Gość Anonymous Opublikowano 18 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2007 Witam! Stało się dziś coś dziwnego w mojej astrze 2.0 DTH - nie wiem co jest teraz bo wstawiłem do garażu i zobacze jutro. Mam autko od tygodnia i dziś wyjąłem schowek zeby zobaczyć jak wygląda instalacja do zmieniarki CD. Po wyjęciu okazało się że dmuchawa coś zle przylega i jest cos połamane więc wziąłem sie do roboty i spędziłem przy aucie z 6 godzin - w tym czasie cały czas grało radio i z 10 razy go odpalałem zeby sprawdzac czy działa dmuchawa. Na wieczór jak juz skonczyłem i chciałem wstawic auto do garazu, wziąłem sie do odpalania a akumuator ledwo kręcił - silnik odpalił ale wskazówka obrotomierza zamiast pdejsc do góry cofnęła sie na dół razem z tą od predkosci a przebieg ten który sie zeruje sam sie wyzerował. Po chwili pracy zapaliły mi sie wszystkie kontrolki wiec szybko wyłączyłem silnik. Odpaliłem drugi raz tez z kłopotami bo słabo krecił i zapaliła mi sie tylko ta kontrolka od układu chłodzenia z gwiazdką. Pracował chwile a ona nie gasła wiec zgasiłem i poszedłem na chwile do domu. Jak juz wstawiałem auto do garazu to odpalił znacznie łatwiej i juz sie zadna kontrolka nie zapaliła. Co to moze byc?Czy mozliwa jest sytuacja ze podaczas tychy 5-6 godzin pracy akumulator tak dostał po tyłku od radia i dodatkowo po tym kilkukrotnym odpalaniu na krótko? No i co z tym efektem cofnietych wskazówek, kontrolek i wyzerowanego przebiegu? Jutro az sie boje isc do auta i chyba nie bede spał spokojnie. Czy mógł sie akumulator w trakcie rozruchu tak jakby juz całkowcie na chwile rozładowac i stąd auto tak zgłupiało na chwile?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3161-astra-g-20-dth-zapali%C5%82y-sie-wszystkie-kontroli-po-rozruchu/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brzoza Opublikowano 19 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2007 No kolego jeżeli tyle grzebałeś i radio grało dodatkowo te rozruchy to ci pada akumulator i nie masz co się bać tylko ładować dziwię się że do tej pory tego nie robisz przecież sam się nie na ładuje tylko jeszcze gorzej rozładuje . Lub jezeli odpali a wybierasz się gdzieś daleką podróż to będzie ok.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3161-astra-g-20-dth-zapali%C5%82y-sie-wszystkie-kontroli-po-rozruchu/#findComment-330566 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zibi Opublikowano 19 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2007 Ja bym się nie zastanawiał,tylko kupił aku nowy,bo widocznie ma juz słabą pojemność,ewentualnie ładować,ale przed pierwszym zimowym chłodem zmiana,bo pójdziesz odpalić i będzie zaciach.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3161-astra-g-20-dth-zapali%C5%82y-sie-wszystkie-kontroli-po-rozruchu/#findComment-330565 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość huri_khan Opublikowano 19 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2007 Witam!(...) Mam autko od tygodnia (...) a akumuator ledwo kręcił Co to moze byc?Czy mozliwa jest sytuacja ze podaczas tychy 5-6 godzin pracy akumulator tak dostał po tyłku od radia i dodatkowo po tym kilkukrotnym odpalaniu na krótko? Na pewno nikt nie sprzedał samochodu z nowym akumulatorem , proponuję naładować ewentualnie szykować się na zakup nowego. Najlepiej jednak jeżeli masz możliwość podmień od kogoś akumulator żeby sprawdzić.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3161-astra-g-20-dth-zapali%C5%82y-sie-wszystkie-kontroli-po-rozruchu/#findComment-330563 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 19 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2007 No to mnie pocieszyliscie - jak tak zaczął słabo kręcić przed tym felernym rozruchem to odrazu wiedziałem że akumulator padł ale ta sytuacja z kontrolkami, wskazówkami i przebiegiem mnie zaniepokoiła. Dzisiaj na noc podłącze do ładowania no ale widać że akumulator trzeba będzie kupić. Zaraz ide odpalic autko i mam nadzieje że już nic nie będzie się świeciło....   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3161-astra-g-20-dth-zapali%C5%82y-sie-wszystkie-kontroli-po-rozruchu/#findComment-330553 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 19 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2007 Proponuję sprawdzić jescze prąd ładowania akumulatora po uruchomienie samochodu. Podłącz woltomierz do aku. uruchom silnik. Podczas uruchomienia napięcie powinno spaść do 9,5 V . przy prędkości obrotowej silnika 4000 odr/min napięcie powinno wynosić 14,2 – 15,2 V i oznacz to ze alternator i regulator pracują prawidłowo. Ocena stanu aku. 12,6 V lub > aku. stan bobry , 12,4 V – stan normalny, 12,3 V lub < aku . stan zły.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3161-astra-g-20-dth-zapali%C5%82y-sie-wszystkie-kontroli-po-rozruchu/#findComment-330547 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 19 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2007 Proponuję sprawdzić jescze prąd ładowania akumulatora po uruchomienie samochodu.Podłącz woltomierz do aku. uruchom silnik. Podczas uruchomienia napięcie powinno spaść do 9,5 V . przy prędkości obrotowej silnika 4000 odr/min napięcie powinno wynosić 14,2 – 15,2 V i oznacz to ze alternator i regulator pracują prawidłowo. Ocena stanu aku. 12,6 V lub > aku. stan bobry , 12,4 V – stan normalny, 12,3 V lub < aku . stan zły. Przed chwilą wróciłem od autka i sytuacja wygląda tak. Odpalił ok i kontrolki wszystkie zgasły - pracował z 5-10 minut i w tym czasie nic sie nie zapaliło a ja porobiłem pomiary. Akumulator w stanie spoczynku pokazuje 12,86V - czyli niby ok wg tego co napisałeś. Jak silnik pracuje na biegu jałowym to ładowanie jest 13,80 ale jak dodaje gazu na 4000tys obrotów to dalej pokazuje tą sama wartość - tzn wzrosła o jakies 0.02 więc to jest w zasadzie nic. Obejrzałem akumulator i tak - auto jest w kraju 3,5 roku a akumulator jest z VARTA SILVER z polskimi naklejkami więc nie może mieć wiecej niż te 3,5 roku (z tego co wiem to zywotnosc akumulatorów jest chyba jakoś własnie od 3 do 5 lat). Na akumulatorze jest napisane że ładowanie ma być od 13,9V do 14,5V więc u mnie jakos się to roche nie łapie bo bez względu na obroty pokazywał mi 13,80...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3161-astra-g-20-dth-zapali%C5%82y-sie-wszystkie-kontroli-po-rozruchu/#findComment-330544 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 19 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2007 he he he ten aku może miać nawet i z 7 lat przecież każdy kto sprowadza auta CO lepsze bierze do siebie i moze masz aku z innego autka   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3161-astra-g-20-dth-zapali%C5%82y-sie-wszystkie-kontroli-po-rozruchu/#findComment-330542 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 19 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2007 Może to regulator, ale nie jestem pewny. Jeżeli podczas jazdy pulsuje średnio szybko natężenie oświetlenia na desce lub zmienia się nasilenie świecenia świateł też szybko tylko bez obciążenia silnika to może być regulator. Swoją asterkę odbieram po naprawie we środę zrobię pomiary napięć to podam ci je.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3161-astra-g-20-dth-zapali%C5%82y-sie-wszystkie-kontroli-po-rozruchu/#findComment-330541 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 19 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2007 Swoją asterkę odbieram po naprawie we środę zrobię pomiary napięć to podam ci je. Dzięki wielkie. Póki co podpiąłem prostownik i troche go podładuje. Zastanawia mnie tylko jedna rzecz - dlaczego ładowanie nie zwieksza się ze wzrostem obrotów tylko cały czas było to 13,8 - jak włącze radio i światła to jeszcze dodatkowo spadnie i w efekcie akumulator będzie niedoładowywany...Z tego co dziś gadałem z kumplem który handlował w sklepie akumulatorami to zazwyczaj włsnie jest podane żeby było nie mniej jak 13,9-14V więc u mnie po włączeniu świateł i radia będzie dupa. Posprawdzam jeszcze raz miernikiem jak silnik będzie ciepły. A czy zakup nowego regulatora napięcia to duzy koszt? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3161-astra-g-20-dth-zapali%C5%82y-sie-wszystkie-kontroli-po-rozruchu/#findComment-330529 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.