Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Zmieniłem opony na letnie i pojawił się taki oto problem...

 

Kiedy jadę prosto - kierownica jest delikatnie ustawiona w prawo - 1-1.5cm.

Kiedy wyprostuję kierownicę, samochód zdecydowanie skręca w lewo!!!

Dodam, że zbieżność była ustawiana, geometria również...

Problemu tego nie było kiedy na felgach założone miałem ,,zimówki'' :wesoly:

Jeżeli chodzi o wyważenie kół też jest wszystko ok - przynajmniej tak twierdzi komputer...

Co to może być:wesoly:

 

Pomóżcie - dodam, że lewa przednia opona po wewnętrznej stronie jest zdecydowanie bardziej zdarta niż pozostałe - tzn była :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/29473-%C5%9Bci%C4%85ga-na-lew%C4%85-stron%C4%99-przy-kierownicy-ustawionej-prosto/
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

dodam, że lewa przednia opona po wewnętrznej stronie jest zdecydowanie bardziej zdarta niż pozostałe

Dlatego ściąga w lewo.Pzdr.

 

Gość asterix27

lewa przednia opona po wewnętrznej stronie jest zdecydowanie bardziej zdarta niż pozostałe

Jeżeli zbieżność jest ok, wyważenie ok, to może być przyczyna.

 

przepraszam za nieścisłość...poprzednia była zdarta - teraz są letnie, a bieżnik jest ok...

Ciśnienie w oponach również... Co sprawdzić, żeby nikt mnie nie naciągnął na niepotrzebne wydatki?

 

Kolego opony mają rok. Kupione w zeszłym roku na początku maja - dodam, że nie ,, piłuję '' mojego Asterixa no i w sumie nie wiem... Przeszły mi już te akcje z piłowaniem i ruszaniem z paleniem gumy. Wg mnie to chyba jednak coś z zawieszeniem, tylko co...W sumie żdnego stukania itp nie słyszę...

 

Gość asterix27

Ja kiedyś odczuwałem lekkie ściąganie samochodu na jedną ze stron jak postanowiłem zmienić przy wymianie parę opon: z tyłu dałem na przód a z przodu na tył. Tak się często praktykuje jak po kilku sezonach opony przednie są zawsze troszkę bardziej zużyte.

 

Hmm... no waśnie. Czytałem gdzieś kiedyś chyba w Auto Świecie, ze takie sciąganie może być np jakąś wadą samych opon. Coś tam, że ułożenie drutów wewnątrz jest nieprawidłowe itp...generalnie zrobiłem przekładkę tylnych opon na przednią oś...Nie wiem czy to ma znaczenie ale były to Dayton D110. Z racji tego, że tamten komplet na przedniej osi musiałem wymienić ( lewa przednia zdarta ) na tył założyłem inne, a z tyłu przełożyłem na przód...

I dalej drży i ściąga...

 

 

Koledzy - tak przepraszam, że zawracam gitarę - nie znam się na tym więc zapytam - czy to może być przyczyna usterki np łącznika stabilizatora, stabilizatora, albo no nie wiem jakiejś części, która się wybija itp...?

 

witam

u mnie był dokładnie taki sam problem - ściąganie na lewo i "zero problemów" z zawieszeniem. myślałem że chodzi o zimówki bo już były trochę styrane. po zmianie na letnie problem nie zniknął a oponki są w bdb stanie.

 

Koledzy - tak przepraszam, że zawracam gitarę - nie znam się na tym więc zapytam - czy to może być przyczyna usterki np łącznika stabilizatora, stabilizatora, albo no nie wiem jakiejś części, która się wybija itp...

może być jak najbardziej - ścierające się opony tylko z jednej strony są tego przykładem.

 

jeśli jesteś pewien opon to polecam Ci podjechać na okręgówkę i zrobić badanie zawieszenia na szarpakach - u mnie bardzo to pomogło gdyż zauważyłem wspólnie z mechanikiem na kanale podczas tego badania pęknięty sworzeń i sprężynę tylną z lewej strony co spowodowało że autko było stale przechylone na lewą stronę i to powodowało ściąganie.

 

po wymianie tych elementów jest ok pozdro daj znać co dalej.

koszt badania na szarpakach to ok 20zl więc możesz zaryzykować.

 

  • 3 miesiące temu...
Gość gluszek20

Witam kolegów a ja mam taki problem ze swoja astrą a mianowicie ściąga mi auto raz w jedna raz w drugą stornę a widzę np to po tym kiedy mam koła skręcone w jedna albo w druga stronę ruszę szybko lecz guma nie zapiszczy. Dodam ze zaczęło się to dziać kiedy wymieniłem simeringa na wale korbowym kiedy to musiałem cała przednią kołyskę odkręcić żeby przechylić silnik żeby skrzynia wyszła. Wszystko było skręcone na swoje stare miejsca i ślady. Czekam na jakieś podpowiedzi i sugestie co może być, no chyba ze guma mocujące macpersona z jednej strony wystaje więcej ale tak było jak kupiłem i było ok tylko się coś zmieniło od kiedy wyjąłem skrzynie. Na przeglądzie tylko powiedzieli ze lewy tylni amortyzator kwalifikuje się do wymiany czy to tez przez to może być i czy przez lewe mocowanie macpersona zgrzyta przy skręcaniu.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności