Gość maciek Opublikowano 12 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 Witam Mam zamiar założyć w swojej astrze odcięcie paliwa przy wykorzystaniu ukrytego włącznika. Nie wiem tylko który obwód najlepiej przerywać. Nie chciałbym niczego uszkodzić w aucie i nie wywoływać błędów które sterownik bedzie zapamiętywał. Postanowiłem odcinać pompę paliwa. Ale są na to trzy sposoby. 1 Przerywać cewkę przekaźnika od pompy (nic nie działa) 2 Przerywać przewód do pompy (nie działa pompa) ale wtryskiwacze dostają napięcie, sonda lambda, zawory elektromagnetyczne i cewka zapłonowa. 3 Przerywać styk przekaźnika (cewka łapie, sterownik wie że cewka złapała, ale styk się nie zamyka, czyli nie działa pompa i elementy z punktu 2) Które rozwiązanie jest najlepsze, aby jak podkreślam nie narobić sobie problemów i kosztów ewentualnych napraw. Chyba że wszystkie powyższe odpadają i zaproponujecie coś lepszego.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3106-odci%C4%99cie-pompy-paliwa/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zibi Opublikowano 12 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 Mam takie odcięcie u siebie,ale robił mi kolega kumpla,który na codzień pracuje w Bosch-u.Wszystko razem,czyli części,robota i dojazd do klienta kosztowały mnie 120 zl.On zrobił odcięcie między przekażnikiem pompy ,a pompą,tak,że tylko pompa nie podaje paliwa.Nie mogę się teraz do niego dodzwonić,ale jestem pewien na 99%. Błędów żadnych ci nie pokaze,bo silnik zachowuje się tak jakby się skończyło paliwo. Dodatko wyprowadzil ukryty mostek ,który w przypadku odstawienia wozu do warsztatu omija odcięcie,żeby ktoś niepowołany nie wiedział o ukrytym pstryczku. W sumie grzebał 3 h.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3106-odci%C4%99cie-pompy-paliwa/#findComment-331391 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciek Opublikowano 12 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 Czyli można ciąć kabelki przy samej pompie. Podprowadzić do ukrytego włącznika. Przekaźnik od pompy mam pod maską z tamtąd idą przewody przez cały samochód na tył. Ciągnąć od zbiornika trochę daleko. Nie wiem którędy są pociągnięte na tył. Jakieś sugestie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3106-odci%C4%99cie-pompy-paliwa/#findComment-331383 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 12 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 Witam.Polecam artykul w ostatnim motorze ma temat tegp typu rozwiazan.Jutro postaram sie zrobic skany lub foto i wkleje na forum.CZas pracy okolo 2h cena....3zl Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3106-odci%C4%99cie-pompy-paliwa/#findComment-331380 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciek Opublikowano 12 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 Właśnie ten artykuł zmusił mnie aby coś zrobić. Ale bez tyrystora tylko poprzez ukryty właącznik.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3106-odci%C4%99cie-pompy-paliwa/#findComment-331374 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 12 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 Wiec wydaje mi sie wystarczy wstawic rozlacznik na przewodzie sterujacym przed przekaznikiem od pompy i wsio ok.Ptem tylko go ladnie ukryc i po robocie. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3106-odci%C4%99cie-pompy-paliwa/#findComment-331366 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zibi Opublikowano 12 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 maciek,kabelki to kolega ciął w listwie na progu drzwi i coś poniżej kierownicy,ale nie widziałem dokładnie gdzie,bo miałem co innego do roboty.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3106-odci%C4%99cie-pompy-paliwa/#findComment-331359 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciek Opublikowano 12 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 Zibi czyli masz przeciety kabel bezpośrednio do pompy. I efekt jest taki że kręci rozrusznik a silnik nie pali. Bez żadnych efektów ubocznych. Ten włącznik gdzieś ukryłeś czy dałeś jakiś niby oryginalny na deskę np. przeciwmgielne przednie (ja ich nie mam ale mam miejsce na klawisz). Sorry za małe wnikanie z tym włącznikiem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3106-odci%C4%99cie-pompy-paliwa/#findComment-331356 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 Ja robilem sam bez dowiadywania sie zbytnio. Odcinam cewke od przekaznika, niestety jak sie zapomni wlaczyc ukrytego switcha to wyskakuje blad silnika. (sprobuje tak jak mowicie odcinac zasilanie pompy) Wylacznik (mikro switch) ukrylem pod tapicerka, switch ten steruje dwoma przekaznikami z ktorych jeden sluzy jako podtrzymanie napiecia dla drugiego przekaznika ktory wowczas caly czas zwiera cewke przekaznika pompy (po to aby mozna wykorzystac malutkiego microswitcha) Dodatkowo ten drugi przekaznik steruje dodatkowym odcieciem - elektrozawor fizycznie odcinajacy paliwo. Jak wyjme kluczyk ze stacyjki przekazniki sie wylaczaja i aby odpalic nalezy uzyc ukrytego switcha. Oczywiscie mozna by zamiast dwoch przekaznikow zastosowac jeden wielozworowy, ale chcialem aby to byly porzadne przekazniki, ktore nie zawioda a takie byly tylko 6-cio zworowe. Dodatkowo wszystko robilem bardzo porzadnie (porzadne luty) abym nie mial przykrej niespodzianki np gdzies na trasie. Dlatego tez wolalem to zrobic samemu. Tylko, ze skuteczniejszym odcieciem jest odcinanie czujnika walu (nie powoduje zadnych bledow w Astrze I, tylko ja nie moglem dojsc ktore to sa piny w kompie) bo odciecie pompy mozna latwo ominac, dlatego tez ja zrobilem dodatkowo elektrozawor. I teraz zlodziej - elektryk nie odnajdzie elektrozaworu, zlodziej mechanik nie zepnie na krotko pompy a zlodziej-mechanik-elektryk nie zdazy wszystkiego, tymbardziej ze jest alarm   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3106-odci%C4%99cie-pompy-paliwa/#findComment-331152 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciek Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 Przemo żeby ominąć dziurę w przewodzie jaką jest włącznik, trzeba pociągnąć nowy przewód pomiedzy przekaźnikiem a pompą. Chyba że złodziej stosuje inną technikę uruchomienia pompy w której brakuje 12V. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3106-odci%C4%99cie-pompy-paliwa/#findComment-331144 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.