Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam taki orzech do zgryzienia:

Brakuję mi odpowiedniego ładowania na alternatorze ( przy akumulatorze )

Powinna być ładowanie na poziomie 14.6 - 14.8 V ,

a ja mam 13.4 - 13.6

Diody prostownicze alternatora były wymieniane i ładowanie było na poziomie 14.2- 14.5 czyli do przyjęcia.

I w takim stanie na nowych diodach wytrzymał 4 miesiące i widzę że znów ładowania nie ma.

Dodam że akumulator został kupiony nowy jakieś 6 miesięcy temu bo myślałem początkowo że to ta przyczyna.

Moje pytanie dlaczego palą mi się diody na alternatorze ( za 1 razem jednej fazy nie było - a jest ich 3 )?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/31160-brak-%C5%82adowania-2-raz-diody-prostownicze-spalone-17-isuzu-td/
Udostępnij na innych stronach

Gość Piotrusss1970
radzioz, a jakie ładowanie masz bezpośrednio przy alternatorze, bo może to nie wina alternatora tylko kable gdzieś po drodze są popękane lub gdzieś dotykają masy.

 

  • 1 rok później...

Ogarnąłeś ładowanie? ja miałem spadek 0,5 V na przewodzie + i zrobiłem dodatkowy przewód +. Teraz spadek jest na poziomie 0,02 V między klemami a wyjściem z alternatora.

 

temat troche wiekowy

prawidlowe ladowanie powinno byc w granicach 13,9 - 14,4

a nie 14,6 - 14, 8

 

spadek 0,5 nie jest wiec tutaj porazajacy

 

kabel mogles wymienic a nie robic dodatkowy ;)

 

Problem w tym że ja z dodatkowym plusem i z włączonymi światłami mam 13,8 V na wolnych obrotach i 13,9 V na wyższych. A zaraz po uruchomieniu ładowanie podnosi się do 14,2 i potem zaczyna spadać po paru kilometrach do 13,8-13,9 V i zastanawiam się czy jest to ok. Oglądałem w katalogu regulatory napięcia u elektryka no i tam najmocniejszy do mojego alternatora 100 amperowego ma napięcie 14,3 V są takie co mają 14 V. Elektryk powiedział że w isuzu jest nierealne napięcie ładowania na poziomie 14,4 V a logiczne jest to że po włączeniu odbiorników napięcie spada... Sam nie wiem co o tym myśleć. W programie wyczytałem że kontrolka ładowania zapala się jak jest napięcie w instalacji poniżej 10,5 V lub powyżej 15,5V. Mój akumulator w karcie gwarancyjnej ma napisane że napięcie ładowania powinno zawierać się w przedziale 13,8-14,4 V więc mieszczę się :zdziwko:

Edytowane przez adams4lta

 

  • 1 rok później...
Gość asterixoo

U mnie po naprawie alternatora (wymiana wirnika i jednej diody) ładowanie takie:

- na zimnym silniku - ok. 14,2-14,4 V (zależy od stanu naładowania akumulatora)

- po kilku kilometrach jazdy z obciążeniem (światła, wentylator na dwójce, klimatyzacja) - spada do 13,8-13,9 V

 

Natomiast mam wciąż problem z rozładowywaniem się akumulatora na postoju. Mierząc amperomierzem, raz pobór prądu po zamknięciu drzwi centralnym zamkiem wynosi 0,01A, a innym razem 0,07-0,08A. Praktycznie po trzech dniach postoju mam problem z uruchomieniem samochodu.

Zauważyłem też, że gdy kręcę kierownicą na pracującym silniku w czasie postoju, to światła mijania lekko przygasają, a napięcie spada (w momencie kręcenia kierownicą) poniżej 13 V.

Acha, nie działają mi czujniki w tylnych drzwiach od włączania oświetlenia w podsufitce nad tylnymi siedzeniami. Mam je i tak na stałe wyłączone (przełącznik na 0), nie wiem czy może to mieć jakiś wpływ na rozładowywanie.

 

 

kolego może diody gdzieś łączą do masy lub kable gdzieś się stykają lub regulator do wymiany bo tam mało jest możliwości do uszkodzenia w inny sposób diody regulator też ma swoje wady u mnie napięcie było 13.4v ale potrafiło skoczyć na 19v albo na 11v wkońcu nie wytrzymałem i wymieniłem regulator i spokuj 3 dni stoi auto na mrozie i pali bez problemu a wcześniej po paru godzinach nie było można odpalić go

 

Gość asterixoo

kolego może diody gdzieś łączą do masy lub kable gdzieś się stykają lub regulator do wymiany bo tam mało jest możliwości do uszkodzenia w inny sposób diody regulator też ma swoje wady u mnie napięcie było 13.4v ale potrafiło skoczyć na 19v albo na 11v wkońcu nie wytrzymałem i wymieniłem regulator i spokuj 3 dni stoi auto na mrozie i pali bez problemu a wcześniej po paru godzinach nie było można odpalić go

 

Jeśli chodzi o ten regulator napięcia to kupowałeś zamiennik (taki w cenie do 100 zł) ? Nie masz z nim problemów, bo różnie piszą o takich "tańszych" zamiennikach.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności