Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć z góry przepraszam jeżeli zdubluje temat.

 

Problem polega na tym że nie włącza się wentylator w przedziale od 90-95*C tylko w przedziale 100-105*C a dokładnie przy 99*C i wchodzi od razu na wysokie obroty. Wymieniłem czujnik temperatury na chłodnicy który odpowiedzialny jest za włączanie wentylatora w przedziałach j/w bo myślałem że walnął, ale nic lepiej. Poszedłem dalej, odłączyłem wtyczkę czujnika i zmostkowałem pierwszy kabel, okazało się że przekaźnik cyknął i wentylator zaczął się kręcić na wysokich obrotach, no to zmostkowałem drugi i tylko przekaźnik cyka i nic. Poszedłem jeszcze dalej i spowrotem zrobiłem pierwszy mostek na wtyczce czujnika na wysokich obrotach i przemierzyłem, wyszło 12,45 V przyłożyłem żaróweczkę i zaświeciła, zmostkowałem drugie obroty przekaźnik cyka, pokazuje na mierniku 9 V ale przy przyłożeniu żarówki(miernik trzymałem na przewodzie) napięcie spadło do 0 na pomiarze jest ale jak ma pobór to gdzieś te napięcie spiernicza, no i teraz zagnało mnie to w kozi róg i nie wiem co dalej, sprawdziłem bezpieczniki są ok, jutro dam jeszcze 9V na wentylator zobaczę czy będzie się fyrtał wolniej ale zapewne tak. Co robić drodzy ludkowie, pomóżcie.

 

Dodam jeszcze że przekaźnik to taki zielony przy podszybiu w skrzyneczce jest i to on cykał, są jak widać tylko dwa niebieski i zielony

 

Dołączona grafika

 

Jest jeszcze jedna skrzynka koło akumulatora są tam 3 kostki dwie czarne, dwa bezpieczniki i jedna identyczna zielona jak przy podszybiu czy ona też jest od wentylatora czy nie ?

 

pozdro

 

PS. Wyczytałem jeszcze na necie że może być walnięty "OPORNIK REZYSTOR REGULACJI SZYBKOŚCI WENTYLATORA" gdzie on się znajduje ?

 

[ Dodano: Sob Lip 10, 2010 15:29 ]

Znalazłem jest na jednym wkręcie pod klaksonem za blacha lecz przed chłodnicą bardzo zły dostęp musiałem wypchać brechą ten wkręt i wyciągnąłem ten rezystor, teraz szukam nowego lecz przełączyłem sobie pełne zasilanie na pierwszy bieg mostkując wtyczkę i zaczyna fyrtać od 95*C tylko na dużych obrotach, szybko schładza a tym samym nie pozwala się przegrzewać głowiczce :D Nowy wkręcę na śrubę z podkładką sprężynującą.

 

pozdro

 

ps. dodam jeszcze że na zdjęciu niebieski przekaźnik to wysokie obroty a zielony to niskie, nr. 26 to bezpiecznik z niskich a nr. 15 to bezpiecznik z wysokich obrotów.

 

Tu schemat tak poglądowo mniej więcej jak się patrzeć, ramki powinny być w sumie nad wentylatorem i czujnikiem włączającym wentylator na I/II stopnie prędkości, w sumie to by trzeba pojechać kolorem po ścieżkach :D:

 

Dołączona grafika

 

pozdro

 

ps. dzięki za pomoc, fest :D

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/31996-problemy-z-ch%C5%82odzeniem-astra-x17dtl-rok-94-combi/
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności