Skocz do zawartości

ASTRA II 2,0 DTL kontrolka paliwa - ile można jechać


Rekomendowane odpowiedzi

Gość cobrags500

Witam. Chciałbym was zapytać ile przejeżdżacie kilometrów od momentu zapalenia się rezerwy (ile można jeszcze jechać) i ile km można zrobić jak już zacznie mygać kontrolka.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/30525-astra-ii-20-dtl-kontrolka-paliwa-ile-mo%C5%BCna-jecha%C4%87/
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Najlepiej nie jeździć zbyt długo. Ten silnik się sam nie odpowietrzy po spaleniu całej zawartości zbiornika paliwa.

Jak Ci zabraknie ON to czeka cię holowanie do serwisu.

 

Średnio na rezerwie robi się 70 km. Ja kiedyś (nieświadomie zaraz po kupnie samochodu) na migającej kontrolce przejechałem 10 km.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/30525-astra-ii-20-dtl-kontrolka-paliwa-ile-mo%C5%BCna-jecha%C4%87/#findComment-77063
Udostępnij na innych stronach

 

Średnio na rezerwie robi się 70 km. Ja kiedyś (nieświadomie zaraz po kupnie samochodu) na migającej kontrolce przejechałem 10 km.

He he..też tak zrobiłem jak kupiłem auto...nieświadomie prawie opróżniłem zbiornik.

O ile pamiętam przy rezerwie 50 km lampka dystrybutora zaczyna mrugać.

Ale nie należy dopuszczać to takiego stanu aby zapaliła się kontrolka!!! Wtedy już silnik nie dostaje paliwa ale "szlam" z dna zbiornika. A jak to pójdzie w układ to wtryski i pompa mogą Ci podziękować za pracę a to koszt...od 3000 zł do 5000 zł. więc uwaga na zbiornik.:(

Generalnie zaleca się mieć przynajmniej 1/3 zbiornika i dotaknować.

 

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/30525-astra-ii-20-dtl-kontrolka-paliwa-ile-mo%C5%BCna-jecha%C4%87/#findComment-76903
Udostępnij na innych stronach

Gość Btk_Tomas

nie dostaje paliwa ale "szlam"

Nie przesadzajmy z tym szlamem, przecież jest filtr paliwa.

Tankować się powinno zaraz po zapaleniu się kontrolki rezerwy.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/30525-astra-ii-20-dtl-kontrolka-paliwa-ile-mo%C5%BCna-jecha%C4%87/#findComment-76815
Udostępnij na innych stronach

nie dostaje paliwa ale "szlam"

Nie przesadzajmy z tym szlamem, przecież jest filtr paliwa.

Tankować się powinno zaraz po zapaleniu się kontrolki rezerwy.

Nie zgodze sie absolutnie z ostatnim zdaniem. Tankowac nalezy wczesniej! Nie powinno sie jezdzic w ogole na rezerwie!!

Mialem raz przygode: Odpalam rano auto - swieci sie kontrolka (gdy dzien wczesniej przyjechalem pod dom sie nie swiecila). Jade do pracy, po drodze planuje zatankowac - niestety mialem do pokonania serpentynke w dol (w Krakowie na Ksiecia Jozefa na wysokosci klasztoru Kamedulow) - do stacji nie dojechalem: resztki paliwa zabujaly w baku na zakretach, splynely do przodu podczas zjazdu w dol - brak mocy, check, koniec jazdy...

 

 

Dodam dla niezorientowanych, ze auto w takiej sytuacji tak latwo nie odpali po dolaniu paliwa - jest zapowietrzone i wtedy laweta...

Ja sobie jakos poradzilem bez lawety - wiedzac gdzie trzeba dmuchnac plakiem :wstyd:, ale ta metoda jest nieco ryzykowna...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/30525-astra-ii-20-dtl-kontrolka-paliwa-ile-mo%C5%BCna-jecha%C4%87/#findComment-76744
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Niestety rezerwy nie są przewidziane na ekstremalne przypadki drogowe.

 

Natomiast jeśli chodzi o zaciąganie tzw fusów to nic to nie zmienia bo i tak zanieczyszczenia gromadzą się na dnie zbiornika skąd nawet przy pełnym jego stanie są zaciągane.

Kwestię wody w baku pomijam bo każdy kierowca diesla powinien wiedzieć gdzie ma odstojnik w filtrze paliwa.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/30525-astra-ii-20-dtl-kontrolka-paliwa-ile-mo%C5%BCna-jecha%C4%87/#findComment-76739
Udostępnij na innych stronach

Gość kisiel_krzychu

kolego odradzam z jazda blisko rezerwy. mialem gdzies z 1/4 baku. zdorbelem troche trasy - dojechalem na miejsce i zgasilem samochod. rano odpalam i widze dopiero zapalilra sie rezerwa ( mysle jade zatankowac). ale niestety.... .bylo ostro z gorki i pod gorke...... efekt - auto nagle traci moc, przy 2000 obr gasnie , nie wkrecA sie wogole na obroty. diagnoza na kompie ( p1630 i p1631) niestety. pompa wtryskowa. ale sobie mysle moze zapowietrzone.... moze smok w baku syf zaciagnal.... no to asterka dokulalem sie do domu ( doslownie) dolalem troche ON ( 1/4 baku) i to samo. no to odkrecam gore baku zeby wyczyscic smok.... wyciagam - czysty ( w odstojniku niewielka ilosc syfu ktora usunalem ) powiem ci jedno mimo tego ze byla 1/4 baku ON to ten smok wcale nie byl mocno zanuzony w ropie a smochod stal na rownym. jezeli stac Ciebie na zbedne wydatki typu regeneracja pompy z sterownikiem ( 2500 zl) i kupe wkurzania to jezdzij na rezerwie. ja mam nauczke i jak teraz tylko podejdzie do 1/3 baku to tankuje.

 

pozdrawiam wszyzstkich i zycze przyjemnej bezproblemowej jazdy

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/30525-astra-ii-20-dtl-kontrolka-paliwa-ile-mo%C5%BCna-jecha%C4%87/#findComment-76213
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności