Gość jarowielki Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Witam, Posiadam Opla astre G kombi 1.8 benzyne z 1999 roku. Mój problem jest taki że od 2 dni świeci mi sie kontrolka żółta od elektryki silnika. Pojechałem z tym dziś na komputer i pokazał błąd P000505 błąd obrotów biegu jałowego. Kasowanie nie pomogło błąd za chwile wyskoczył. Tzn że jest usterka mechaniczna. Mechanicy powiedzieli że to jest jakis czujnik albo cos. Sam dziewie sie że oni nie wiedzą. Także do was pytanie co to za błąd i jak go naprawić. Dodam że auto troszke szarpie gdy puszcze gaz i potem delikatnie dodam to szarpniez 2 razy i idzie normalnie ale znowu nier da sie jeździc ze stałą prędkościa bo tak jak by go cos hamowało i pomaga tylko dodanie gazu. Pomóżcie bo jak mechasnik nie wie co to jest to ja tym bardziej a jestem pewny że nba forum sa szpece od tego Regulamin: 4.2 / poprawiłem / mr.suchy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29715-b%C5%82%C4%85d-p000505/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość asterix27 Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Coś za dużo tych zer. Powinno być P0505. Zawór na by-passie przepustnicy, siłownik zaworu, bądź sama przepustnica - tam szukaj usterki.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29715-b%C5%82%C4%85d-p000505/#findComment-84185 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Silnik steruje biegiem jałowym poprzez otw ieranie i zamykanie przepustnicy. Czujnik położenia silnika regulacji prędkość na biegu jałow ym zwraca położenie silnika do zespołu sterowania. Sprawdzić złącze(a): S prawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie. Sprawdzić opór: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z silnika regulacji prędkość na biegu jałowym. Zmierzyć opór pomiędzy oboma wtykami silnika sterowania. Porównać z podanym oporem. Sprawdzić działanie: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z silnika regulacji prędkość na biegu jałowym. Na krótką chwilę (2 sekundy) przyłożyć napięcie z akumulatora do wtyku 6 i uziemienie do w tyku 7. Wałek przepustnicy powinien się otworzyć lub zamknąć. Przemienić podłączenie. Wałek przepustnicy pow inien się obrócić w drugą stronę. Sprawdzić uruchomienie: Podłączyć oscyloskop do jednego z wtyków sygnału urządzenia ECU i uziemienia. Uruchomić silnik, wcisnąć i zwolnić przepustnicę. Zespół sterowania reguluje bieg jałowy. Porównać z pokazanym obrazem. Sprawdzić podłączenie do ECU: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z silnika regulacji prędkość na biegu jałowym i ECU. Zmierzyć opór pomiędzy końcówkami 6 i 7 złącza i odpowiednimi końcówkami w złączu ECU. Pow inny one być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to należy sprawdzić okablow anie i złącza.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29715-b%C5%82%C4%85d-p000505/#findComment-84083 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarowielki Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2010 OK. Sprawdze jutro przep[ustnice. Ale dziwi mniwe dlaczego go muli tak jak by go cos hamowało juz na wyższych obrotach jak przyspieszam. np. jade 3 i dochodze juz do 70 i tak jak by go cos hamowało. albo jak puszcze całkowicie gaz i zaraz potem troszeczke przyłoże i dodam to szarpnie ze 2 razy . może to być przepustnica że nie otwiera się w początkowej fazie naciskania na gaz ? [ Dodano: Pon Kwi 19, 2010 20:27 ] przepustnica czyściutka jak łza. dzis sprawdzałem. ale objaw szaropania nadal jest. wydaje mi sie że przyczyna jest malutki luz na lince gazu. co wy o tym myslicie ? za nim sie przepustnica troszke ruszy linka sie napina i dopiero po jakiś 2 cm od naciśnięcia zaczyna sie powoli otwierać czy może to byc przyczyną ? [ Dodano: Sro Kwi 21, 2010 01:06 ] Problem jest taki że przy jeździe gdy puszcze gaz i po pewnym czasie chce dodać to szarpie ze 2 3 razy i wszystko gra. tak samo przy wyższych obrotach cos kolo 3 000 auto dostaje mula i pomaga tylko dodanie mocno gazu ale i tak go muli. bylem na kompie i pokazalo bląd p0505 błąd biegu jałowego. czy to jest przyczyna takiego zachowania auta? sprawdzałem przepustnice jest czyściutka jak łza i otwiera sie bez zadnych oorów. Może to silnik krokowy ? ale też jest nowy bo patrzyłem. filtr powietrza nowiuśki. przepływomierz też. może jakis kabelek od podćisnienia spadł albo układ dolotowy jest nieszczelny. ale czy moze to byc objaw tego. Dodam że sieci mi cały czas kontrolka żółta check engine   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29715-b%C5%82%C4%85d-p000505/#findComment-83879 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.