Gość kjujik Opublikowano 31 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2010 Witam, niedawno kupiłem Asterke II 1.7 DTI z 2001r. Jak wiadomo po włączeniu zapłonu zapala się wiele kontrolek, po czym gasną wszystkie oprócz... no własnie kiedyś u mnie oprócz 3 - teraz oprócz 4.... Po włączeniu silnika wszystkie gasną. I teraz pytanie: Jakie kontrolki powinny nie gasnąć po włączeniu zapłonu - ale dopiero po uruchomieniu silnika? U mnie są to: - Elektroniczne sterowanie, chłodzenie silnika - Alternator - Ciśnienie oleju - Układ elektroniczny silnika, immobiliser Ale kiedyś były to 3 kontrolki nie 4 - niestety nie pamiętam które, więc nie wiem która mi doszła. Wiec i nie wiem jak temu zaradzic Jeśli moglibyście mi odpisać jak to wygląda u Was Dzięki - pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29244-jakie-kontrolki-powinny-si%C4%99-%C5%9Bwieci%C4%87/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość spewak Opublikowano 31 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2010 Kolego to zostało już napisane na forum wystarczy poszukać . Jesli przed odpaleniem nie gaśnie - Układ elektroniczny silnika, immobiliser to znaczy że wystąpił błąd i został zapisany . Na forum jest opisany sposób jak sczytac błędy używając pedałów przyspieszenia i hamulca.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29244-jakie-kontrolki-powinny-si%C4%99-%C5%9Bwieci%C4%87/#findComment-88301 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbyszek670 Opublikowano 31 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2010 Asterke II 1.7 DTI z 2001r.To prosimy do profilu.Po włączeniu silnika wszystkie gasną.To prawidłowe działanie kontrolek.Ewentualnie może się palić od hamulca ręcznego jak masz zaciągnięty.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29244-jakie-kontrolki-powinny-si%C4%99-%C5%9Bwieci%C4%87/#findComment-88300 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kjujik Opublikowano 31 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2010 Kolego to zostało już napisane na forum wystarczy poszukać . Jesli przed odpaleniem nie gaśnie - Układ elektroniczny silnika, immobiliser to znaczy że wystąpił błąd i został zapisany . Na forum jest opisany sposób jak sczytac błędy używając pedałów przyspieszenia i hamulca. Dzieki wielkie! No to przynajmniej juz wiem w ktorym kierunku szukac. Z tego co wyczytalem to moga byc swiece - musze je u siebie sprawdzic. Rozumiem ze ten sposob "jak sczytac błędy używając pedałów przyspieszenia i hamulca" Oznacza - podjedz na stacje diagnostyczna z komputerem? Jeszcze raz dzieki wielkie i pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29244-jakie-kontrolki-powinny-si%C4%99-%C5%9Bwieci%C4%87/#findComment-88292 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kgorka Opublikowano 31 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2010 wcisnij hamulec i gaz jednoczesnie i przekrec kluczykiem na "zaplon" po wcisnieciu pedałow i licz poszczególne migniecia kontrolek. 10 migniec oznacza 0. Daj znac co ci wyszlo.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29244-jakie-kontrolki-powinny-si%C4%99-%C5%9Bwieci%C4%87/#findComment-88279 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość spewak Opublikowano 31 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2010 Rozumiem ze ten sposob "jak sczytac błędy używając pedałów przyspieszenia i hamulca" Oznacza - podjedz na stacje diagnostyczna z komputerem? Nawet nie przyszłoby mi do głowy żeby tak to zinterpretować   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29244-jakie-kontrolki-powinny-si%C4%99-%C5%9Bwieci%C4%87/#findComment-88269 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kjujik Opublikowano 31 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2010 w takim razie moj kod to: 0370 "Nieprawidłowy sygnał prędkości obrotowej silnika z czujnika A" Co do interpretacji "metodą gazu i hamulca" to hyh no tak jakoś mi się to zrozumiało http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic498824.html http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic557081.html#2875621 [ Dodano: Sro Mar 31, 2010 21:13 ] Juz troche wiedze sobie uporzadkowalem. Z tym ze pojawily mi sie inne pytania: -Czy ten kod "wymrugany" przez check engine zgadza sie ze spisem kodow TECH 2 ze strony http://tech2.pl/download.html czy też może tamte numery kodów odnosza sie tylko do kodow uzyskanych na stacjach diagnostycznych / laptopach? - Przy dłuższym potrzymaniu hamulca i gazu samochod pokazuje mi ten sam kod - czy to oznacza ze kod 0370 jest tym ktory jako ostatni mi sie pojawil i moze byc ich wiecej? - czy jest to jedyny błąd który mam obecnie "na stanie" - Ok załóżmy ze jest to ten kod i czujnik prędkości obrotowej wału. fakt ze po zapaleniu silnika check engine gaśnie, ale błąd jest ciągle błędem. Wymiana czujnika to Jaki koszt? Można z tym troche pojezdzic czy pilna sprawa i jaknajszybciej cos z tym zrobic? Miał ktoś podobny błąd i sobie poradził? dzieki za podpowiedzenie myku z hamulcem i gazem i wszelka inna pomoc. pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29244-jakie-kontrolki-powinny-si%C4%99-%C5%9Bwieci%C4%87/#findComment-88232 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość spewak Opublikowano 31 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2010 Nie lubisz szukać co? Błąd wystąpił i został zapisany dlatego check pali się przed odpaleniem jeśli gaśnie po odpaleniu i samochód rwie się do przodu to znaczy że aktualnie problem nie występuje. Jak zapali sie podczas jazdy to wtedy myśl o wymianie czujnika. Odłącz na chwilę akumulator to oszczędzisz 50 dych za skasowanie błędu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29244-jakie-kontrolki-powinny-si%C4%99-%C5%9Bwieci%C4%87/#findComment-88116 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.