Skocz do zawartości

C20XE ASTRA GSI - uzyskanie wiekszej mocy/przyspieszenia


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Przymierzam sie do kupna Astry GSI z silnikiem C20XE ale chcialbym odrazu zrobic remont silnika i troche go dopiescic :urodziny: Chcialbym uzyskac jak najlepsze przyspieszenie w granicach ok 6-7 sek do 100 jezeli sie da przy takim wkladzie finansowym (chcialbym sprobowac sil w KJSach, wyscigach na 1/4 itp). Myslalem o kilku opcjach. przedewszystkim chcialbym wiedziec co mozna by zrobic za jak najmniejsze pieniadze aby podniesc moc/przyspieszenie i co daloby sie zrobic przy jakims wiekszym wkladzie finansowym ale tez bez przesady:) Ile bede mial pieniedzy na remont silnika to zalezy od tego za ile kupie Astre i tu odrazu pytanie czy nie ma nikt do sprzedania Astry gsi? albo ktos znajomy? Mam zaklad blacharsko-lakierniczy wiec nie musi byc w jakims idealnym stanie z zewnatrz, najbardziej mi zalezy zeby mechanicznie byla ok. Na calosc z remontem nie chcialbym wydac wiecej niz 10tys ale nie wiem czy sie tak uda :urodziny:

 

Chcialbym zeby ktos przedstawil jakies plany co mozna by zrobic (najlepiej taki wlasnie przy jak najmniejszym wydatku pieniedzy i przy wiekszym wkladzie finansowym)

 

Ja osobiscie myslalem napewno nad zmiana skrzyni biegow na krotka. Podobno F16 najlepiej sie sprawuje. Ale z jakim przelozeniem kupic? Bo wiem ze bylo kilka. Czy dobry pomysl by byl zeby zalozyc ta skrzynie i na przyklad 5 bieg wlozyc 'dlugi'?

 

Myslalem tez zeby wsadzic sportowe walki (nowe- koszt ok 1500 zl na allegro) ale nie wiem czy sie oplaca bo napewno oprocz tego trzeba cos jeszcze powymieniac i tu wlasnie moje pytanie: Co trzeba jeszcze wymienic przy wymianie walkow? I jaki to bylby mniej wiecej koszt i czy bardzo wplynie na przyspieszenie taka modyfikacja?

 

Z tego co przegladalem fora to wpadlem jeszcze na pomysly zeby wymienic kolektor ssacy i dolotowy ale to juz dosyc droga inwestycja i trudno dostepna w polsce. Ale czy to tez duzo wplywa na przyspieszenie? I moze glupie pytanie ale czy zmiana kolektora ssacego i wydechowego duzo podnosi spalanie paliwa? Moje pytanie takie dlatego ze chcialbym tym samochodem tez normalnie jezdzic i zeby nie palil 20l kiedy sie spokojnie jezdzi :urodziny:

 

Po takich modyfikacjach trzeba to jakos zgrywac ze soba? Tzn chipowac komputer czy cos? Bo w tym sie nie bardzo orientuje. Jak tak to jaki to koszt? A moze tez jest jakis chip do komputera ktory sam w sobie tez jakos poprawia przyspieszenie?

 

Bardzo prosze o jakies pomysly/ rady itp :urodziny:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/30853-c20xe-astra-gsi-uzyskanie-wiekszej-mocyprzyspieszenia/
Udostępnij na innych stronach

kolego

tanio sie nie da

sam dolot ,wydech ,obrobka glowicy ,walki i program przekrocza grubo kilka tysi

a TY masz na calosc z remontem 10000

doprowadz na poczatek xe do porzadku

a pozniej sie lap za modyfikacje

 

 

chcesz tuningowac

podnosci moc i zarazem zeby nie palil wiecej

tak tez sie nie da

 

a 150 koni w zdrowym c20xe i tak zamiataja zdrowo w astrze

najtansza opcja to

dolot np irmschera (wcale nie taki tani w zakupie)

druga to nitro -uzywasz tylko na cwiare

bo na kjsy sie nie nadaje

 

chcesz robic cos z niczego

na to musisz miec sporo wiecej kasy

i nie ograniczac sie zuzyciem paliwa

nie tedy droga

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/30853-c20xe-astra-gsi-uzyskanie-wiekszej-mocyprzyspieszenia/#findComment-73955
Udostępnij na innych stronach

no to już zupełnie to wszystko się nie klei kupy:)

pomagałem znajomemu przy robieniu samochodu do sportu z silnikiem NA. No i po pierwsze, musisz w silniku wymienić wałki, tłoki, pierścienie, uszczelniacze i prowadnice zaworów, przehonować cylindry. Na sam silnik więc pójdzie połowa Twojej kasy, a dalej musisz zamówić dolot i wydech:) komputer sterujący silnikiem i napisać nowy program.

No a ze spalaniem, tak jak napisał Gawlak, w NA musisz dużo spalać, aż się zdziwisz jak dużo:)

Jest jeszcze pytanie czy chcesz to dać innym do zrobienia, czy robić samemu. Takie auto to wciąż praca... bez przerwy. Jeśli ma się tym zająć warsztat, to będziesz potrzebował kopalni pieniędzy. Do tego musisz określić do jakiej jazdy chcesz ten bolid, kjs a 1/4 mili to zupełnie inna bajka. Musisz robić wtedy też zawieszenie, hamulce, no i sprzęgło. My mieliśmy spiek od Radzikowskiego i muszę Cie zmartwić, takie sprzęgło działa praktycznie zerojedynkowo.

 

Ciekawy jestem czy jeździłeś w ogóle GSi , ona już sama w sobie ma sporo.. hmmm charakteru :urodziny:

 

Moja propozycja, kupić GSI a za te 10tysięcy zrobić remont całego auta, doprowadzić do serii.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/30853-c20xe-astra-gsi-uzyskanie-wiekszej-mocyprzyspieszenia/#findComment-73894
Udostępnij na innych stronach

Gość Wasylek

po pierwsze, musisz w silniku wymienić wałki, tłoki, pierścienie, uszczelniacze i prowadnice zaworów, przehonować cylindry

No bez przesaaady...

 

Obróbka głowicy+wydech+dolot(kolektory)+ ew program to ponad 180km z xe, a na cóż tyle nowych gratów...

 

 

metric, Mając 10 tysięcy na Twoim miejscu kupiłbym Gieesa i doprowadził go do używalności. Powiedzmy zdrowe 16v wyrwiesz za 6-7 tysięcy jak poszukasz jakiś czas, zostaje uśredniając 3,5k zł

 

Olej, filtry, płyny, rozrząd, uszczelka głowicy - w 1000zł się mieścisz, resztę (2500zł) wydajesz na dolot, wydech i obróbkę głowicy, może się zmieścisz w dwóch i pół tysiąca

 

Przed modyfikacjami poćwiczyłbym tym co oferuje seryjna Astra GSi, mój Kadett z c20xe i o masie 900kg przyspiesza bardzo żwawo i na zwykłych oponkach naprawdę trudno mi opanować trakcję. A domyślam się, że jeszcze niezbyt dobrze sobie radzisz z rajdowaniem (inaczej chyba nie byłoby tego tematu) a zbyt duża moc, to jeszcze gorszy start w tym sporcie, bo trudniej się nauczyć na takim sprzęcie jeździć...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/30853-c20xe-astra-gsi-uzyskanie-wiekszej-mocyprzyspieszenia/#findComment-73873
Udostępnij na innych stronach

Dolot i wydech myslalem zeby zrobic raczej na samym koncu bo to droga zabawa

Przedewszystkim chcialem zrobic pozadnie glowice. Doprezyc ja itp. O tlokach, pierscieniach nie myslalem. Chcialem zalozyc sportowe walki ale nie wiem wlasnie co do tego trzeba jeszcze wymienic. Czy to wogole bedzie dzialac tak jak powinno bez sportowego kolektora ssacego i wydechowego? I kto zajmuje sie zaprogramowaniem komputera pod to i ile to kosztuje? Sprawy mechaniczne bede robic sam wiec kosztow za uslugi nie bede ponosic. Astre chcialem kupic tak do 5 tys (taka do poprawek blacharsko lakierniczych)- mysle ze za tyle znajde- nie bedzie latwo ale wiem ze czasem zdarzaja sie okazje, wiec zostanie mi 5 tys na rozne modyfikacje.

Nikt nie wypowiedzial sie na temat zmiany skrzyni na F16. Slyszalem ze to bardzo popularna przerobka. Widzialem tez ze na forum ktos chce sprzedac D16- nie wiem czy to literowka czy tez inna skrzynia, widzialem ze ma bardzo ladne przelozenie. Moze taka zalozyc?

 

Co do jazdy i mocy no to jakies tam umiejetnosci sa ale napewno amatorskie :urodziny: Oprocz astry w planach w swojej kolekcji mam Golfa II Gti 139KM i Opla Omege B ze swap'em na 3.0 204KM rzedowa z opla Senatora :urodziny: to taka mala dygresja:)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/30853-c20xe-astra-gsi-uzyskanie-wiekszej-mocyprzyspieszenia/#findComment-73860
Udostępnij na innych stronach

plany planami kolego

jeszcze astry nie zaczales wiec nie pisz co masz w planach z innymi autami

 

widze ze zaczynasz od D strony

sam program to moze byc pikus powiedzmy ze pikus

np Seba z allegro robi programy

moze byc koszt nawet 1500 jak robisz to profesjonalnie

najlepiej to komputer zewnetrzny

ten juz kosztuje wiecej niz samo strojenie

 

najpierw robi sie silnik

generalny remont na bank sie klania

nie spotkalem jeszcze c20xe w dobrym stanie za grosze

(za 5000 nie kupisz zylety)

a to w c20xe nie kosztuje 500 zlociszy

pozniej do niego dobiera wydech i dolot

a na koncu to wszystko stroi

po drodze dochodzi skrzynia sprzeglo i docisk albo sportowe albo spiek od Radzika

a to w calosci wyniesie 2x wiecej niz masz na calosc

robienie na raty ??

to juz sam musisz przemyslec

 

skrzynia to D16 z deawoo

i pisano juz o niej na forum wiec poczytaj troche

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/30853-c20xe-astra-gsi-uzyskanie-wiekszej-mocyprzyspieszenia/#findComment-73831
Udostępnij na innych stronach

plany planami kolego

jeszcze astry nie zaczales wiec nie pisz co masz w planach z innymi autami

 

zle zrozumiales :urodziny: astra jest w planach a te 2 auta mam juz:)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/30853-c20xe-astra-gsi-uzyskanie-wiekszej-mocyprzyspieszenia/#findComment-73826
Udostępnij na innych stronach

To byla 3 omega w polsce z takim silnikiem rok temu o jakich mi wiadomo. teraz nie wiem ile ich jest.

Bylo zaangazowanych w to kilka osob. Pytam dlatego ze to byl tylko swap. Silnika nikt nie rozbieral i modyfikowane tez nic nie bylo. Przelozony silnik, instalacja i tyle. No poza kilkoma zmianami przy mocowaniu silnika i z walem bylo troche zabawy.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/30853-c20xe-astra-gsi-uzyskanie-wiekszej-mocyprzyspieszenia/#findComment-73810
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności