Gość Cubuś Opublikowano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 Witam. Sprawa dotyczy silnika C14NZ, przebieg 140kkm(licznik), 240kkm(szacunek). Przeprowadziłem w aucie mały remont(uszczelka głowicy, uszczelniacze zaworowe, inne uszczelki, planowanie i co najważniejsze popychacze). Hydraulika byłą zmieniona z powodu stuków, tak jakby zaworów. Po remoncie sytuacja nie zmieniła się, jak stukało tak stuka.(nie zawsze, raz ciszej raz głośniej, zawsze w tle). Popychacze nówki INA 8szt., wałka nie mierzyłem ale wizualnie jest cały, dźwigienki mają minimalne rynienki. Co jeszcze może trzaskać? Dźwięk typowy dla zaworów. Drugi dźwięk dotyczy przyspieszania, podczas jazdy pod górkę słychać rytmiczne i regularne delikatne dzwonienie, metaliczny odgłos idealnie pokrywający się z obrotami. Kiedy silnik ma "lekko"dzwonienie nie występuje. Pytanie brzmi czy ten dźwięk to panewki i czy da się to sprawdzić, żeby się upewnić.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31722-niepokoj%C4%85ce-d%C5%BAwi%C4%99ki-z-silnika-astra-f/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzej_m55 Opublikowano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 Pytanie brzmi czy ten dźwięk to panewki i czy da się to sprawdzić, żeby się upewnić.To jest całkiem możliwe Tak pomyślałem jak zacząłem czytać temat Sprawdzisz jak je zdejmiesz A jeszcze jak są panewki wyślizgane to nie trzyma ciśnienia oleju   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31722-niepokoj%C4%85ce-d%C5%BAwi%C4%99ki-z-silnika-astra-f/#findComment-66135 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Cubuś Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 Ciśnienie oleju zmierzę na dniach. Pracuję w warsztacie(początkująco:D) ale raczej w dolnych partiach hierarchii więc wszelkie takie operacje wymagają konsultacji z górą i czasu na nabranie mocy prawnej Jeśli by się okazało że jednak panewki i zdecydował bym się na remont to jaki jest koszt panewek? Szlif wału to jest coś koło stówki, robocizna raczej w wódce:D więc interesują mnie ceny części. Panewki i korbowe i główne, może przy okazji pierścienie. Przy okazji: da się pomierzyć stożkowość i owalizacje cylindrów od dołu? Tłoki w dół wyjdą jak nie będzie wału i można by i tu coś podziałać ale żeby działać trzeba wiedzieć, na czym się stoi. Głowicę robiłem niedawno więc nie chciał bym jej znowu zrzucać.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31722-niepokoj%C4%85ce-d%C5%BAwi%C4%99ki-z-silnika-astra-f/#findComment-65928 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzej_m55 Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 może przy okazji pierścienie.Takie auto ma trochę przebiegu i pierścienie nie są aż tak drogie. Osobiście bym wymienił jak bym tak daleko zaszedł z robotą jaki jest koszt panewek?Wpisałem w Google "panewki Opel Astra" i oto jest http://www.samochody.mojeauto.pl/opel/czesci,silnik/panewki_korbowodowe,17/opel_astra.html wszelkie takie operacje wymagają konsultacji z górą i czasu na nabranie mocy prawnej Może starczy sprawę oprzeć o bufet   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31722-niepokoj%C4%85ce-d%C5%BAwi%C4%99ki-z-silnika-astra-f/#findComment-65907 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Cubuś Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 Oj nie starczy, nie starczy:/ Wszystko bardzo opornie tu idzie:/ Jakoś to będzie, dzięki za pomoc:D   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31722-niepokoj%C4%85ce-d%C5%BAwi%C4%99ki-z-silnika-astra-f/#findComment-65899 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzej_m55 Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 Wszystko bardzo opornie tu idzie:/Co masz na myśli   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31722-niepokoj%C4%85ce-d%C5%BAwi%C4%99ki-z-silnika-astra-f/#findComment-65897 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Cubuś Opublikowano 30 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2010 Załatwienie czegokolwiek z moim przełożonym bardzo opornie idzie:D Czy stukanie zaworów może być spowodowane wytartymi panewkami? Na mój rozum, jeśli ciśnienie się "traci" na wale to popychacze mają za małe ciśnienie i stukają, dobrze rozumuję? Ew. może mieć to coś wspólnego z zaworem nadciśnieniowym?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31722-niepokoj%C4%85ce-d%C5%BAwi%C4%99ki-z-silnika-astra-f/#findComment-65700 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzej_m55 Opublikowano 30 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2010 Na mój rozum, jeśli ciśnienie się "traci" na wale to popychacze mają za małe ciśnienie i stukają, dobrze rozumuję?Jak najbardziej Idzie opornie bo nie wiedzą jak ci pomóc i nie ma kto   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31722-niepokoj%C4%85ce-d%C5%BAwi%C4%99ki-z-silnika-astra-f/#findComment-65666 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość przemsi Opublikowano 2 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2010 Niestety, nie pociesze Was. Powinieneś sie powoli przygotowywać do wymiany silnika. Mam bardzo podobnie, może nawet gorzej niż opisujesz. U mnie sytuacja wygląda następujące: przy odpalaniu słychać klekotanie, poźniej delikatnie ustępuje, i jest okej. Na wysokich obrotach tez słychać klekot ale cichy. Pojechałem do mechanika, powiedział że to jest silnik w gazie i ma swoje "fochy". Później przy odpalaniu silnika ( na zapłonie) nie świeciła mi się kontrolka od ciśnienia oleju,poźniej jak się już pewnie domyślacie zapaliła sie po trasie i pali cały czas już. Zrobiłem rundę po warsztatach i twierdzą zgodnie iż regulatorów zaworów, bądź panewek nie warto wymieniać, bo trzeba wszystko rozbierać łącznie z głowicą i bardziej opłacalne jest wymienić silnik.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31722-niepokoj%C4%85ce-d%C5%BAwi%C4%99ki-z-silnika-astra-f/#findComment-65205 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Cubuś Opublikowano 2 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2010 Marudzą jak potrzaskani. Nie łudził bym się, ze to co kupisz będzie lepsze. A po remoncie silnik będzie jak nowy. Jak chcesz tym autem jeszcze trochę pojeździć to poszukaj jakiegoś tańszego mechanika i pomyśl nad remontem. Jeśli masz silnik 8V to panewki to 116 i 50 zł(główne i korby), pierścienie jakieś 30-40 na tłok, szlif wału 100, popychacze 180(kpl.), uszczelki, planowanie głowicy to jest raczej standard, nie żadna wielka robota więc zaskakująco drogie to nie jest(jakieś docieranie zaworów do tego może) no i robocizna, tu dobrze poszukaj oszczędności(ale nie kosztem jakości:) Za silnik używany i tak z 1000 dasz, remont będzie podobnie kosztował. A co swoje to swoje:) A co do kontrolki sprawdź przewód do czujnika, może się urwał(stad brak lampki) a teraz np. zwiera do masy(stąd cały czas świcie?) Wracając do mojego auta:dziś mierzyłem ciśnienie oleju: na wolnych ok. 2atm. z hakiem, na wyższych koło 3. Tu dwa pytania: czy na wolnych ciśnienie jest dobre(mądra książka mówi o 3 na jałowym) i czy zawór nie przebija za wcześnie(nie powinien na wyższych mieć koło 4-5? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31722-niepokoj%C4%85ce-d%C5%BAwi%C4%99ki-z-silnika-astra-f/#findComment-65198 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.