Skocz do zawartości

ułożenie paska wieloklinowego w zafirze oraz jego długość


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

strzelił mi pasek wieloklinowy w zafirze kupiłem nowy pasek tej samej firmy i tym rozmiarem

[dayco 6pk1865] co był napisany na starym pasku ,w książce zacząłem szukać rysunku z ułożeniem paska ale niestety do mojego typu nie znalazłem[2,0dti 16v z klimą - pięć kółek +napinacz ] Próbowałem sam ułożyć, ale niestety nie udało mi się. Zawsze był za długi, więc zmierzyłem długość starego i nowego paska okazało się, że mimo tych samych opisów i symboli na pasku, pasek nowy jest dłuższy o ok. 10cm na obwodzie. Mierząc stary pasek ma 1765mm mimo ze na opisie pisze 1865mm nowy pasek zgadza sie z wymiarem na pasku. Czy możliwe było skurczenie paska pod wpływem temperatury? Jeżeli ktoś może mi przesłać opis, zdjęcie lub rysunek jak założyć pasek, lub gdzie to można znaleźć to bardzo bym prosił.

I co sądzicie o różnicy rozmiarów pasków, mimo tych samych symboli.

Za informacje z góry dziękuję.

 

Gość Anonymous

dzięki za ten rysunek ułożenia paska spróbuje go jeszcze raz założyć może teraz mi się uda a co do paska jest w jednym kawałku bo obydwa końce do siebie pasują mam nadzieje że ten pasek się skurczył pod wpływem temperatury bo go trochę pofalowało, a pękł dlatego ponieważ zablokowało mi koło od napędu klimy,pasek się ślizgał ,rozgrzał i strzelił

jeszcze raz dzięki i pozdrawiam cześć

 

Gość Anonymous

Witam

 

Przy okazji tematu paska mam pytanie....

Uda się wymienić w X20DTL pasek wieloklinowy nie wyciągając jak piszą w książce "prawego elementu tłumiącego drgania silnika" ?

 

Pytam bo będę zmuszony wyjąć sprężarkę klimy i chciałem na ten czas założyć krótszy pasek: 6PK1800 zamiast 6PK1873

 

 

pozdr.

 

Gość Anonymous

może jak będziesz miał dużo cierpliwości to ci się uda ale naprawdę lepiej odkręcić ten 'element tłumiący drgania ' bo wstawisz pasek szybciej i będziesz pewien że pasek wejdzie na swoje miejsce ja dzisiaj zakładałem ten pasek około 1,5h wraz z demontażem filtra powietrza i połowy spodniej osłony silnika ale zanim odkręcisz ten 'element tłumiący drgania' podstaw coś pod silnik żeby ci nie opadł ,kobyłkę, klocek ,podnośnik i.t.p odkręcasz 6 śrub i zakładasz pasek 19kluczem odciągasz napinacz i po sprawie

a co do tego paska co o nim pisałem jest dobry stary od temperatury się skurczył

pozdrawiam cześć

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności