Gość zahariusz Opublikowano 3 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 Witam. Mam Opla Kadetta 1.3 w ostatnim tygodniu troche zaszalalem i niestety mialem "dachowanie".Nie jestem blacharzem, ani mechanikiem jednak lubie majsterkowac, nie znam sie rowniez na fachowym okreslaniu poszczegolnych elementow samochodu wiec bede je opisywal. Mam teraz dylemat poniewaz samochod jest skasowany w takim stopniu : * drzwi od str pasarzera powyginane/szyba boczna zbita * przednia szyba zbita, slupek (trzymajacy szybe )od str. pasarzera wgiety do srodka * dach powyginany, jednak ocalal szyberdach Teraz mam koncepcje aby zrobic z niego kabrioleta (odciac dach), wiem ze jesli to zrobie samochod moze mi sie zlamac w pol. Nie chcialbym rowniez wkladac wielkich pieniedzy w niego ze wzgledu na rocznik 91'. Wiem ze bedzie trzeba kupic przednia szybe. Nie wiem jak wzmocnic podwozie takze prosze o pomoc.Jest jeszcze kwestia tego, ze slyszalem ze potrzebny jest wpis do dowodu rejestracyjnego iz jest to kabrio, przy czym w necie nie moglem niestety niczego znalezc(byc moze zle szukalem) prosze o pare rad.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30223-przerobienie-hetchbacka-na-kabrio/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arek Opublikowano 3 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 pomijajac juz fakt ze jak zrobisz to niumiejetnie to ci sie to auto zlamie bo jest spod za slaby dlatego fabryczny kadett cabrio mial po srodku palak to bedzie to niebezpieczne nie mowiac juz o dopuszczeniu tego do ruch poczynajac od oceny rzeczoznawycy i dokumentacji technicznej tej przerobki po wyzyty w wydziale komunikacji no i cabrio tonie jest tak chop bo uciecie dachu to jedno a zrobienie dookola calej reczty to jeszcze troche zabawy i multum kasy i inwencji tworczej takze jak strzel byl na tyle mocny ze wlasciwie nie am co naprawiac i podwozie tez juz jest podjedzone co w tym roczniku raszej standart to dla wlasnego i inynch bezpieczenstwa oddaj to na zlom   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30223-przerobienie-hetchbacka-na-kabrio/#findComment-79935 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zahariusz Opublikowano 3 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 Niechce zrobic z tego samochodu "cuda" poprostu chce nim jeszcze troche pojezdzic. Pobawic sie pokatowac go troche ^^ ale jak juz wspomniales rzeczoznawce, wydzial komunikacji to od razu mi odsunoles ten pomysl. Pozostanie mi wyklepanie i poprostowanie. A z reszta nie chce siebie narazac na zbyt wielkie koszta bo to bez sensu bynajmniej nie z tym samochodem. dzieki za uswiadomienie mi ile jest zachodu z takimi przerobkami   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30223-przerobienie-hetchbacka-na-kabrio/#findComment-79907 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cursor Opublikowano 3 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 dlatego fabryczny kadett cabrio mial po srodku palakPałąk był po to, żebyś sobie karku nie skręcił przy dachowaniu A sztywność robią dodatkowe profile, jeden w poprzek auta pod tylną kanapą. Pozostałe 2 to progi, które są z blach 2-3mm   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30223-przerobienie-hetchbacka-na-kabrio/#findComment-79754 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość michu1002 Opublikowano 21 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2010 Pałąk był nie tylko do ochrony podczas dachowania, ale także do tego aby dach mógł się opierać w odpowiednim momencie tak aby nie przełamał się w pół, pasy bezpieczeństwa było gdzie zamontować, oraz wzmocnić konstrukcje nadwozia i tylnych błotników, a poza tym nie będziesz wstanie wyprofilować tylnej części nadwozia jest tam ścianka grodziowa której nie było w żadnej innej wersji nadwozia, tylne szyby muszą być na szynach bo inaczej ich nie zamontujesz i tak dalej i tak dalej. Pomysł może i fajny ale radzę ci wyklepać młotkiem stary dach, a potem nałożyć szpachli i dotrzeć maszynką z grubsza. I najlepiej prysnąć jakimś sprayem abyś kosztów nie miał za dużych. A szybę to można na złomie tanio dostać ja za 20 zł wyrwałem. bez żadnej skazy. powodzenia w naprawach.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30223-przerobienie-hetchbacka-na-kabrio/#findComment-74756 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cursor Opublikowano 21 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2010 Pałąk był nie tylko do ochrony podczas dachowania, ale także do tego aby dach mógł się opierać w odpowiednim momencie tak aby nie przełamał się w półW asconie C i astrze F nie było pałąka i nie było problemu z dachem, ani z mocowaniem pasów.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30223-przerobienie-hetchbacka-na-kabrio/#findComment-74737 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.