Gość SebekW Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 Cześć z góry przepraszam jeżeli zdubluje temat. Problem polega na tym że nie włącza się wentylator w przedziale od 90-95*C tylko w przedziale 100-105*C a dokładnie przy 99*C i wchodzi od razu na wysokie obroty. Wymieniłem czujnik temperatury na chłodnicy który odpowiedzialny jest za włączanie wentylatora w przedziałach j/w bo myślałem że walnął, ale nic lepiej. Poszedłem dalej, odłączyłem wtyczkę czujnika i zmostkowałem pierwszy kabel, okazało się że przekaźnik cyknął i wentylator zaczął się kręcić na wysokich obrotach, no to zmostkowałem drugi i tylko przekaźnik cyka i nic. Poszedłem jeszcze dalej i spowrotem zrobiłem pierwszy mostek na wtyczce czujnika na wysokich obrotach i przemierzyłem, wyszło 12,45 V przyłożyłem żaróweczkę i zaświeciła, zmostkowałem drugie obroty przekaźnik cyka, pokazuje na mierniku 9 V ale przy przyłożeniu żarówki(miernik trzymałem na przewodzie) napięcie spadło do 0 na pomiarze jest ale jak ma pobór to gdzieś te napięcie spiernicza, no i teraz zagnało mnie to w kozi róg i nie wiem co dalej, sprawdziłem bezpieczniki są ok, jutro dam jeszcze 9V na wentylator zobaczę czy będzie się fyrtał wolniej ale zapewne tak. Co robić drodzy ludkowie, pomóżcie. Dodam jeszcze że przekaźnik to taki zielony przy podszybiu w skrzyneczce jest i to on cykał, są jak widać tylko dwa niebieski i zielony Jest jeszcze jedna skrzynka koło akumulatora są tam 3 kostki dwie czarne, dwa bezpieczniki i jedna identyczna zielona jak przy podszybiu czy ona też jest od wentylatora czy nie ? pozdro PS. Wyczytałem jeszcze na necie że może być walnięty "OPORNIK REZYSTOR REGULACJI SZYBKOŚCI WENTYLATORA" gdzie on się znajduje ? [ Dodano: Sob Lip 10, 2010 15:29 ] Znalazłem jest na jednym wkręcie pod klaksonem za blacha lecz przed chłodnicą bardzo zły dostęp musiałem wypchać brechą ten wkręt i wyciągnąłem ten rezystor, teraz szukam nowego lecz przełączyłem sobie pełne zasilanie na pierwszy bieg mostkując wtyczkę i zaczyna fyrtać od 95*C tylko na dużych obrotach, szybko schładza a tym samym nie pozwala się przegrzewać głowiczce Nowy wkręcę na śrubę z podkładką sprężynującą. pozdro ps. dodam jeszcze że na zdjęciu niebieski przekaźnik to wysokie obroty a zielony to niskie, nr. 26 to bezpiecznik z niskich a nr. 15 to bezpiecznik z wysokich obrotów. Tu schemat tak poglądowo mniej więcej jak się patrzeć, ramki powinny być w sumie nad wentylatorem i czujnikiem włączającym wentylator na I/II stopnie prędkości, w sumie to by trzeba pojechać kolorem po ścieżkach : pozdro ps. dzięki za pomoc, fest   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31996-problemy-z-ch%C5%82odzeniem-astra-x17dtl-rok-94-combi/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.