Gość zaku2002 Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2010 WItam wszystkich użytkowników Opla- zawodowców oraz ambitnych amatorów -jestem nowym uzytkownikiem . Do rzeczy-po odpaleniu zimnego silnika (temp ok 10st.C) i uniesieniu maski odrazu widzę ze płyn chłodniczy "krąży" przez zbiornik wyrownawczy. Czy tak powinno być? Czy to znaczy może, że otwarty jest odrazu duży obieg mimo że silnik jest jeszcze zimny? A może płyn przez wyrównawczy krąży ale mimo to jest odcięty od silnika i tak ma poprostu być?? Silnik osiąga temp roboczą ok 85stC po przejechaniu 12-15km (to co bedzie zimą-30km ??) ....wczesniej miałem benzyne i po 4km juz wskazówka szła w góre. Przeszukałem forum i opinie są różne-jedni piszą że te siniki się późno nagrzewaja a inni z kolei ze isuzu ładnie się nagrzewa...Proszę o podpowiedź i ewentualną radę co może nawalać.....Pozdrwiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29499-17dti-isuzu-d%C5%82ugie-nagrzewanie-silnika-osiaganie-temp-rob/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość spewak Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Masz 2 obiegi mały i duży płyn będzie sie przelewał zawsze jak silnik chodzi na małym obiegu. Diesel grzeje się dłużej jeśli nie stoisz w korku to 15 km jest ok wazne żeby temperatura nie spadała podczas jazdy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29499-17dti-isuzu-d%C5%82ugie-nagrzewanie-silnika-osiaganie-temp-rob/#findComment-85936 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2010 WItam wszystkich użytkowników Opla- zawodowców oraz ambitnych amatorów -jestem nowym uzytkownikiem . Do rzeczy-po odpaleniu zimnego silnika (temp ok 10st.C) i uniesieniu maski odrazu widzę ze płyn chłodniczy "krąży" przez zbiornik wyrownawczy. Czy tak powinno być? Czy to znaczy może, że otwarty jest odrazu duży obieg mimo że silnik jest jeszcze zimny? A może płyn przez wyrównawczy krąży ale mimo to jest odcięty od silnika i tak ma poprostu być?? Silnik osiąga temp roboczą ok 85stC po przejechaniu 12-15km (to co bedzie zimą-30km ??) ....wczesniej miałem benzyne i po 4km juz wskazówka szła w góre. Przeszukałem forum i opinie są różne-jedni piszą że te siniki się późno nagrzewaja a inni z kolei ze isuzu ładnie się nagrzewa...Proszę o podpowiedź i ewentualną radę co może nawalać.....Pozdrwiampomijajac fakt ze to silnik isuzu ale silniki opla tez tak maja,u mnie tez jest temperatura max 85 stopni po przejechaniu kilkunastu kilometrow w zimie jak rowniez w obecnej porze roku,w lecie bedzie duzo lepiej, chociaz jak auto bylo nowe to na pewno osiagalo temp. silnika duzo wczesniej ale z wiekiem wszystko sie zmienia.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29499-17dti-isuzu-d%C5%82ugie-nagrzewanie-silnika-osiaganie-temp-rob/#findComment-84857 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zibi Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Silnik osiąga temp roboczą ok 85stC po przejechaniu 12-15km (to co bedzie zimą-30km ??) ....dużo zależy od tego czy jedziesz,czy się wleczesz na małych obrotach   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29499-17dti-isuzu-d%C5%82ugie-nagrzewanie-silnika-osiaganie-temp-rob/#findComment-84764 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vodka40 Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2010 WItam wszystkich użytkowników Opla- zawodowców oraz ambitnych amatorów -jestem nowym uzytkownikiem . Do rzeczy-po odpaleniu zimnego silnika (temp ok 10st.C) i uniesieniu maski odrazu widzę ze płyn chłodniczy "krąży" przez zbiornik wyrownawczy. Czy tak powinno być? Czy to znaczy może, że otwarty jest odrazu duży obieg mimo że silnik jest jeszcze zimny? A może płyn przez wyrównawczy krąży ale mimo to jest odcięty od silnika i tak ma poprostu być?? Silnik osiąga temp roboczą ok 85stC po przejechaniu 12-15km (to co bedzie zimą-30km ??) ....wczesniej miałem benzyne i po 4km juz wskazówka szła w góre. Przeszukałem forum i opinie są różne-jedni piszą że te siniki się późno nagrzewaja a inni z kolei ze isuzu ładnie się nagrzewa...Proszę o podpowiedź i ewentualną radę co może nawalać.....Pozdrwiam Cześć Kolego, Odeślę Cię do tego wątku, strona 2, trzeci akapit od końca w moim dośc obszernym poście: http://forum.opel24.com/warsztaty-w-w-wie-i-okolicach-vt29667,9.htm Generalnie po 5-6 km wskazówka powinna już wstać, a przy 10 stopniach na dworze to nawet może i wcześniej, zalezy czy stoisz w korku, czy jedziesz. na 90% termostat Ci sie nie domyka i idzie płyn zbyt wcześnie do chłodnicy. najprościej to sprawdzić zatrzumując się np. po 2-4 km od ruszenia i sprawdzeniu czy górny wąż chłodnicy (ten co idzie od termostatu do chłodnicy niedaleko akumulatora) jest ciepłu. U mnie przed wymianą termostatu był ciepły, i czasami i 15 km zimą to było za mało, żeby sie silnik rozgrzał. Po wymianie jest sporo lepiej. I co ważne, to kup sobie nowy oryginalny termostat z ASO, ja kupiłem zamiennik Vernet-a i po 2 godzinach musiałem go zwrócić. Kupiłem w ASO (chyba coś kolo 90 PLN) i jest spokój. pozdrawiam, Andrzej   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29499-17dti-isuzu-d%C5%82ugie-nagrzewanie-silnika-osiaganie-temp-rob/#findComment-84532 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zaku2002 Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Witam, dziekuję za rady, sprawdze z tym termostatem-90pln to nie jest jakaś wielka suma więc ok. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29499-17dti-isuzu-d%C5%82ugie-nagrzewanie-silnika-osiaganie-temp-rob/#findComment-82916 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 to jest normalka w tym silniku mam to samo jest ok taki silnik   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29499-17dti-isuzu-d%C5%82ugie-nagrzewanie-silnika-osiaganie-temp-rob/#findComment-82134 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zaku2002 Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Witam, sprawdzalem po przejechaniu 6-7 km i "gruby wąż" idący do chlodnicy koło akumulatora jest nadal zimny, za to cieply jest ten cienki idący do zbiornika wyrownawczego, mysle ze tak ma byc, dzis juz cieplej i po 9-10km wskazówka się "obudziła"....Jeśli macie jakieś uwagi to czekam na nie i bedę wdzieczny...........może jestem poprostu przewarazliwiony i niepotrzebnie marudze.....pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29499-17dti-isuzu-d%C5%82ugie-nagrzewanie-silnika-osiaganie-temp-rob/#findComment-80604 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 jeszcze raz pisze że to jet ok w zimie przy -20 nawet musiałem 15 km przejechać żeby wskazówka drgnęła to jest ok z resztę ja też kiedyś to na forum pisałem jak to auto kupiłem także możesz jeździć spokojnie pozdr!!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29499-17dti-isuzu-d%C5%82ugie-nagrzewanie-silnika-osiaganie-temp-rob/#findComment-79872 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zaku2002 Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 Witam, dziękuję za wypowiedzi, zostawię wszystko tak jak jest, na zimę jeszcze sprawdzę termostat bo jak kolega napisał rzeczywiście jadę na wolnych obrotach do czasu az wskazówka drgnie przynajmniej i to pewnie też ma wpływ. Pozdrawiam uczestników tematu !! Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29499-17dti-isuzu-d%C5%82ugie-nagrzewanie-silnika-osiaganie-temp-rob/#findComment-79733 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.