Gość Aron Opublikowano 18 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 W przypadku wystapienia userek,ktore nie powoduja niezdolnosci ukladu wtryskowego do pracy,zmniejszana jest dawka pewnego obciazenia lub zwiekszana predkosc obrotowa biegu jalowego.Do takich usterek naleza:uszkodzenie czujnika teperatury,zbyt niskie cisnienie doladowania,uszkodzenie masowego przeplywomierza powietrza lub czujnika polozenia pedalu przyspieszenia.W przypadku ponizszych podzespolow silnik zostanie zatrzymany,albo ze wzgledow bezpieczenstwa albo w celu unikniecia powazniejszego jego uszkodzenia.W przypadku uszkodzenia wtryskiwacza lub duzego spadku cisnienia w zasobniku silnik zostanie zatrzymany; stale otwarty wtryskiwacz powoduje cisnienia szczytowe w komorze spalania wynoszace do 30 MPa,na ktore silnik po krotkim czasie zareagowalby calkowitym uszkodzeniem.Nie jest mozliwe porownanie cylindrow poprzez rozlaczenie zlacza wtykowego wtryskiwacza.Po zdjeciu wtyku silnik sie zatrzyma ;dla tej metody sprawdzenia potrzebny jest dodatkowy wtryskiwacz ,ktory nalezy podlaczyc do otwartego wtyku wowczas silnik czterocylindrowy pracuje rowniez na trzech cylindrach; W raze gwaltownego spadku cisnienia silnik zostanie rowniez zatrzymany, poniewaz nieszczelnosc moglaby spowodowac pozar silnika; jesli cisnienie w zasobniku przekroczy 140 MPa,nastepuje rowniez zatrzymanie awaryjne silnika; -w przypadku uszkodzenia zaworu regulacyjnego cisnienia nie moze byc wytworzone cisnienie w zasobniku;silnik zatrzymuje sie i nie daje sie ponownie uruchomic; -jesli sa uszkodzone czujnik GMP na kole zamachowym lub czujnik Halla na walku rozrzadu,silnika nie mozna uruchomic;jesli czujnik Halla ulegnie uszkodzeniu podczas jazdy,silnik pracuje nadal,ale po zatrzymaniu nie daje sie ponownie uruchomic. Usytulowanie podzespolow determinuje tez kolejnosc dokonywania sprawdzenia,jesli silnik z Commond Rail nie daje sie uruchomic.Uklad zasilania paliwem mozna sprawdzic najszybciej,jesli poluzuje sie przewodyprzelewowe na wtryskiwaczach i uruchomi silnik.Po krotkim rozruchu paliwo musi wycekac w malych iloscach.jesli tak nie jest,nalezy sprawdzic ,czy mamy do czynienia z usterka elektroniczna czy chydrauliczna.W przypadku szarpniec i krotkotrwalych przerw w zaplonie podczas jazdy nalezy sprawdzic zasilanie napiecem oraz polaczenie masowe sterownika.Jesli sa dobre,podejrzany jest czujnik polozenia pedalu przyspieszenia.Bieznia slizgowa potencjometru moze byc zuzyta po duzym przebiegu i powodowac mimowolne zmiany obciazenia podczas jazdy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30702-praca-awaryjna-ukladu-commond-rail/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.