Skocz do zawartości

Głowica dokręcona niezgodnie z instrukcją


Rekomendowane odpowiedzi

Gość marcinzu

Robiłem ostatnio UPG o znajomego mechanika. Nigdy nie miałem zastrzeżeń do jakości jego roboty, robił mi kilka razy rozrząd w różnych autach, UPG - też w poprzednim aucie - wszystko było dobrze. Tak więc po wymianie uszczelki pojechałem do niego po 1000km na dociągnięcie śrub głowicy i podpytałem co dokładnie robi. Później coś mnie tknęło i spojrzałem do "Sam naprawiam..." i straciłem spokój ducha...

 

Dla Z16SE Powinno być: I - 25NM, II - 60st, III - 60st - IV - 60st

Gościu prawdopodobnie zrobił: I - 40 NM, II - 90st, po 1000m do 60NM

Kolejność śrub zachował dobrą.

 

Poradźcie proszę, co z tym gównem teraz zrobić. Nie uśmiecha mi się ponowny zrzut głowicy + wymiana uszczelki - bo koszty są duże. Mógłbym spróbować wymusić na nim robotę na gwarancji, ale jak się uprze to ni jak mu nie udowodnię, że śruby są źle dokręcone. Czy może jeździć dalej?

 

Obecnie z autem nie dzieje się nic złego, ale wiem, że niezgodne z instrukcją dokręcanie głowicy może spowodować szybkie wydmuchanie UPG.

 

Czy można oszacować lub obliczyć ile wg. instrukcji (I - 25NM, II - 60st, III - 60st - IV - 60st) da na końcu moment w NM? Niestety mechanika to nie moja specjalność.

 

Marcin

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/30682-g%C5%82owica-dokr%C4%99cona-niezgodnie-z-instrukcj%C4%85/
Udostępnij na innych stronach

Gość DAROMV6

Gościu prawdopodobnie zrobił: I - 40 NM, II - 90st, po 1000m do 60NM

Dokręca się zgodnie z instrukcją i tam zawartymi - wytycznymi

Jeśli nie ma info o zagrzaniu silnika czy jakimś przebiegu,

to wszystkie etapy robi się od ręki

 

Twój opis jest niejasny i nie pasuje do tego silnika 40Nm + 90° może być więcej niż 60Nm

Co do siły ostatecznej - tu tylko test dla różnych silników i uszczelek - indywidualny

przeliczona siła końcowa może wynosić np 90Nm, 120Nm, 130Nm, itd.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/30682-g%C5%82owica-dokr%C4%99cona-niezgodnie-z-instrukcj%C4%85/#findComment-75668
Udostępnij na innych stronach

Gość marcinzu

"Niby" poprawną procedurę przepisałem z "Sam Naprawiam Opel Astra II i Zafira", wydanie 2, str 76.

 

Nie mam Autodaty pod ręką. Czy możesz przytoczyć co tam jest dla Z16SE?

 

Z góry dzięki,

 

Marcin

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/30682-g%C5%82owica-dokr%C4%99cona-niezgodnie-z-instrukcj%C4%85/#findComment-75666
Udostępnij na innych stronach

Gość DAROMV6

jedne z danych mówią np o:

1 etap 25Nm

2 etap 85°

3 etap 85°

4 etap 20°

 

dodatkowo np tu: http://www.elring.de/en/03en/031_ekat_online.php

wybierając odpowiednie dane też znajdziesz info o momentach - w instrukcji

 

Dla Z16SE Powinno być: I - 25NM, II - 60st, III - 60st - IV - 60st

- sumując wychodzi prawie podobnie do w/w

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/30682-g%C5%82owica-dokr%C4%99cona-niezgodnie-z-instrukcj%C4%85/#findComment-75661
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności