Gość PUCOO Opublikowano 23 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2010 Witam serdecznie Mam problem z moją Astra (2,0 DTL) 2 lata temu oddałem do naprawy pompę VP44 i regeneracji turbo (ok 140 tys km) od tego czasu autko śmigało bez żadnych problemów teraz mam 220 tys km i od jakiegoś czasu autko ma bardzo słabe przyspieszenie (efekt jak by nie działało turbo) a po przekroczeniu 120 km/h wywala check i spada całkiem moc po sprawdzeniu domowymi sposobami (ciśnienie na wężu od turbo) stwierdziłęm że turbo praktycznie sie nie włancza po przestudiowaniu forum i sczytaniu błędów wyszło P0400, P1635 i P0725 i P1125 więc postanowiłem w pierwszej kolejności wymienić czujnik obrotów wałka (ten na dole) niestety nic to nie dało później wyczyściłem kolektor dolotowy wraz z zaworem EGR - brak poprawy chciałem sprawdzić pracę pompy vacum elektrozaworów lecz niestety nie mam wakuometra inie wiem jak to sprawdzić w domu dziś jak jechałem to auto zgasło w trakcie jazdy. po odpaleniu silnik pracował bardzo nierówno i ponownie zgasł. prawidłowo odpalił dopiero za 4-5 razem. Wcześniej też mi parę razy zgasł ale powtórne odpalenie następowało od razu i można było kontynuować jazdę. Proszę podpowiedzcie mi co mogę jeszcze sprawdzić samemu (posiadam opel-techa tylko nie wiem na co mam zwrócić uwagę przy podpięciu ? jakie ciśnienia na jakich pozdespołąch) lub podajcie proszę jakieś namiary na dobrych mechaników ze śląska (bo każdy mówi że chyba to to ......, że zacznie od wymiany tego ....., a nikt nie poda konkretów bardzo proszę o pomoc   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31579-brak-mocy-20-dtl/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kgorka Opublikowano 23 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2010 0400 EGR i cały układ podciśnienia do sprawdzenia włącznie z wszystkimi elektrozaworkami, zaworki to najlepiej od razu przeczyscic 1125 czujnik cisnienia doladowania umieszczony przy zaworze od klap zawirowan, moze byc zawalona koncowka brudem w kolektorze dolotowym, moze powodowac "nie dzialajace " turbo 1635 hmmm blad zwiazany z pompa ale nie jestem pewien czy powyzsze bledy nie moga spowodowac jego pojawienia sie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31579-brak-mocy-20-dtl/#findComment-67353 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PUCOO Opublikowano 23 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2010 witam dzieki za odpowiedz tak jak pisałem zawór EGR - wyczyszczony kolektor i klapki - wyszyszczone, wyczyściłem zawór na kolektorze EGR działał jak zasysałem powietrze, nie wiem dokładnie jak można sprawdzić działanie elektrozaworów "domowym" sposobem, mam op-coma ale nie wiem gdzie to sprawdzić, zauważyłem że check zapala się znacznie częściej jak jest ciepły na dworze (w zimę prawie w ogóle się nie zapalał) a teraz jak jest bardzo ciepło to auto potrafi nawet zgasnąć w trakcie jazdy mieszkam w okolicach Będzina (Pyrzowic), pracuję w Wodzisławiu (jastrzębiu) i potrzebuję kogoś żeby mi chociaż stwierdził czy działa pompa vacum (nie mam wakuometra) bo wiem że powinienem od tego zacząć   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31579-brak-mocy-20-dtl/#findComment-67343 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadzii123 Opublikowano 23 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2010 1635 - sprawdź układ podgrzewania świec żarowych. Jak czyściłeś kolektor czy wymieniałeś przewody zwrotne / przelewowe jeśli nie to wymień.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31579-brak-mocy-20-dtl/#findComment-67271 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grz3g0rz Opublikowano 24 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2010 odłącz przewód który wychodzi od spodu pompy i idzie do elektrozaworów(rozłącz na trójniku) i sprawdz palcem, przytkaj rurkę palcem przy 2500 obr powinna ci mocno zasysać palec   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31579-brak-mocy-20-dtl/#findComment-67180 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PUCOO Opublikowano 24 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2010 Witam wielkie dziki za odpowiedzi przewodów nie wymieniałem - a szkoda bo w miare małe koszty co do ssania to czekam na wakuometr od kumpla bo palcem to nie będzie zbyt dokladnie zauważyłem że auto cześciej mi gaśnie w trakcie jazdy jak jest ciepło na dworze - w zimę ani razy mi nie zgasł w trakcie jazdy, a jak zrobiło się ciepło to i częściej się włącza check i zaczął mi gasnąć w trakcie jazdy (niezależnie czy przyspieszam czy jadę na luzie) chyba sobię już odpuszczę i oddam do warsztatu bo brak przyrządów mocno mnie ogranicza [ Dodano: Wto Cze 29, 2010 08:36 ] Witam po tygodniu jazdy żadnych dziwnych zachowań dopiero wczoraj jak zrobiło się ciepło to auto zaczęło znowu wariować (falowanie obrotomierza i niekiedy gaśnięcie i szarpanie) auto oddaję jutro do mechanika tylko nie wiem co mu mówić (bo wiecie że w dzisiejszych czasach trzeba mechanikom podpowiadać bo inaczej sami nie zdiagnozują ? Czekam na waszą pomoc bo sam już nie daję rady [ Dodano: Pon Lip 12, 2010 19:02 ] Witam autko odebrałem od mechanika Jego zdaniem to ewidentny błąd pompy paliwa i należy ją zregenerować lub wymienić (najlepiej robi to jego znajomy ) hahaha Z jego diagnostyki wynika Ciśnienie na turbo 1.75-1.85 - czyli rewelacja cisnienie pompy VACUM 0.7 - 0.8 niedziałające elektrozawory sterujący EGR i turbo Dzisiaj rano jak jechałem autko działało beż zarzutu (choć miało ograniczoną moc - nie działała turbina ) ale nie skakały obroty, nie szarpał i nie gasł, Dopiero jak wjechałem w korek i temp. się podniosła to spadł obrotomierz i całkowity brak mocy Po południ jak wracałem z pracy (temp. powietrza >32 stopni) autko cały czas jechało bez mocy i 0 obrotami na wskazówce. Coraz bardziej jestem przekonany że to wina jakiegoś czujnika a nie sterownika i pompy po dojechani do domu podpiąłem kompa i sczytałem błędy P0400 P0725 P1335 P1635 po skasowaniu pozostały tylko P1335 i P1635 jako aktywne czy to możliwe że to od czujnika położenia wałka lub obrotów ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31579-brak-mocy-20-dtl/#findComment-67090 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.