Skocz do zawartości

astra G 1,7 DTL


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Ostatnio zauważyłem , że moja astra dość mocno (kopci/dymi - jak kto woli) przy wciśnięciu gazu (i to nie do oporu). Tankuje dobre paliwo na SHELu. Ostatnio wymieniałem olej (oplowski półsyntetyk). Wcześniej też kopcił ale jakby mniej. Może ja jestem przewrażliwiony. Wiem , że te auta "troszkę" kopcą ale chyba bez przesady... :D Co uważacie o stosowaniu w naszych autkach różnych uszlachetniaczy / dodatków do paliwa czyszczących wtryski / itp ??

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/3188-astra-g-17-dtl/
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
Jeśli odpalisz go rano na zimnym silniku i przegazujesz a pojawi sie dym to znaczy że wtryski.

 

 

A kto zimny silnik gazuje?:D?:)???????????????????? :(

 

Nikt, jeśli jednak chcesz sprawdzić czy to wtryski to musisz

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/3188-astra-g-17-dtl/#findComment-330285
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

ozon88, też mi to wpadło na myśl....tylko że kolor powinien byc wtedy błękitny a nie czarny....dockx, no masz racje....ale szkoda silnika na takie eksperymenty...analizator spali sam powie wszystko w jakim stanie jest silnik.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/3188-astra-g-17-dtl/#findComment-330260
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

- Przebieg mojego auta to: 135 000

- filtr powietrza czysty

- olej wymieniony + filtr

- filtr paliwa wymieniony

- wymieniony czujnik położenia wału (padł zaraz na początku, czyli rok temu)

- między 1800 a 3000 obrotów, przy jednostajnej jeździe (czyli pedał gazu trzymam w tym samym miejscu) , po kilkunastu sekundach pojawia sie check. Aby się go pozbyć należy zwolnić pedał gazu hamując silnikiem, a potem dodać gazu. I wtedy znika.

 

Odczyt błędów wykazał jeden błąd (P0400) - czujnik ERG. Na serwisie opla (znajomi mechanicy) stwierdzili, że to nie czujnik tylko wąż z lub do (tego nie pamiętam) VAC pompy jest brudny z oleju, co wskazywałoby na uszkodzoną VAC pompe i wg nich ona jest przyczyną błędu.

 

Czytają Wasze odpowiedzi wskazujecie również na inne przyczyny.

 

Co do dymienia samochodu to wydaje mi się , że teraz dymi bardziej niż jeszcze rok temu. Nie mogę też powiedzieć o jakimś wielkim zużyciu oleju. Na 15000 km dolałem max 0,5 l :P

Co jak na 1,7 DTL nie jest chyba wielką ilością. Mam również wrażenie , że auto pali "troszkę" za dużo - po mieście przy normalnej jeździe ( nie dymanicznej :D ) pali około 8l/100km , na dłuższej trasie (np. Katowice - Poznań) spalił około 6 l/100km. To juz chyba lekka przesada. Nadmieniam , że praktycznie wogóle nie używam klimy.

 

Podpowiedzcie w jakiej kolejności i za co się zabrać aby nie wywalać bez sensu kasy. Nie jestem może geniuszem mechaniki samochodowej ale rozumiem , że pewne rzeczy w aucie trzeba zrobić aby bardziej nie spieprzyć ..... :wesoly:

Pozdrawiam

 

[ Dodano: Sob Cze 02, 2007 16:07 ]

Oleju tez mi nie ubywa....

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/3188-astra-g-17-dtl/#findComment-329981
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności