Gość Anonymous Opublikowano 7 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 Witam, Na początku zaznaczę że nie mam styczności z mechaniką samochodową, a chciałbym uzyskać informcję czy usterka jest poważna i jakie mogą być jej konsekwencje. Wyminiałem olej miesiąc temu w serwisie, filtr oleju, powietrza i paliwa także. Po wymianie na bagnecie był full - 5 kresek i szczerze mówiąc niewiem czy to nie zadużo??. Po przejechaniu około 5tyś km pomiędzy silnikiem a filtrem powietrza na uszczelce chyba jest to przepustnica zobaczyłem ślady oleju. Poziom na bagnecie spadł do 3 kresek. Znajomy powiedział mi żebym sprawdził czy olej nie doszedł do filtru powietrza, sprawdziłem jest czysto na filtrze i pod nim, rozkręciłem plastikową kopułkę między silnikiem a filtrem powietrza (chyba jest to przepustnica ) i są tam ślady oleju. Wyczyściłem go i przejeschałem kilka kilometrów na wyższych obrotach ok 5tyś i sprawdziłem narazie czysto nie widać oleju. Pytanie czy wiecie co może być przyczyną , za wysoki stan oleju w silniku ?? Czy jest to poważna usterka, coś niepokojącego, co jeszcze zrobić , sprawdzić żeby być pewnym że wszystko ok z silnikiem ?? Z góry dzięki za odpowiedzi, sory za język , nie jestem fachowcem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30402-corsa-c-2002r-10-12v/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbyszek670 Opublikowano 7 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 Pytanie czy wiecie co może być przyczyną , za wysoki stan oleju w silniku ??Przyczyna może być taka ze paliwo spływa po cylindrach prosto do miski olejowej i przez to rośnie jego stan.Wyminiałem olej miesiąc temu w serwisie, filtr oleju, powietrza i paliwa także. Po wymianie na bagnecie był full - 5 kresek i szczerze mówiąc niewiem czy to nie zadużo??. Po przejechaniu około 5tyś km pomiędzy silnikiem a filtrem powietrza na uszczelce chyba jest to przepustnica zobaczyłem ślady oleju. Poziom na bagnecie spadł do 3 kresek.Co do stanu oleju to wlali olej na maksa, potem go ubyło.Teraz powiedz czy przybyło go z powrotem to najwyższego poziomu?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30402-corsa-c-2002r-10-12v/#findComment-78313 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 Od momentu przegazowania (ok 10km), stan oleju jest taki sam, utrzymuje się na poziomie 3 kresek. nie byłem jeszcze na dłuższej trasie więc niewiem czy olej zejdzie po przejechaniu dalszego dystansu. "Przyczyna może być taka ze paliwo spływa po cylindrach prosto do miski olejowej i przez to rośnie jego stan. " - czy to jest prawidłowe działanie ?? niewiele mi to mówi ??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30402-corsa-c-2002r-10-12v/#findComment-78309 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbyszek670 Opublikowano 7 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 "Przyczyna może być taka ze paliwo spływa po cylindrach prosto do miski olejowej i przez to rośnie jego stan. " - czy to jest prawidłowe działanie ?? niewiele mi to mówi ??Jest to nieprawidłowe i wielce niewskazane bo benzyna rozrzedza olej i jest gorsze smarowanie.A co do stanu oleju wydaje mi się z twojego opisu że w serwisie nalali oleju do maksimum stanu.Na razie obserwuj jego stan i się nie martw na zapas.Pzdr.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30402-corsa-c-2002r-10-12v/#findComment-78308 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 Czyli rozumiem że jeżeli stan olej będzie utrzymywał się na tym poziomie to można uznać że było za wysokie ciśnienie oleju(przy wysokim stanie - 5 kresek) przy wysokich obrotach i dlatego wypchnęło go przez tą uszczelkę i nie przejmować się tym?? pod tą plastikową kopułką to się nazywa przepustnica ?? Sorki za pytania ale szczerze wole dmuchać na zimne niż mieć później problem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30402-corsa-c-2002r-10-12v/#findComment-78305 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbyszek670 Opublikowano 8 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 Czyli rozumiem że jeżeli stan olej będzie utrzymywał się na tym poziomie to można uznać że było za wysokie ciśnienie oleju(przy wysokim stanie - 5 kresek) przy wysokich obrotach i dlatego wypchnęło go przez tą uszczelkę i nie przejmować się tym?? pod tą plastikową kopułką to się nazywa przepustnica ??Pisałeś że stan oleju jest teraz na 3-kresce i tak obserwuj czy nie wzrasta albo spada. Olej powyżej stanu maksymalnego jest niewskazany. [ Dodano: Sob Maj 08, 2010 22:19 ] przy wysokich obrotach i dlatego wypchnęło go przez tą uszczelkę i nie przejmować się tym?? pod tą plastikową kopułką to się nazywa przepustnica ??Jak to się stało przy wysokim stanie oleju to nie ale jeśli powtórzy się przy tym stanie co masz teraz to będzie się trzeba martwic.Pzdr.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30402-corsa-c-2002r-10-12v/#findComment-78025 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość waszo321 Opublikowano 9 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2010 dokładnie tak jak napisał zbyszek. W serwisie nalali za dużo i jeśli poziom 3 kresek utrzyma sie przez dłuższy czas to jest wszystko w porzadku. Sprawdaj mniej wiecej co 500 km czy poziom sie zmniejsza czy jest na stałym poziomie. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30402-corsa-c-2002r-10-12v/#findComment-77884 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.