Gość Pioter30v Opublikowano 7 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 Witam . W grudniu mój silnik przestał działać jak się rozgrzał wpadał w tryb awaryjny działał jak traktor . Był błąd położenia czujnika wału oraz błąd czujnika pompy. Zawiozłem to serwisu Boscha , okazało się iż poszedł zawór regulacji obrotów na pompie a co za tym idzie ropa cofała się troszkę po kablach do sterownika lub komputera ( różnie na to mówią – kwadratowy element który jest na górze silnika wchodzą do niego dwa jakby Euro ) . Wymieniono ten zawór( 700 zł ) oraz sterownik na używany ( 1500 zł ) na końcu jeszcze czujnik położenia wału ( 270 zł ) plus robota Po naprawie auto działa natomiast silnik chodzi jakoś brutalniej niż poprzednio . Moje pytanie jest następujące : Mam ten poprzedni sterownik czy można go podłączyć na 5 min i zobaczyć jak się na nim zachowuje silnik ? jak chodzi itp. ? Bo może ten nowy używany jest źle zaprogramowany ? A w zasadzie czytając posty na forum może być tak ze mój sterownik był dobry a wina tylko czujnika położenia wału . Jak sądzicie czy zamiana tych sterowników na kilka chwil może czymś zaszkodzić ? Bo oczywiście w Boschu powiedzieli mi ze wszystko jest ok. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30375-prosz%C4%99-o-opini%C4%99-problem-z-sterownikiem-silnika/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość spewak Opublikowano 7 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 Kolego nawet nie napisałeś jaki silnik, ale opisałeś usterkę typową dla silnika isuzu, ten zawór kosztuje ok 450 zł, sterownika jeśli piny nie były przegnite to trzeba było nie wymieniać (jeśli chodzi o sterownik silnika) podłączenie starego tak "na krzywy ryj"nic nie da bo masz pewnie przystosowany immo do nowego, ale to możliwe że wina po stronie sterownika. Spróbuj podmienić ten sterownik ale raczej auta nie odpalisz możesz spróbować uderzyć do nich żeby to zrobili przy tobie bo masz wątpliwości.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30375-prosz%C4%99-o-opini%C4%99-problem-z-sterownikiem-silnika/#findComment-78531 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kgorka Opublikowano 7 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 Z domysłu i oczytania forum to jest to pewnie silnik 1.7 dti hehe   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30375-prosz%C4%99-o-opini%C4%99-problem-z-sterownikiem-silnika/#findComment-78503 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Paull Opublikowano 7 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 Kolego Pioter30.. przyczyną ropy w sterowniku jest przepuszczający elektrozawór na pompie wtryskowej - paliwo poprzez 2 kabelki dostaje się do sterownika silnika. Ja wymieniłem na używkę po 70tys. padł. W necie znalazłem, że Mazdy mają ten sam elektrozawór i radzili wymyć wtyczkę i gniazdo elektrozaworu sprayem do czyszczenia nagaru z gaźników (leci eterem) wcisnąć silikon silnikowy do 300C Celsjusza 3 godziny lub - dłużej, aby wysechł i 90tyskm spokój do tej pory. W nim jest bardzo niskie ciśnienie i jak silikon zastygnie to nie przepuści. Jeżeli w sterowniku silnika nie były przegniłe piny to przerobili Cię. Jeżeli ktoś ma mokrą izolację na wtyczce cytuję "Euro" od strony chłodnicy to powinien uszczelnić silikonem (przedtem wymyć i przedmuchać sterownik silnika) koszt 3zł lub wymienić elektrozawór za 800zl + 250-300zł de-montaż. Jeżeli nie wymieni elektrozaworu lub nie uszczelni go to musi po dłuższym czasie pracy oleju napędowego na piny - wymienić sterownik silnika - na nowo zaprogramować koszty parę tys. jak nowy lub mniej jak używka. Następna rada weź sprawdź sterownik pompy wtryskowej i sprawdź czy ma zimne luty, a jak nie był poprawiany to ma je na pewno i to rzutuje na kulturę pracy silnika. Pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30375-prosz%C4%99-o-opini%C4%99-problem-z-sterownikiem-silnika/#findComment-78304 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.