Gość djrobson87 Opublikowano 1 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2010 Witam zdecydowałem się na kapitalny remont silnika ze względu na to że większość silników jakie oglądałem są już wyciągnięte z auta i nie wiadomo w jakim stanie jest środek Mechanik mówił jak mniej więcej jeździć żeby silnik długo służył Jazda do 2500 obrotów na każdym biegu olej półsyntetyk pierwsza wymiana po 500 km i żeby silnik był dobrze rozgrzany za nim się ruszy i że cały proces docierania ma trwać minimum 5 tys km Silnik 1.6i Może coś dorzucicie od siebie jest jeszcze jedna sprawa instalacja LPG czy to robi jakąś różnice w sposobie docierania?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30180-docieranie-silnika-po-remoncie/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arsim Opublikowano 2 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 Olej taki jak zaleca fabryka. Powinno pisać na korku. Ważna jest nie tylko lepkość ( np. 15/W40), znacznie większe znaczenie ma tzw. specyfikacja jakościowa (oznaczana dla benzyniaków literami SA, SB, SC... itd., dla diesli CA, CB, CC...,). Im wyższa klasa jakościowa tym więcej olej posiada dodatków. Nie sugeruj się tym, że im więcej dodatków tym lepszy olej. Dany olej jest przeznaczony do danego typu silnika. Skoro producent zaleca stosowanie oleju 15/W40 klasy SG, to lejesz olej klasy SG lub niższej (w wyjątkowych przypadkach dopuszczalne jest wlanie oleju o jedną klasę wyżej, czyli SH). Natomiast klasę lepkościową możesz zmienić praktycznie dowolnie (czyli producent zaleca 15W/40, bez problemu możesz zmienić na 0W/ 40, musisz tylko pamiętać, że cyfry przed / , czyli z literką W możesz zmniejszyć, ale nie zwiększać. Natomiast cyfry po / można zwiększać). Marka oleju też raczej nie gra roli. Czy wlejesz Lotos, czy Mobil różnią się głównie ceną. Oczywiście mówimy o producentach markowych. Minerał czy syntetyk - lepszy syntetyk, ale musi zawierać się w klasie jakościowej podanej dla danego silnika. Pierwsza wymiana 500km, druga ok. 4000km, a potem normalnie. Oczywiście filtr oleju również zmieniasz. Silnik może się troszkę grzać, więc uważaj żeby go nie przegrzać. Ważne jest, aby silnika nie wkręcać na zbyt wysokie obroty i zbytnio go nie ,,dusić''. 2500 obr/min to jest raczej optymalna prędkość. Odpalaj na benzynie i po zagrzaniu silnika przełącz na LPG. Gaś również na benzynie. Najważniejsza jest jednak jakość montażu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30180-docieranie-silnika-po-remoncie/#findComment-80046 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.