Skocz do zawartości

Mniejsza moc na rozgrzanym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Gość whatsup

Witam, W mojej C14SE zauważyłem gdy rozgrzeje się silnik do 90 stopni i powyżej odnoszę wrażenie, że brakuje trochę mocy, na 1 i 2 jakby troszeczkę się dławiła, ale w miarę równo przyspiesza. Czuć różnicę w przypadku gdy silnik jest zimny. Katalizator odpada, bo go już nie ma wspawana jest rurka przez poprzedniego właściciela. Wymieniałem świece, kable WN, silnik krokowy, sondę lambda (pomiary miernikiem ok) czujnik temp cieczy na komputer oraz czyściłem przepustnice ponadto wymieniałem filtr powietrza i paliwa. Domniemam, że może coś z powietrzem jest nie tak. W dolocie od zderzaka

do puchy z filtrem od strony zderzaka jest zaklejona oryg. dziura a zrobione są otwory dwa o średnicy ok. 4 cm od strony silnika (vis a vis). Ponadto są nawiercane dziurki (kilkanaście sztuk) od spodu puszki gdzie

znajduje się filtr powietrza. Być może za mało/dużo powietrza jest podawane do silnika i dlatego troszeczkę muli samochód. Lewego powietrza też nigdzie nie znalazłem. Uważam, że wszystko jest szczelne. Co to może być. Teraz są ciepłe dni

auto moment się nagrzewa, a auto zaczyna trochę mulić. Proszę o jakieś sugestie :D

 

Dodam, że objawy występują zarówno na benzynie

jak i na gazie)

 

Nie występują żadne niepokojące błędy oprócz 44 i 45 zbyt uboga/bogata mieszanka paliwowo-powietrzna, ponoć przy gazie to normalne :D

 

Dziś zaobserwowałem, że zaczyna autko zamulać przed 1 max 1,5 kreski przed 100 stopni.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/30580-mniejsza-moc-na-rozgrzanym-silniku/
Udostępnij na innych stronach

Gość Dario19823

ja mam podobne objawy ,autko jak sie mocno zagrzeje słabnie. taki juz masz silnik i nic z tym nie zrobisz. pomoze tylko remont albo nowy silnik. mozesz jeszcz sprawdzic cisnienie na baniakach, ale to nic nie da. poprostu metal sie rozszeza i silnik sie rozszczelnia dlatego słabnie. leja takie chermetyki ale to na krotka mete

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/30580-mniejsza-moc-na-rozgrzanym-silniku/#findComment-76441
Udostępnij na innych stronach

Gość whatsup

Zakleiłem 1,5 dziury w dolocie powietrza od strony silnika. Silnik wolniej się nagrzewa (od 90 w górę) i szczerze mówiąc, przy większych temperaturach silnika lepiej się zachowuje, ale nadal muli. Dario mógłbyś mi powiedzieć coś więcej o tych płynach. Może bym coś wlał do niego. Pozdro

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/30580-mniejsza-moc-na-rozgrzanym-silniku/#findComment-76316
Udostępnij na innych stronach

Gość whatsup

zrobić tak jak było fabrycznie i będzie lepiej.

na rozgrzanym silniku zawsze autko bardziej muli, szczególnie po mieście jak się jeździ

A no właśnie być może to normalne jest. Jak zrobię tak jak jest fabrycznie to naprawdę auto bardziej muli. Wtedy temperatura oscyluje na drugiej kresce po 90 podczas jazdy. Jak zakleiłem te dziurki, wtedy kreska zatrzymuje się na 90 i naprawdę ładnie się zbiera autko. Uważam, że tak musi być po prostu było za dużo podawane powietrza. Dodam, że w obudowie filtra od dołu tez są dziury

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/30580-mniejsza-moc-na-rozgrzanym-silniku/#findComment-76269
Udostępnij na innych stronach

Gość SENSATION

Ja też miałem takie wrażenie że jak jest zimny to się fajnie zbiera a jak się nagrzeje to troszkę zamula szczególnie w gorące dni. Ale za czołem go wkręcać na wyższe obroty i się tak jakby lepiej przeczyszczał czy jakoś ecu się przestawiał, chodzi lepiej.Ale duże znaczenie ma powietrze, np. w chłodny poranek lub wieczór idzie jak przecinak a jak jest duszno to przymula. Ale warto czasami dać po garach żeby się przeczyścił lepiej idzie, tak ja odczuwam u siebie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/30580-mniejsza-moc-na-rozgrzanym-silniku/#findComment-75637
Udostępnij na innych stronach

Gość whatsup

Przez co mam rozumieć dać mu po garach.

 

[ Dodano: Wto Maj 18, 2010 16:42 ]

Czytałem na innych forach. Użytkownicy innych marek samochodów mają podobny problem do mojego. Przyczyną jest rzadkie ciepłe powietrze które dostaje się do silnika przy rozgrzanym silniku. LPG ponoć lubi zimne gęste powietrze dlatego jak u mnie na rozgrzanym silniku zasysa ciepłe powietrze to przymula. Jutro jestem umówiony z gaziarzem będzie wykręcał rurę do filtra dopóki będzie wszystko dobrze. Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/30580-mniejsza-moc-na-rozgrzanym-silniku/#findComment-75572
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności