Gość karmani Opublikowano 22 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2010 witam Myslalem ze napiecie u zrodla(np bolce akumulatora) jest zawsze najwieksze a im dalej to napiecie moze co najwyzej spadac. Zaobserwowalem dla mnie cos dziwnego, bo napiecie na akumulatorze wynioslo 12.60V, a jesli przylozylem miernik do plusa na akumulatorze i do pokrywy slinika to 12.61V, jesli natomiast przylozylem miernik do plusa i do chlodnicy to 12.74V Czy ktos moze mi to jakos prosto wytlumaczyc? zmieniłem tytuł/zbyszek670   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32325-akumulator-napi%C4%99cie-126v/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Złoty Opublikowano 22 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2010 Podajesz źródło napięcia z baterii w mierniku i dlatego tak jest . W końcu metal przewodzi prąd   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32325-akumulator-napi%C4%99cie-126v/#findComment-60715 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Besiek Opublikowano 22 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2010 zloty7 może wytłumaczyłeś to jak elektryk, ale dla laika takiego na przykład jak ja jest to mało zrozumiałe wytłumaczenie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32325-akumulator-napi%C4%99cie-126v/#findComment-60705 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 22 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2010 karmani, a to napięcie mierzyłeś na włączonym czy wyłączonym silniku?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32325-akumulator-napi%C4%99cie-126v/#findComment-60560 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość karmani Opublikowano 23 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2010 napiecie mierzylem na wylaczonym silniku. Po kilku dniach zrobilem tez taki pomiar. Wartosci byly troche inne(akumulator byl bardziej naladowany) ale prawidlowosc ta sama. Czyli bolce akumulatora napiecie najmniejsze plus akumulatora i korpus silnika symbolicznie wieksze plus akumulatora i chlodnica wody napiecie widocznie wyzsze czy ktos z was moze moglby dokonac takiego pomiaru u siebie? bo nie wiem czy to tylko moj samochod czy wszystkie tak maja. (dotykajac prubnikiem do korpusu silnika trzeba go delikatnie podrapac zeby zanieczyszczenia nie mialy wplyw na wynik pomiaru)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32325-akumulator-napi%C4%99cie-126v/#findComment-60485 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 23 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2010 Może być tak jak piszesz z tym napięciem. Dzieje się tak dlatego że elementy samochodu działają mniej więcej jak kondensator. A to że napięcie jest nieco wyższe może świadczyć o jakiejś niewielkiej oporności połączeń. Aby się o tym przekonać weź kondensator elektrolityczny o pojemności 500- 1000 mikroF napięcie min 25V , połącz szeregowo z jakimś opornikiem np 500-1000 ohm ,podepnij to do akumulatora i zmierz napięcie na aku. a potem na samym kondensatorze. Nie zapomnij podać wyników pomiarów   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32325-akumulator-napi%C4%99cie-126v/#findComment-60301 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.