Gość kaban6 Opublikowano 3 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 Witam wszystkich , mam taki problem z turbiną . Już w zeszłym roku były problemy z turbiną , objaw jak samochód stał cały dzień na słońcu po odpaleniu jadę i przy 2 tyś. powinna się załączyć ale niestety nie . Po przejechaniu kilku kilometrów nagle samochód dostaje kopa i wszystko jest ok . Ta sytuacja powtarzała się w każdy gorący dzień . Wczoraj ta sama sytuacja ( było gorąco i stał na słońcu ) . Dziś niestety chyba już coś padło na dobre bo turbina nie załącza się od razu . Dodam jeszcze że byłem w zeszłym roku na kompie i pojawia się tylko ( błąd zaworu EGR ....) , dodam jeszcze jak odpalę samochód i jadę wolno zapala się kontrolka od awarii silnika , po dodaniu gazu gaśnie . Czy może ktoś miał coś podobnego , bo nie chcę jechać od razu do mechanika żeby mi coś ni wymyślali , Dzięki i pozdrawiam [ Dodano: Wto Maj 04, 2010 08:05 ] Witam , jeszcze chciał bym dodać że teraz jak jade niestety turbina nie działa nadal , ale jak stanę na światłach to zapoala się kontrolka od awarii silnika jak dodam gazu gaśnie .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30242-turbina/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadzii123 Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 Sprawdź układ podciśnieniowy (waku pompę, elektrozawory, łączniki gumowe i plastikowe przewody). Poszukaj na forum jest sporo o tym.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30242-turbina/#findComment-79612 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kaban6 Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 Witam , no właśni dziś po pracy przeglądałem wszystkie wężyki i łączenia przewodów od podciśnienia . Z kolegą odłączaliśmy po kolei każdy , w końcu odłączyłem przewód który idzie do filtra kabinowego i dalej do kabiny i wszystko jest ok . Turbina działa , błąd nie wyskakuje . Tym bardziej że po odłączeniu tego wężyk wszystko działa ( tak mi się wydaje ) tzn. inne funkcje nawiew itd. Męczy mnie tylko jedno gdzie ten przewód wchodzi do kabiny i od czego on jest , dodam jeszcze że koło filtra kabinowego jest jeszcze taki mały zaworek i też nie wiem od czego on jest . Pozdrawiam .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30242-turbina/#findComment-79446 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadzii123 Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 Masz klimatronik, jak się nie mylę to do tego jest ten zawór.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30242-turbina/#findComment-79378 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kaban6 Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 Tak mam klimatronik , ale wydaje mi się że działa dobrze . Przetestuję jutro rano w drodzę do pracy , myślisz że może nie działać dobrze . [ Dodano: Sro Maj 05, 2010 21:40 ] Chyba zbyt wcześnie się cieszyłem , dziś w drodze do domu dwa razy zapaliła mi się kontrolka od awarii silnika i turbinę znów ,, zamuliło ,, . Chyba jednak trzeba będzie odwiedzić mechanika .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30242-turbina/#findComment-79372 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadzii123 Opublikowano 6 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 Przeczytaj może ci się przyda http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/66643-przewody-wezyki-podcisnienia-diesel-wymiana/   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30242-turbina/#findComment-78645 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kaban6 Opublikowano 7 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 Witam dzięki za dotychczasowe rady na razie wszystko mi działa odpukać . Mam jeszcze jedno pytanko jakie powinno być ciśnienie pompy ,,vacum ,, u mnie jest 0,6 - 0,5 czy takie powinno być . Jeszcze jedno u mnie przy zaworze egr jest taka mała dziurka przez którą czasami wypływa olej i brudzi chłodnicę . Czytałem na forum że to są objawy że pompa vacum jest uszkodzona , chyba że padł egr . Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30242-turbina/#findComment-78381 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadzii123 Opublikowano 8 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 Czytałem na forum że to są objawy że pompa vacum jest uszkodzonaRaczej kończąca się, waku pompa powinna mieć -0,9 bara a minimum to -0,6 bara, to już będziesz wiedział dlaczego zapala ci się check a zwłaszcza na wolnych przy wciśnięciu hamulca. Jeszcze jedno u mnie przy zaworze egr jest taka mała dziurka przez którą czasami wypływa olej i brudzi chłodnicęTo raczej padający EGR, uszczelnienie tego zaworu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30242-turbina/#findComment-78205 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kaban6 Opublikowano 8 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 Witam dzięki bardzo za wskazówki , czyli muszę rozejrzeć się za pompą vacu . Wiem że używka kosztuje od 80 do nawet 300 zł , boje się nawet zapytać ile kosztuję nowa.... A za jakiś czas za egr . Dzięki [ Dodano: Nie Maj 09, 2010 19:45 ] Witam jeszcze chciałem napisać o ostatnim pomiarze . Dziś mierzyłem ciśnienie vacumetrem na pompie i przy normalnych obrotach tzn. na wolnych obrotach mam 0.6- 0,5 bar. a jak wcisnę kilka razy hamulec to spada praktycznie do zera... Teraz już jestem pewien że pompa vacum się kończy . Pozdrawiam .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30242-turbina/#findComment-78190 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.