Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość hacker607

Witam serdecznie,

 

Zwracam się z zapytaniem, czy ktoś byłby uprzejmy zapodać na forum, budowę i pomiary potencjometru przepustnicy, najlepiej z autodaty.

 

Druga sprawa, czy ktoś z posiadaczy tego silniczka, naprawiał autko w jakikolwiek inny sposób niż wymiana całej przepustnicy z czujnikiem (koszt ok 1000zl)

 

Z góry dziękuje za zainteresowanie ???

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/30458-tps-x18xe1/
Udostępnij na innych stronach

Gość Tomasz0703

Wtyczka odłączona miedzy 2 i4 1800 ohm miedzy 3 i 4 przepustnica zamknieta 825 ohm ,między 3 i 4 przepustnica otwarta na max 2127 ohm.No i rezystancja musi rosnąć płynnie.Po wymianie trzeba adaptacje zrobić jak dobrze pamiętam.A czemu pytasz i w czym problem z tym tps-em ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/30458-tps-x18xe1/#findComment-77735
Udostępnij na innych stronach

Gość hacker607

Dzieki za odpowiedz,

 

TPS jest jednym z podejrzanych ??? Chwilowo nie mam interfejsu. Silnik pracuje bez zarzutow tylko ma problemy z przyspieszaniem.

 

Sytuacja identyczna na PB i LPG ( BRC Sequence 24).

 

Przy bardzo delikatnej jezdzie jest ok, przy normalnym wciskaniu gazu wchodza obroty ale auto nie przyspiesza tak jak trzeba, czuc takie kolysanie, jakby lepsze i gorsze momenty w przyspieszeniu. Gdy odpuszczam gaz w pewnym momencie auto zaczyna lepiej przyspieszac. Z kompa wynika tylko tyle ze wtedy gdy muli to ma za bogata mieszanke, ale miesci sie w normie.

 

EGR- nowy bo stary sie wieszal, silniczek pracowal i nie mogl zlapac swojej pozycji OK

CEWKA - nowa, bylo podejrzenie ze nie dopala mieszanki OK

ECU- podmieniany, programowany jest OK

LAMBDA- niby pracuje ladnie w swoim zakresie. Inst LPG z niej nie korzysta

TPS- w techu odczyty podawane w procentach, czasem sie otwieral do 98-99% a czasem stawal na 49%, w chwili obecnej niby dziala ale jakos to tak dziwnie rosnie.

PRZEPLYWOMIERZ - podmieniany z nowym oryginalem Siemensa, potem jakis zamiennik za 200zl. Stary wolno reagowal to zostawilem ten za 200zl i jest ok. Pracuje tak samo jak ten Siemensa i o dziwo sie nie zepsul.

ŚWIECE nowe Bosch'a.

CZUJNIK TEMP ZASYSANEGO POWIETRZA- pokazywal jakies kilka stopni C a na dworze bylo -2 C wiec raczej OK

CZUJNIK CIECZY CHŁODZĄCEj - pracuje roznie ale podaje temp miedzy 83 a 97 C przy nagrzanym silniku wiec tez RACZEJ OK

 

Pomijam fakt wtrysków, pompy paliwa, filtrow bo sa to rozne rzeczy dla obydwu paliw a auto pracuje idealnie tak samo na obydwu paliwach. Kompresja waha sie miedzy 10,2 a 10,5 na roznych cylindrach. Dolot szczelny. Jakies wezyki z odmy, podcisnienia drozne, dziurki w przepustnicy drozne./

 

Nie mam jak sprawdzic dolotu w srodku , zmienne fazy, czyscilem srodkami "wziewnymi" ale nie rozkrecalem bo wydaje sie mnostwo roboty.

 

Dodam jeszcze ze silnik ma 276tys km, o ile to prawdziwy przebieg. Jezdzi na polsyntetyku, w zime mial syntetyka i miedzy wymianami dolewalem lacznie ok 1 litra.

 

Czy ktos ma jakies pomysly ? Moze mechanicznie gdzies moze byc problem?

 

Dodam jeszcze, ze przy wcisniecu gazu w podloge tak przy obrotach nieco 1500 -2000 cos burczy dosc glosno.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/30458-tps-x18xe1/#findComment-77679
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności