Gość Anonymous Opublikowano 19 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2007 Witam wszystkich. Astra II 2.0 DTI 2002 r. Objawy:przy rozgrzanym silniku podczas jazdy (obroty około 3500) włącza sie kontrolka z ,,obrysem samochodu" po czym traci moc (przypuszczam ,że przełącza go komputer w tryb awaryjny) sytuacja powtarza się ostatnio często .Po ponownym uruchomieniu silnika wszystko wraca do normy.W ubiegłym roku były czyszczone przewody dochodzące do turbiny,gdyż sprężarka nie włączała się w ogóle .Przy okazji zapytam czy turbina włącza się obligatoryjnie powyżej 2500 obrotów i czy może zacinać sie zawór dochodzący do niej ( mam wrażenie że na 3 biegu szybciej się ,,zbiera" niż na pozostałych. Pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3164-brak-mocy-w-20-dti/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brzoza Opublikowano 19 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2007 ludzik, Turbo włącza się ponizej tej wartości którą podałeś również jest taka ewentualność z tym zaworem jak przypuszczasz . Są tam zawory EGR. które to również mogą odpowiadać za tą usterkę , identyczne objawy są przy padniętym przepływomierzu masy należało by go przemierzyć w jakimś warsztacie np.boscha..   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3164-brak-mocy-w-20-dti/#findComment-330568 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzECHO Opublikowano 19 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2007 U znajomego winna okazala sie Vacum pompa bo puszczala olej do przewodow i turbo sie nie zalaczalo, a silnik przelaczal sie w tryb awaryjny. Po wymianie i przedmuchaniu przewodow wszystko wrocilo do normy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3164-brak-mocy-w-20-dti/#findComment-330560 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 19 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2007 ludzik, tak jak napisał brzoza, sprawdź przede wszystkim zawory EGR bo to typowa przypadłość a potem przepływkę lub kata...chodź w to ostatnie wątpię.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3164-brak-mocy-w-20-dti/#findComment-330492 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 21 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2007 - przepływomierz - przewody - zawór EGR - czujnik ciśnienia doładowania U mnie akurat przy baaardzo podobnych objawach było to ostatnie. Co prawda w Zafirze ale przecież to diesel.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3164-brak-mocy-w-20-dti/#findComment-330408 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 21 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2007 żeby się jaśniej wyrazić to dodam ze Dudi, pisząc przewody ma na myśli ich nie szczelność.Ja już swoją kolejność podałem:P   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3164-brak-mocy-w-20-dti/#findComment-330403 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2007 Dziękuję Brzoza, Grzecho, maniakopel oraz Dudi za podjęcie tematu i wskazanie ewentualnych usterek przy tego typu objawach. Po wizycie u ,,elektromechaników" okazało się że w przepływce nie było czujnika (tego śmiesznego spinacza) który podaję temperaturę do komputera ...dane więc były zniekształcone i czytał czasami jako błędne ...dalej to już wiecie. Narazie jest ok .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3164-brak-mocy-w-20-dti/#findComment-329795 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MaRxK Opublikowano 8 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2007 od ilu obrotów powinno się włączać turbo ? u mnie słychać je dopiero od 2500 obrotów i dopiero na 3 biegu. czy turbo załącza się dopiero od 3 biegu ? czy 2500 obrotów to standard, czy też powinno się włączać wcześniej ? Mam silnik 1,7DTI, jest to produkt ISUZU o symbolach Y17DT   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3164-brak-mocy-w-20-dti/#findComment-328357 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2007 Turbina załącza się na kazdym biegu od określonego poziomu obrotów. Nie wiem jak jest w 1,7 ale w mojej 2.0 od poziomu 1750. Może się myle ale 2500 obr to dość pózno - jechałem dieslami forda, mitsubishi, fiata, vw i w zadnym nie załączała się tak późno.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3164-brak-mocy-w-20-dti/#findComment-328332 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2007 turbo pracuje prawie non stop, już nieco powyżej obrotów biegu jałowego, przecież jest napędzane spalinami a one wydostają się z silnika podczas pracy, czyli na biegu jałowym wirnik też się obraca ale bardzo, bardzo wolno.fool, nei jest jak mówisz, że turbina się załącza, tylko przy tych obrotach twój silnik uzyskuje maksymalny moment obrotowy przez co ma kopa właśnie wtedy.mój ojciec ma Omegę 2.5td 130KM i ten silnik ma maks. moment obr. przy 2200 a te "załączenie" turbiny jest w nim wyczuwalne już przy 1300obr. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3164-brak-mocy-w-20-dti/#findComment-328325 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.