Skocz do zawartości

brak mocy 2,0 DTL


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

 

Mam problem z moją Astra (2,0 DTL)

2 lata temu oddałem do naprawy pompę VP44 i regeneracji turbo (ok 140 tys km)

od tego czasu autko śmigało bez żadnych problemów

teraz mam 220 tys km i od jakiegoś czasu autko ma bardzo słabe przyspieszenie (efekt jak by nie działało turbo) a po przekroczeniu 120 km/h wywala check i spada całkiem moc

po sprawdzeniu domowymi sposobami (ciśnienie na wężu od turbo) stwierdziłęm że turbo praktycznie sie nie włancza

 

po przestudiowaniu forum i sczytaniu błędów wyszło

P0400, P1635 i P0725 i P1125

więc postanowiłem w pierwszej kolejności wymienić czujnik obrotów wałka (ten na dole)

niestety nic to nie dało

później wyczyściłem kolektor dolotowy wraz z zaworem EGR - brak poprawy

chciałem sprawdzić pracę pompy vacum elektrozaworów lecz niestety nie mam wakuometra inie wiem jak to sprawdzić w domu

 

dziś jak jechałem to auto zgasło w trakcie jazdy. po odpaleniu silnik pracował bardzo nierówno i ponownie zgasł. prawidłowo odpalił dopiero za 4-5 razem. Wcześniej też mi parę razy zgasł ale powtórne odpalenie następowało od razu i można było kontynuować jazdę.

 

Proszę podpowiedzcie mi co mogę jeszcze sprawdzić samemu (posiadam opel-techa tylko nie wiem na co mam zwrócić uwagę przy podpięciu ? jakie ciśnienia na jakich pozdespołąch) lub podajcie proszę jakieś namiary na dobrych mechaników ze śląska (bo każdy mówi że chyba to to ......, że zacznie od wymiany tego ....., a nikt nie poda konkretów

bardzo proszę o pomoc

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/31579-brak-mocy-20-dtl/
Udostępnij na innych stronach

0400 EGR i cały układ podciśnienia do sprawdzenia włącznie z wszystkimi elektrozaworkami, zaworki to najlepiej od razu przeczyscic

1125 czujnik cisnienia doladowania umieszczony przy zaworze od klap zawirowan, moze byc zawalona koncowka brudem w kolektorze dolotowym, moze powodowac "nie dzialajace " turbo

1635 hmmm blad zwiazany z pompa ale nie jestem pewien czy powyzsze bledy nie moga spowodowac jego pojawienia sie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/31579-brak-mocy-20-dtl/#findComment-67353
Udostępnij na innych stronach

witam

dzieki za odpowiedz

tak jak pisałem

zawór EGR - wyczyszczony

kolektor i klapki - wyszyszczone,

wyczyściłem zawór na kolektorze

EGR działał jak zasysałem powietrze, nie wiem dokładnie jak można sprawdzić działanie elektrozaworów "domowym" sposobem, mam op-coma ale nie wiem gdzie to sprawdzić, zauważyłem że check zapala się znacznie częściej jak jest ciepły na dworze (w zimę prawie w ogóle się nie zapalał) a teraz jak jest bardzo ciepło to auto potrafi nawet zgasnąć w trakcie jazdy

mieszkam w okolicach Będzina (Pyrzowic), pracuję w Wodzisławiu (jastrzębiu) i potrzebuję kogoś żeby mi chociaż stwierdził czy działa pompa vacum (nie mam wakuometra) bo wiem że powinienem od tego zacząć

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/31579-brak-mocy-20-dtl/#findComment-67343
Udostępnij na innych stronach

1635 - sprawdź układ podgrzewania świec żarowych. Jak czyściłeś kolektor czy wymieniałeś przewody zwrotne / przelewowe jeśli nie to wymień.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/31579-brak-mocy-20-dtl/#findComment-67271
Udostępnij na innych stronach

odłącz przewód który wychodzi od spodu pompy i idzie do elektrozaworów(rozłącz na trójniku) i sprawdz palcem, przytkaj rurkę palcem przy 2500 obr powinna ci mocno zasysać palec

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/31579-brak-mocy-20-dtl/#findComment-67180
Udostępnij na innych stronach

Witam

wielkie dziki za odpowiedzi

przewodów nie wymieniałem - a szkoda bo w miare małe koszty

co do ssania to czekam na wakuometr od kumpla bo palcem to nie będzie zbyt dokladnie

zauważyłem że auto cześciej mi gaśnie w trakcie jazdy jak jest ciepło na dworze - w zimę ani razy mi nie zgasł w trakcie jazdy, a jak zrobiło się ciepło to i częściej się włącza check i zaczął mi gasnąć w trakcie jazdy (niezależnie czy przyspieszam czy jadę na luzie)

chyba sobię już odpuszczę i oddam do warsztatu bo brak przyrządów mocno mnie ogranicza

 

[ Dodano: Wto Cze 29, 2010 08:36 ]

Witam

po tygodniu jazdy żadnych dziwnych zachowań

dopiero wczoraj jak zrobiło się ciepło to auto zaczęło znowu wariować (falowanie obrotomierza i niekiedy gaśnięcie i szarpanie)

auto oddaję jutro do mechanika tylko nie wiem co mu mówić (bo wiecie że w dzisiejszych czasach trzeba mechanikom podpowiadać bo inaczej sami nie zdiagnozują ?

Czekam na waszą pomoc bo sam już nie daję rady :(

 

[ Dodano: Pon Lip 12, 2010 19:02 ]

Witam

autko odebrałem od mechanika

Jego zdaniem to ewidentny błąd pompy paliwa i należy ją zregenerować lub wymienić (najlepiej robi to jego znajomy :wink:) hahaha

Z jego diagnostyki wynika

Ciśnienie na turbo 1.75-1.85 - czyli rewelacja

cisnienie pompy VACUM 0.7 - 0.8

niedziałające elektrozawory sterujący EGR i turbo

 

Dzisiaj rano jak jechałem autko działało beż zarzutu (choć miało ograniczoną moc - nie działała turbina ) ale nie skakały obroty, nie szarpał i nie gasł, Dopiero jak wjechałem w korek i temp. się podniosła to spadł obrotomierz i całkowity brak mocy

Po południ jak wracałem z pracy (temp. powietrza >32 stopni) autko cały czas jechało bez mocy i 0 obrotami na wskazówce.

Coraz bardziej jestem przekonany że to wina jakiegoś czujnika a nie sterownika i pompy

po dojechani do domu podpiąłem kompa i sczytałem błędy

P0400

P0725

P1335

P1635

po skasowaniu pozostały tylko

P1335 i P1635 jako aktywne

czy to możliwe że to od czujnika położenia wałka lub obrotów ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/31579-brak-mocy-20-dtl/#findComment-67090
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności