Skocz do zawartości

1.7DTI isuzu długie nagrzewanie silnika- osiaganie temp. rob


Rekomendowane odpowiedzi

WItam wszystkich użytkowników Opla- zawodowców oraz ambitnych amatorów -jestem nowym uzytkownikiem :D . Do rzeczy-po odpaleniu zimnego silnika (temp ok 10st.C) i uniesieniu maski odrazu widzę ze płyn chłodniczy "krąży" przez zbiornik wyrownawczy. Czy tak powinno być? Czy to znaczy może, że otwarty jest odrazu duży obieg mimo że silnik jest jeszcze zimny? A może płyn przez wyrównawczy krąży ale mimo to jest odcięty od silnika i tak ma poprostu być?? Silnik osiąga temp roboczą ok 85stC po przejechaniu 12-15km (to co bedzie zimą-30km ??) ....wczesniej miałem benzyne i po 4km juz wskazówka szła w góre. Przeszukałem forum i opinie są różne-jedni piszą że te siniki się późno nagrzewaja a inni z kolei ze isuzu ładnie się nagrzewa...Proszę o podpowiedź i ewentualną radę co może nawalać.....Pozdrwiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/29499-17dti-isuzu-d%C5%82ugie-nagrzewanie-silnika-osiaganie-temp-rob/
Udostępnij na innych stronach

Masz 2 obiegi mały i duży płyn będzie sie przelewał zawsze jak silnik chodzi na małym obiegu. Diesel grzeje się dłużej jeśli nie stoisz w korku to 15 km jest ok wazne żeby temperatura nie spadała podczas jazdy.

 

WItam wszystkich użytkowników Opla- zawodowców oraz ambitnych amatorów -jestem nowym uzytkownikiem :?: . Do rzeczy-po odpaleniu zimnego silnika (temp ok 10st.C) i uniesieniu maski odrazu widzę ze płyn chłodniczy "krąży" przez zbiornik wyrownawczy. Czy tak powinno być? Czy to znaczy może, że otwarty jest odrazu duży obieg mimo że silnik jest jeszcze zimny? A może płyn przez wyrównawczy krąży ale mimo to jest odcięty od silnika i tak ma poprostu być?? Silnik osiąga temp roboczą ok 85stC po przejechaniu 12-15km (to co bedzie zimą-30km ??) ....wczesniej miałem benzyne i po 4km juz wskazówka szła w góre. Przeszukałem forum i opinie są różne-jedni piszą że te siniki się późno nagrzewaja a inni z kolei ze isuzu ładnie się nagrzewa...Proszę o podpowiedź i ewentualną radę co może nawalać.....Pozdrwiam

pomijajac fakt ze to silnik isuzu ale silniki opla tez tak maja,u mnie tez jest temperatura max 85 stopni po przejechaniu kilkunastu kilometrow w zimie jak rowniez w obecnej porze roku,w lecie bedzie duzo lepiej, chociaz jak auto bylo nowe to na pewno osiagalo temp. silnika duzo wczesniej ale z wiekiem wszystko sie zmienia.

 

Silnik osiąga temp roboczą ok 85stC po przejechaniu 12-15km (to co bedzie zimą-30km ??) ....

dużo zależy od tego czy jedziesz,czy się wleczesz na małych obrotach

 

WItam wszystkich użytkowników Opla- zawodowców oraz ambitnych amatorów -jestem nowym uzytkownikiem :?: . Do rzeczy-po odpaleniu zimnego silnika (temp ok 10st.C) i uniesieniu maski odrazu widzę ze płyn chłodniczy "krąży" przez zbiornik wyrownawczy. Czy tak powinno być? Czy to znaczy może, że otwarty jest odrazu duży obieg mimo że silnik jest jeszcze zimny? A może płyn przez wyrównawczy krąży ale mimo to jest odcięty od silnika i tak ma poprostu być?? Silnik osiąga temp roboczą ok 85stC po przejechaniu 12-15km (to co bedzie zimą-30km ??) ....wczesniej miałem benzyne i po 4km juz wskazówka szła w góre. Przeszukałem forum i opinie są różne-jedni piszą że te siniki się późno nagrzewaja a inni z kolei ze isuzu ładnie się nagrzewa...Proszę o podpowiedź i ewentualną radę co może nawalać.....Pozdrwiam

Cześć Kolego,

 

Odeślę Cię do tego wątku, strona 2, trzeci akapit od końca w moim dośc obszernym poście:

http://forum.opel24.com/warsztaty-w-w-wie-i-okolicach-vt29667,9.htm

 

Generalnie po 5-6 km wskazówka powinna już wstać, a przy 10 stopniach na dworze to nawet może i wcześniej, zalezy czy stoisz w korku, czy jedziesz.

na 90% termostat Ci sie nie domyka i idzie płyn zbyt wcześnie do chłodnicy.

 

najprościej to sprawdzić zatrzumując się np. po 2-4 km od ruszenia i sprawdzeniu czy górny wąż chłodnicy (ten co idzie od termostatu do chłodnicy niedaleko akumulatora) jest ciepłu.

 

U mnie przed wymianą termostatu był ciepły, i czasami i 15 km zimą to było za mało, żeby sie silnik rozgrzał. Po wymianie jest sporo lepiej. I co ważne, to kup sobie nowy oryginalny termostat z ASO, ja kupiłem zamiennik Vernet-a i po 2 godzinach musiałem go zwrócić. Kupiłem w ASO (chyba coś kolo 90 PLN) i jest spokój.

 

pozdrawiam,

Andrzej

 

Witam, sprawdzalem po przejechaniu 6-7 km i "gruby wąż" idący do chlodnicy koło akumulatora jest nadal zimny, za to cieply jest ten cienki idący do zbiornika wyrownawczego, mysle ze tak ma byc, dzis juz cieplej i po 9-10km wskazówka się "obudziła"....Jeśli macie jakieś uwagi to czekam na nie i bedę wdzieczny...........może jestem poprostu przewarazliwiony i niepotrzebnie marudze.....pozdrawiam ;)

 

Gość Anonymous

jeszcze raz pisze że to jet ok w zimie przy -20 nawet musiałem 15 km przejechać żeby wskazówka drgnęła to jest ok z resztę ja też kiedyś to na forum pisałem jak to auto kupiłem

 

także możesz jeździć spokojnie :wesoly:

 

pozdr!!

 

Gość zaku2002

Witam, dziękuję za wypowiedzi, zostawię wszystko tak jak jest, na zimę jeszcze sprawdzę termostat bo jak kolega napisał rzeczywiście jadę na wolnych obrotach do czasu az wskazówka drgnie przynajmniej i to pewnie też ma wpływ. Pozdrawiam uczestników tematu !! :/

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności