Gość marcinzu Opublikowano 17 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2010 Robiłem ostatnio UPG o znajomego mechanika. Nigdy nie miałem zastrzeżeń do jakości jego roboty, robił mi kilka razy rozrząd w różnych autach, UPG - też w poprzednim aucie - wszystko było dobrze. Tak więc po wymianie uszczelki pojechałem do niego po 1000km na dociągnięcie śrub głowicy i podpytałem co dokładnie robi. Później coś mnie tknęło i spojrzałem do "Sam naprawiam..." i straciłem spokój ducha... Dla Z16SE Powinno być: I - 25NM, II - 60st, III - 60st - IV - 60st Gościu prawdopodobnie zrobił: I - 40 NM, II - 90st, po 1000m do 60NM Kolejność śrub zachował dobrą. Poradźcie proszę, co z tym gównem teraz zrobić. Nie uśmiecha mi się ponowny zrzut głowicy + wymiana uszczelki - bo koszty są duże. Mógłbym spróbować wymusić na nim robotę na gwarancji, ale jak się uprze to ni jak mu nie udowodnię, że śruby są źle dokręcone. Czy może jeździć dalej? Obecnie z autem nie dzieje się nic złego, ale wiem, że niezgodne z instrukcją dokręcanie głowicy może spowodować szybkie wydmuchanie UPG. Czy można oszacować lub obliczyć ile wg. instrukcji (I - 25NM, II - 60st, III - 60st - IV - 60st) da na końcu moment w NM? Niestety mechanika to nie moja specjalność. Marcin   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30682-g%C5%82owica-dokr%C4%99cona-niezgodnie-z-instrukcj%C4%85/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Czejen Opublikowano 17 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2010 w autodacie jest jeszcze inna procedura dokręcania od tych które podałeś   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30682-g%C5%82owica-dokr%C4%99cona-niezgodnie-z-instrukcj%C4%85/#findComment-75672 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 17 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2010 Gościu prawdopodobnie zrobił: I - 40 NM, II - 90st, po 1000m do 60NMDokręca się zgodnie z instrukcją i tam zawartymi - wytycznymi Jeśli nie ma info o zagrzaniu silnika czy jakimś przebiegu, to wszystkie etapy robi się od ręki Twój opis jest niejasny i nie pasuje do tego silnika 40Nm + 90° może być więcej niż 60Nm Co do siły ostatecznej - tu tylko test dla różnych silników i uszczelek - indywidualny przeliczona siła końcowa może wynosić np 90Nm, 120Nm, 130Nm, itd.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30682-g%C5%82owica-dokr%C4%99cona-niezgodnie-z-instrukcj%C4%85/#findComment-75668 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcinzu Opublikowano 17 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2010 "Niby" poprawną procedurę przepisałem z "Sam Naprawiam Opel Astra II i Zafira", wydanie 2, str 76. Nie mam Autodaty pod ręką. Czy możesz przytoczyć co tam jest dla Z16SE? Z góry dzięki, Marcin   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30682-g%C5%82owica-dokr%C4%99cona-niezgodnie-z-instrukcj%C4%85/#findComment-75666 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 17 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2010 jedne z danych mówią np o: 1 etap 25Nm 2 etap 85° 3 etap 85° 4 etap 20° dodatkowo np tu: http://www.elring.de/en/03en/031_ekat_online.php wybierając odpowiednie dane też znajdziesz info o momentach - w instrukcji Dla Z16SE Powinno być: I - 25NM, II - 60st, III - 60st - IV - 60st - sumując wychodzi prawie podobnie do w/w   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30682-g%C5%82owica-dokr%C4%99cona-niezgodnie-z-instrukcj%C4%85/#findComment-75661 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Czejen Opublikowano 17 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2010 w autodacie jest tak jak napisał DAROMV6, i na jeden raz, bez dokręcania późniejszego   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30682-g%C5%82owica-dokr%C4%99cona-niezgodnie-z-instrukcj%C4%85/#findComment-75657 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.