Skocz do zawartości

Różnica w interpretacji błędu P1120


Rekomendowane odpowiedzi

Gość daniel7606

Czy błąd 1120 w Astrze 1.6 16V interpretować jako nieszczelności w układzie przepustnicy czy jako uszkodzony czujnik położenia gazu. Na innym forum znalazłem identyczną usterkę jak w moim autku tylko inaczej odczytaną cytuję

 

Po wizycie u mechanika i podlaczeniu do komputera blad P1120 i wymiana czesci zakupionej w serwisie:czujnik polozenia pedalu gazu.Ta lampka pojawiala sie tylko jak samochod byl cieply, nigdy zimny.Po wymianie czesci znowu to samo.Coz to moze byc??

 

ODP - P1120 -? Za wysokie napiecie na 1 czujniku pozycji pedalu gazu -? Za niskie napiecie na 1 czujniku pozycji pedalu gazu -? Korelacja czujników 1-2 pozycji pedalu gazu - wychodzi, że czujników jest 2szt?... tylko zgaduję, warto byłoby o takie rzeczy pytać na forum opla bo to wykracza poza standardową wiedzę oplowiczów

 

Mój mechanik odczytał tą usterkę jako uszkodzony czujnik pedału gazu a więc zgadza się to z opisem wyżej ale usterka nie zgadza się z kodami dostępnymi w necie.

Czy ktoś poda mi namiary na taki czujnik?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/29133-r%C3%B3%C5%BCnica-w-interpretacji-b%C5%82%C4%99du-p1120/
Udostępnij na innych stronach

Gość asterix27

1120 to uszkodzenie czujnika położenia pedału gazu, nie ma tu żadnej rozbieżności w interpretacji. Wcześniej pisałeś jeszcze o 1550 a to błąd mówiący o problemach z przepustnicą. Jeden może wynikać z drugiego, więc jako tańsze i prostsze rozwiązanie na początek zaproponowałem czyszczenie przepustnicy. Skoro z przepustnicą jest wszystko w porządku to masz przyczynę.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/29133-r%C3%B3%C5%BCnica-w-interpretacji-b%C5%82%C4%99du-p1120/#findComment-89250
Udostępnij na innych stronach

Gość daniel7606

zastanawia mnie tylko jeszcze to dlaczego tak się dzieje na dopiero po uruchomieniu cieplego silnika - dzisiaj na pierwszym odpaleniu przejechałem 25 km bez jakiegokolwiek incydentu a gdy po 30 min wracałem to po 100m już świeciło autko. Nigdzie nie moge znaleść tej części - orientujecie się jaki to przedział cenowy

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/29133-r%C3%B3%C5%BCnica-w-interpretacji-b%C5%82%C4%99du-p1120/#findComment-89244
Udostępnij na innych stronach

mi pokazuje w kodach mych ze 1120 to "Uszkodzenie korpusu przepustnicy - nieszczelności".

i przeczytaj jeszcze tu --> http://forum.opel24.com/blad-p1120-vt44543.htm

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/29133-r%C3%B3%C5%BCnica-w-interpretacji-b%C5%82%C4%99du-p1120/#findComment-89093
Udostępnij na innych stronach

Gość daniel7606

Już sam nie rozumiem - jakie w końcu ma znaczenie błąd 1120 - wychodzi na to że jest to uzależnione od wersji silnika.

 

Czytając problem dagusia48 - u mnie dzieje się tak samo - nigdy gdy silnik jest zimny - a więc skoro na zimnym chula to raczej potencjometr gazu nie jest uszkodzony - nie powinien być uzalęzniony od ciepła gdyż jest w kabinie. A co dotyczy się przeniesionego sterownika - to w jakie miejsce go przenieść - wiązka kablowa nie pozwoli na duży ruch - może założyć na tulejkach dystans i tak go dokręcić do korpusu silnika

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/29133-r%C3%B3%C5%BCnica-w-interpretacji-b%C5%82%C4%99du-p1120/#findComment-89086
Udostępnij na innych stronach

Gość asterix27

wychodzi na to że jest to uzależnione od wersji silnika.

Tak właśnie jest, dlatego w jednym z poprzednich Twoich postów poprosiłem Cię o podanie jaki masz silnik. To bardzo ważna informacja jak sam widzisz. W Twoim przypadku jest tak jak napisałem.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/29133-r%C3%B3%C5%BCnica-w-interpretacji-b%C5%82%C4%99du-p1120/#findComment-89072
Udostępnij na innych stronach

Gość daniel7606

Ok -a więc już wiem że kody są różne -DZIĘKI wielkie - teraz tylko dlaczego tak się dzieje na gorącym silniku - potencjometr jakby był uszkodzony to nie było by różnicy pomiędzy pierwszą jazdą po dłuższej przerwie a kolejnymi

 

[ Dodano: Nie Mar 28, 2010 14:37 ]

czy sterownik może tutaj dawać błędne sygnały - jak to jest w tym typie silnika

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/29133-r%C3%B3%C5%BCnica-w-interpretacji-b%C5%82%C4%99du-p1120/#findComment-89071
Udostępnij na innych stronach

Gość asterix27

czy sterownik może tutaj dawać błędne sygnały

Może jak jest uszkodzony. To jednak rzecz którą powinno sprawdzać się na samym końcu. Najpierw to na co wskazują kody usterek. To że dzieje się to akurat na gorącym silniku uważam za przypadek i nie szukałbym w tym jakiejś reguły. Od jak dawna to się dzieje ? Jeżeli od niedawna, to nie możesz tego jeszcze ze 100% pewnością stwierdzić. Za jakiś czas może się to zdarzyć na zimnym. Czy coś się dzieje dodatkowo z samochodem oprócz zapalenia się kontrolki z kluczykiem ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/29133-r%C3%B3%C5%BCnica-w-interpretacji-b%C5%82%C4%99du-p1120/#findComment-89064
Udostępnij na innych stronach

Gość daniel7606

Z autem nic się nie dzieje - jak zimny to gada jak ta lala - tylko kolejne odpalenie już generuje błąd - na zimnym jeszcze mi się to nie stało ale nie jest powiedziane że się nie stanie.

W listopadzie wymieniałem termostat bo autko było nie dogrzane a problemy zaczęły się tydzień temu.

Nie mogę nigdzie znaleźć tej części w necie - nawet nie wiem jaki to koszt.

 

[ Dodano: Nie Mar 28, 2010 18:35 ]

A wiec - pierwsza jazda po 20 godzinach przerwy - 10 km OK, godzina przerwy 10km OK, 45minut przerwy - po 500m świeci usterka jedziemy dalej 5km, 15min przerwy - odpalam - nic nie świeci 5km - OK

 

Odczytałem błędy - w kolejności 1122,1550,1120,1550

 

[ Dodano: Wto Kwi 20, 2010 21:50 ]

Witam ponownie

 

Problem został rozwiązany

 

Uszkodzony był sterownik - ogólnie przegrzany z uszkodzonymi ścieżkami odp. za przepustnice i pedał gazu. Sterownik po naprawie i autko śmiga - błędów jak narazie brak.

 

Teraz mam pytanie - w celu wyeliminowania ponownego przegrzania się sterownika - jak by nie patrzeć znajduje się na bloku silnika - co zrobić ?

 

Może odizolować go jakąś matą z aluminium ?

 

Może ktoś z forum mi podpowie coś sensownego?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/29133-r%C3%B3%C5%BCnica-w-interpretacji-b%C5%82%C4%99du-p1120/#findComment-89058
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witajcie, jestem nowy na forum.

 

Tez mam taki problem z tymi błedami :piwo: wymieniłem przepustnice z innego auta i wymieniłem pedał gazu... i dalej to samo :piwo: Na zimnym silniku jest Ok, przejade jakieś 10-15 km i pojawia się kontrolka :piwo: Obawiam się, że to może wina sterownika albo coś z kablami? nie mam pojęcia teraz co robić :D

 

Nadmienie, że jestem w UK i nie mam ochoty oddawać auta do serwisu Opla :piwo:

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/29133-r%C3%B3%C5%BCnica-w-interpretacji-b%C5%82%C4%99du-p1120/#findComment-47241
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności