Gość hacker607 Opublikowano 9 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2010 Witam serdecznie, Zwracam się z zapytaniem, czy ktoś byłby uprzejmy zapodać na forum, budowę i pomiary potencjometru przepustnicy, najlepiej z autodaty. Druga sprawa, czy ktoś z posiadaczy tego silniczka, naprawiał autko w jakikolwiek inny sposób niż wymiana całej przepustnicy z czujnikiem (koszt ok 1000zl) Z góry dziękuje za zainteresowanie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30458-tps-x18xe1/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomasz0703 Opublikowano 9 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2010 Wtyczka odłączona miedzy 2 i4 1800 ohm miedzy 3 i 4 przepustnica zamknieta 825 ohm ,między 3 i 4 przepustnica otwarta na max 2127 ohm.No i rezystancja musi rosnąć płynnie.Po wymianie trzeba adaptacje zrobić jak dobrze pamiętam.A czemu pytasz i w czym problem z tym tps-em ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30458-tps-x18xe1/#findComment-77735 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hacker607 Opublikowano 9 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2010 Dzieki za odpowiedz, TPS jest jednym z podejrzanych Chwilowo nie mam interfejsu. Silnik pracuje bez zarzutow tylko ma problemy z przyspieszaniem. Sytuacja identyczna na PB i LPG ( BRC Sequence 24). Przy bardzo delikatnej jezdzie jest ok, przy normalnym wciskaniu gazu wchodza obroty ale auto nie przyspiesza tak jak trzeba, czuc takie kolysanie, jakby lepsze i gorsze momenty w przyspieszeniu. Gdy odpuszczam gaz w pewnym momencie auto zaczyna lepiej przyspieszac. Z kompa wynika tylko tyle ze wtedy gdy muli to ma za bogata mieszanke, ale miesci sie w normie. EGR- nowy bo stary sie wieszal, silniczek pracowal i nie mogl zlapac swojej pozycji OK CEWKA - nowa, bylo podejrzenie ze nie dopala mieszanki OK ECU- podmieniany, programowany jest OK LAMBDA- niby pracuje ladnie w swoim zakresie. Inst LPG z niej nie korzysta TPS- w techu odczyty podawane w procentach, czasem sie otwieral do 98-99% a czasem stawal na 49%, w chwili obecnej niby dziala ale jakos to tak dziwnie rosnie. PRZEPLYWOMIERZ - podmieniany z nowym oryginalem Siemensa, potem jakis zamiennik za 200zl. Stary wolno reagowal to zostawilem ten za 200zl i jest ok. Pracuje tak samo jak ten Siemensa i o dziwo sie nie zepsul. ŚWIECE nowe Bosch'a. CZUJNIK TEMP ZASYSANEGO POWIETRZA- pokazywal jakies kilka stopni C a na dworze bylo -2 C wiec raczej OK CZUJNIK CIECZY CHŁODZĄCEj - pracuje roznie ale podaje temp miedzy 83 a 97 C przy nagrzanym silniku wiec tez RACZEJ OK Pomijam fakt wtrysków, pompy paliwa, filtrow bo sa to rozne rzeczy dla obydwu paliw a auto pracuje idealnie tak samo na obydwu paliwach. Kompresja waha sie miedzy 10,2 a 10,5 na roznych cylindrach. Dolot szczelny. Jakies wezyki z odmy, podcisnienia drozne, dziurki w przepustnicy drozne./ Nie mam jak sprawdzic dolotu w srodku , zmienne fazy, czyscilem srodkami "wziewnymi" ale nie rozkrecalem bo wydaje sie mnostwo roboty. Dodam jeszcze ze silnik ma 276tys km, o ile to prawdziwy przebieg. Jezdzi na polsyntetyku, w zime mial syntetyka i miedzy wymianami dolewalem lacznie ok 1 litra. Czy ktos ma jakies pomysly ? Moze mechanicznie gdzies moze byc problem? Dodam jeszcze, ze przy wcisniecu gazu w podloge tak przy obrotach nieco 1500 -2000 cos burczy dosc glosno.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30458-tps-x18xe1/#findComment-77679 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.