Gość grzegorzk Opublikowano 18 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 Witam zapalila mi sie w czasie jazdy zolta kontrolka. Auto nie ma mocy, obroty silnika dochodza tylko do 2000-2500 i nie wyjade pod zadna gorke. Nie wiem co robic. Jestem z cala rodzinka w Wiedniu, jest niedziela, koncze urlop, do domu ok. 650 km. Czy moge sam cos poprawic? Czy szukac serwisu? Obawiam sie, ze to EGR - jaka cena w Polsce? Wiem, ze takich tematow jest duzo. Bede czytal forum, ale mam ograniczony dostep do komputera i nie wiem jak dlugo bede mogl korzystac. sory za brak polskich liter - klawiatura niemiecka poprawiłem tytuł/zbyszek670   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32215-20-dti-brak-mocy-zolta-kontrolka-auto-z-kluczykiem/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Omnibs Opublikowano 18 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 Współczuje Co możesz zrobić? Otwórz maską o zacznij badać przewody podciśnienia takie cieniutkie, czy się któryś nie odłączył. Zawór EGR pewnie masz elektroniczny ale jeżeli nie to można zdemontować i spróbować wyczyścić...jak masz narzędzia. Sam to niewiele zrobisz poza sprawdzeniem przewodów podciśnienia i od czujników bo może się któryś odpiął. A jak wsio OK to tylko assisatnce i do najbliższego serwisu . Trochę mało opisałeś problem. Jak z obrotomierzem jest czy wskazówki są w dole? Poza tym jak Ci wygenerowało błąd to może by odłączyć aku bo to czasami kasuje błędy i jakoś dojedziesz...ale jak problem duży to nie pomoże. Elektroniczny EGR w Polsce do jakieś 1200 zeta, mechaniczny to 350-450 zeta Pozdrawiam i powodzenia.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32215-20-dti-brak-mocy-zolta-kontrolka-auto-z-kluczykiem/#findComment-61768 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbyszek670 Opublikowano 18 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 Może być EGR-czyszczenie może pomoże.Pzdr.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32215-20-dti-brak-mocy-zolta-kontrolka-auto-z-kluczykiem/#findComment-61767 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzegorzk Opublikowano 18 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 szczegolowo to jest tak: jestem w 10 dniu podrozy, 7dni temu ostro ruszylem wyjezdzajac z podpozadkowanej i od tego momentu zaczal sie poblem - zapali sie kontrola i brak mocy. Auto rozpedza sie bardzo powoli, obroty dochodza max do 2700, z gorki to jakos leci, ale pod gore to tylko dwojka albo jedynka. Po zapaleniu sie kontrolki zatrzymalem sie, podnioslem maske, poruszalem, postukalem odpalilem i wszystko bylo OK przez nastepne dwa dni drogi (500km). Za dwa dni to samo, ale rowniez jej przeszlo. Od pierwszego zdarzenia przejechalem ok. 1500km. W tej chwili, po zatrzymaniu na moment jest dobrze np. 2km, ale potem znow ta zolta kontrolka i nie da sie jechac. zawor wyglada tak http://www.tomiicars.com.pl/oferta/2099.jpg nie wiem czy jet to mechaniczny czy elektryczny - czy jeden i drugi mozna przeczyscic?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32215-20-dti-brak-mocy-zolta-kontrolka-auto-z-kluczykiem/#findComment-61764 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbyszek670 Opublikowano 18 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 Problem będzie powracał, musisz wyczyścić EGR.Pzdr.Ten sam problem miałem u siebie przy walniętym EGR, czyszczenie pomogło tylko na krótko-diagnoza walnięty elektrycznie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32215-20-dti-brak-mocy-zolta-kontrolka-auto-z-kluczykiem/#findComment-61763 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Omnibs Opublikowano 18 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 zawor wyglada tak http://www.tomiicars.com.pl/oferta/2099.jpg nie wiem czy jet to mechaniczny czy elektryczny - czy jeden i drugi mozna przeczyscic? Niestety ale masz elektroniczny Czyszczenie niewiele pomoże. Chyba czeka Cię jednak ASO:( Pozdrawiam i powodzenia   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32215-20-dti-brak-mocy-zolta-kontrolka-auto-z-kluczykiem/#findComment-61696 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fangornn Opublikowano 18 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 Słuchaj nie denerwuj się i nie popadaj w panikę to zawór EGR na 99%. Mam to samo. Teraz będę wymieniał jak przyjdzie kasa. U mnie działo się to na trójce. Na 1 i 2 biegu wszystko cacy tylko jak zobaczyła Zośka górkę to wysiadała; lub jak chciałem przygazować na wysokie obroty na trzecim biegu. Poprostu włącza Ci się tryb awaryjny. Wyłącz silnik (zresetuje Ci się) włącz go po chwili i ostrożnie nie żyłuj go a dojedziesz spokojnie. Jeszcze raz Ci radzę nie denerwuj się to tylko pogarsza sprawę. I nie grzeb nic w kablach jeśli się na tym nie znasz. Pozdrawiam Cię i tzrymam za Ciebie kciuki.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32215-20-dti-brak-mocy-zolta-kontrolka-auto-z-kluczykiem/#findComment-61616 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzegorzk Opublikowano 20 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2010 NAPRAWIONE. W Wiedniu trafiłem na ASO, gdzie pracowało dwóch polaków. Sczytali błędy i okazało się, że to nieszczęsny EGR. Wymiana na nowy to koszt ok. 600€ (500 EGR + 100 robocizna, plus jeden dzień czekania, bo muszą zamówić i czekać aż przyjdzie). Na nasze to 2500 zł - masakra Poprosiłem o przeczyszczenie, zgodzili się i za 30 min auto było gotowe do jazdy. Koszt robocizny - 82 euro. Tłoczek w zaworze był całkowicie zapieczony, nie można było go przesunąć w żadną stronę. Popsikali jakimś płynem i ruszył, zaczął chodzić lekko. Rozebranie EGR, to prosta sprawa, kilka śrub (trzeba mieć odpowiednie klucze) i zaślepić przepływ płynu chłodzącego (mechanik założył klamerki i nic nie uciekło). Do domu dojechałem bez problemów. Teraz szykuję się na wymianę, bo wiem, że za jakiś czas znów się zablokuje.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32215-20-dti-brak-mocy-zolta-kontrolka-auto-z-kluczykiem/#findComment-61196 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość LaMajk Opublikowano 6 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2013 Witam.Mialem to samo i tez bylem w podrozy na szczescie nie bylem za daleko wracajac do tematu u mnie jednak byla to przepustnica Tryb awaryjny (auto z kluczem) zero mocy max 80 na autostradzie i 60 jak trafilo sie jakies nieszczesne wzniesienie. Znajomy mechanik mial to samo ale u niego byl to przeplywomiez powietrza. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32215-20-dti-brak-mocy-zolta-kontrolka-auto-z-kluczykiem/#findComment-474907 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Metalik73 Opublikowano 7 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 Sorry że się wtrącam. Jestm nowy i zarejestrowany od wczoraj i tez misię nie wyświetlił mój post nie ma nigdzie "dodaj" po napisaniu postu.Widze że jesteś stałym urzytkownikiem i spro osobom juz pomogles więcmoże i mnie rownież. Miałem problem typu p400 (opel zafira 2.2 DTI) złarecyrkulacja spalin. Wyczyścił mechanik wszystko w dolocie i zakupiłemnowy EGR (900 zeta) odpala ładnie czy zimny czy ciepły chodzi normalnieale tylko parę minut potem znów wywala kontrolke i przechodzi w trybawaryjny i dodam że jak pracuje normalnie to szarpie powyżej 2000 a naawaryjnym chodzi ładnie ale muli a bląd po diagnozie p400 "wartośćrzeczywista zaworu EGR-napiecie nieprawidłowe" pomoż jak możesz . Egrjak pisałem nówka sztuka. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32215-20-dti-brak-mocy-zolta-kontrolka-auto-z-kluczykiem/#findComment-474985 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.