Gość djrobson87 Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2010 wymieniałem uszczelkę pod głowicą uszczelkę pod pokrywą zaworów musiałem po tatusiu wymienić wałek rozrządu ponieważ nie wymieniał oleju na czas prócz tego od razu wymieniłem popychacze zaworów ta naprawa była w wakacje a czy taka diagnostyka silnika to droga przyjemność? i czy mogę z tym się udać do normalnego mechanika czy na stację diagnostyczną ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29748-silnik-astra-f-problem/page/2/#findComment-83943 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GmsMetallica Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2010 djrobson87, normalny mechanik powinien mieć odpowiednie rzeczy do tego zabiegu, mechanik coś pokroju PZM-ot itp na 100% takie zabiegi zrobią co do ceny rożnie, popytaj w swojej okolicy,   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29748-silnik-astra-f-problem/page/2/#findComment-83934 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość petit Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2010 To możemy wnioskować, że "góra" silnika jest w dobrym stanie. Teraz trzeba wiedzieć jak wygląda dół. Niestety na to pytanie odpowiedzi dostarczy owe badanie. Większe warsztaty posiadają odpowiedni sprzęt, wystarczy tylko zapytać ;D   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29748-silnik-astra-f-problem/page/2/#findComment-83929 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość djrobson87 Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 była wymieniana również uszczelka kolektora ssącego... mam pytanie jeżeli okaże się że ciśnienie na cylindrach jest zbyt małe to co się bardziej opłaca remont silnika czy lepiej kupić jakiś w dobrym stanie ... jeszcze jedno jeżeli remont silnika to czy można wykorzystać rozrząd z obecnego silnika ponieważ był wymieniany cały rozrząd nie dawno... i jaki olej zalać po ewentualnym remoncie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29748-silnik-astra-f-problem/page/2/#findComment-83731 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość petit Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Jeżeli okazałoby się, że dół nadaje się do remontu trzeba obejrzeć głowice w jakim jest stanie (wałek wraz z popychaczami wymieniony, także zostają dźwigienki i same zawory). W takim przypadku dobrą opcją byłoby znalezienie samego dołu silnika (z tym się trzeba będzie naszukać, ale czasem warto) i założyć obecną głowice. Remont silnika wyjdzie znacznie drożej jak kupienie używanego silnika/samego dołu. Rozrząd? Był wymieniany z pompą wody i też ile km temu? Zależy jaki rozrząd był montowany. Jeżeli byłyby to części z dolnych półek to osobiście bym nie ryzykował z przekładaniem, a zainwestowałbym w nowe części, majątek to nie jest, a rozbierać znowu silnik i kolejne koszta sobie robić...? Mówi się, że pompę wymienia się co drugą wymianę, więc jeśli była porządnej firmy i stosunkowo niedawno wymieniana to można się pokusić o jej przełożenie. Jeśli chodzi o pasek i napinacz...nie warto.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29748-silnik-astra-f-problem/page/2/#findComment-83713 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość djrobson87 Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 pasek i rolka napinacza były wymieniane rok temu przejechałem na tym 15 tys więc wymienił bym bo to niewielki koszt na wałku przejechałem 6 7 tys bo mechanik zrobił mnie w wała i nie powiedział mi że wałek też mam do wymiany wiadomo dla kasy po pewnym czasie zauważyłem że auto znacznie głośniej pracuje więc postanowiłem otworzyć maskę i położyłem rękę na pokrywę zaworów poczułem bicie i wiedziałem że wałek jest do roboty ... dopiero znajomy mechanik doprowadził mi auto do porządku w swoim malutkim warsztacie jednak na jego pomoc nie mogę teraz liczyć bo buduje sobie gniazdko i z braku czasu nie naprawia samochodów [ Dodano: Sob Kwi 17, 2010 14:06 ] pompy nie wymieniałem więc pewnie trzeba będzie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29748-silnik-astra-f-problem/page/2/#findComment-83703 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość petit Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 W takim razie kompletny rozrząd. Znajomy doprowadził auto do porządku, czyli to on wymienił wałek i popychacze? Wałek był nowy czy używany? Po 6, 7 tys i wymianie popychaczy powinien być w niezłym stanie, ale to też trzeba by obejrzeć jak wyglądają jego krzywki czy czasem już nie ma poważniejszych zarysowań.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29748-silnik-astra-f-problem/page/2/#findComment-83698 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość djrobson87 Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 wałek był nowy [ Dodano: Sob Kwi 17, 2010 15:24 ] znajomy wymienił wałek popychacze uszczelkę pod głowicą uszczelkę kolektora ssącego uszczelkę pod pokrywą zaworów   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29748-silnik-astra-f-problem/page/2/#findComment-83687 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość petit Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 To góra powinna jeszcze długo polatać. Pomierz kompresje, będziemy wiedzieli na czym stoimy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29748-silnik-astra-f-problem/page/2/#findComment-83653 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość djrobson87 Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 w tym nadchodzącym podjadę i napisze wynik na forum [ Dodano: Wto Kwi 27, 2010 02:36 ] Witam dziś zrobiłem badanie ciśnienia i ciśnienie oleju wyszło w normie ale ciśnienie na cylindrach było nieprawidłowe cylinder pierwszy 11.5 drugi 8.5 trzeci 9.5 czwarty 10 więc silnik kwalifikuje się do remontu... teraz zachodzę w głowę czy zrobić przekładkę czy remont obecnego wiem że remont jak tu wyżej pisaliście wyjdzie drożej ale z drugiej strony też nie wiadomo co kupie... nie zajrzy nikt do środka... a może kupić 16v z rozbitka ale wtedy pewnie skrzynia pójdzie do wymiany... nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29748-silnik-astra-f-problem/page/2/#findComment-83639 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.