teraz nie wiem, czy to przypadkiem nie jest wina silnika krokowego (pomimo tego ze mam nowy). Jezeli uda mi się wyeliminować wadę krokowca, to jedyne co pozostaje to: szkodzenie ECU w zakresie sterowania silnikiem krokowym. [ Dodano: Wto Cze 29, 2010 11:04 ] Update Zamówiłem nowy sterownik + czytnik immo + 2 pestki ... jutro już bede wiedział czy diagnoza była trafna. A tak na marginesie, jeżeli ktoś jest zaintertesowany w miarę przyzwoitymi cenami i dobrą obsługą przy problemach ze sterownikami, to mam namiary na wydaje sie dobra firmę. Wystarczy wysłać im nr VIN pojazdu, a oni przysyłają zaprogramowany sterownik z opcjonalnym wyborem czytnika immo i dowolna ilością pestek. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28875-problem-z-silnikem-x14xe/page/3/#findComment-68189 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.