Gość oizo Opublikowano 31 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2010 Cześć koledzy! Wcześniej pisałem trochę na forum w różnych tematach dot. mojej Asterki '98 i nie tylko. Chciałbym w końcu zrobić z nią raz do porządku to co należy, ale brakuje mi już pomysłów co jeszcze. Najbardziej istotny problem to wysokie spalanie tj. średnio 8 l /100 km czy w zimie czy w lecie. Poprzedniego lata było znacznie niższe tj. ok 5 l / 100km na trasie i 6,5 l / 100km po mieście co średnio 8 l / 100 km nie daje nawet przy analizie matematycznej przy połówce wyborowej Poniżej wymienię co zrobiłem z autkiem do tej pory i co na pewno zostało do zrobienia, jednak nie wiem co jeszcze mogę zrobić aby zredukować to piekielnie wysokie spalanie jak na dizelka Kolegom po fachu dodaję filmiki nagrane z testu na OpelScanner'ze co może pomoże stwierdzić co mu jest i co powinno się zrobić. Ja jedynie wiem, że część parametrów jest wyższa lub niższa od typowych. Najważniejsze wymiany: - nowe świece; - nowy czujnik położenia wału; - nowy czujnik przepływu powietrza (bosch); - nowy termostat; - standardowo filtry, olej; - pompa wody. Obecnie do zrobienia: - do wymiany poduszka środkowa przednia (ta zaraz za chłodnicą) - zerwana guma; - prawdopodobnie do wymiany pompa podciśnienia vac - bije olej tym małym przewodem co idzie na sterownik zaworu EGR, nie sprawdzałem czy także idzie olej na serwo. Hamulce w każdym bądź razie działają dobrze, a w pompie już raz wymieniałem uszczelki. EGR działa, nie muli mi auta, jak na 68KM diesla zbiera się dobrze raz na ruski rok wywali błąd P0400, wtedy zwykle wyczyszczę zagnojony grzybek i jest ok. - minimalne roszenie w okolicy pierwszego wtryskiwacza; - wali olej w okolicy filtra oleju - już kilka razy okazało się że filtr jest niedokręcony mimo uprzedniego dokręcenia - wnioskuję, że to od wywalonej poduszki. Ponadto: - dziwny szelest (jakby lejąca się woda) podczas jazdy i mocniejszym wciśnięciu gazu. - w momencie gaszenia ciepłego silnika krótki zgrzyt/pisk - wnioskuję że to też przez wywaloną poduszkę. A teraz filmiki: Mass Air Flow Sensor Barometer Sensor Boost Pressure Intake Air Temperature Coolant Temperature Engine Oil Temperature Start Of Delivery Desire Injestion Start Actual Injection Start EGR Command EGR Pulse Ratio Engine Speed Pump Speed oraz Zestawienie kilku na wykresie Wg tego co jest napisane w OpelScanerze mam za wysoką wartość przepływu powietrza na dolocie oraz za wysoką za niską zadeklarowaną i aktualną ilość paliwa ?! Reszta z tego co widać chyba w normie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32560-17-50kw-x17dtl-problem-wysokiego-spalania-itp/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marian132 Opublikowano 1 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2010 To już Ci pisze bo szkoda twoich pieniędzy: -z pompą vac i egr nic nie rób jak wszystko działa, egr z oleju to norma i szkoda pieniedzy jak działa -roszenie koło wtryskiwacza - wymien wężyki przelewowe - to kosztuje grosze -wali olej w okolicy filtra oleju - w tyk silnikach to norma - trzeba wymienić taką uszczelke ale śruby do niej kosztują ze 100 zł -jak jest troche mokro to nie warto chyba ze dolewasz z 2 litru oleju - kontrolka P0400 - też mi zaświeci raz na pół roku i zaraz gaśnie jak się doda gazu a zapala się na 5 biegu przy 2000 obrotów- I zawsze tak będzie choćbyś się niewiem jak się gimsatykował , ten typ tak ma po pewnym czasie, najlepiej byłoby mu zmienić soft w sterowniku jak się by dało i to wyregulować. Filmików nie oglądałem to nie pomoge bo niewiem jakie są u mnie parametry a pali mało   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32560-17-50kw-x17dtl-problem-wysokiego-spalania-itp/#findComment-58390 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mik Opublikowano 1 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2010 marian132 trochę przegiałes. Przy sprawnej pompie vac, egr wężykach nie ma prawca check sie zapalać. Przeważnie ludzie mają problem z vac, która nie działa prawidłowo, przepuszcza olej i zapycha egra, wtedy sie zawiesza i wyświetla kontrolkę. Przy 2000 obrotów też nic sie nie dzieje. oizo najlepiej wymienić wężyki od przelewów i dokręcić wtryskiwacz. Przeczyść vac, zamontuj krócieć na godzinę 10 i powinno byc Przeczyścić grzybek, zatankować poszaleć, wypocząć   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32560-17-50kw-x17dtl-problem-wysokiego-spalania-itp/#findComment-58382 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość oizo Opublikowano 1 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2010 marian132 a Twój ile pali? Wężyki przelewowe wymieniłem już jakiś czas temu, jedynie nie ruszałem wtryskiwacza. Czy u Ciebie też na ostatnim wtryskiwaczu wężyk przelewowy jest zaślepiony? P0400 znika tak jak u Ciebie - po dodaniu gazu a zazwyczaj pojawiał się przy ok 2000rpm. Oleju bierze 0,5-1.0 l / 1000 km. Ale czy zarówno to jak i vac mają wpływ na takie spalanie ? A może pora już rozrząd zmienić to wyleczy moją Asterkę ? Wg poprzedniego właściciela (znajomy) i zapisków w książce serwisowej powinienem zmieniać rozrząd co 60'000km czyli jeszcze jakieś 15'000km mógłbym przejechać. mik Spróbuję tak jak napisałeś z przekręceniem dekla aby króciec był wyżej - mam nadzieje że coś to da.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32560-17-50kw-x17dtl-problem-wysokiego-spalania-itp/#findComment-58279 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość saniol74 Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Z niecierpliwoscia czekam na Twoja ocene bo mam podobny problem z egrem i z wysokim spalaniem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32560-17-50kw-x17dtl-problem-wysokiego-spalania-itp/#findComment-58057 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Klawisz84 Opublikowano 27 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 P0400 to problem EGR prawdopodobnie albo wymiana albo soft który omija jego pracę bądź zatkanie czymś tego i po problemie sam właśnie szukam dobrego rozwiązanie tego problemu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32560-17-50kw-x17dtl-problem-wysokiego-spalania-itp/#findComment-10177 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mati8867 Opublikowano 29 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2011 Ja u siebie tez miałem problem z EGR - em. Najczęściej dawał się we znaki podczas dużych mrozów. Po dokładnej diagnozie okazało się, że pompa vac bardzo długo "bije" podciśnienie oraz ładuje olejem w przewody aż miło - póki silnik był ciepły to nawet nie było problemu, ale jak postał na mrozie to olej w przewodach podciśnienia tężał i komp łapał P0400. Najlepsze wyjście to wymienić pompę vac, sprawdzić (czy membrana trzyma podciśnienie) oraz wyczyścić zawór EGR. Pamiętajcie, że jak pompa vac będzie długo traktować olejem serwo hamulca oraz membranę EGR - a to skończy się to ich pęknięciem i dodatkowymi kosztami.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32560-17-50kw-x17dtl-problem-wysokiego-spalania-itp/#findComment-9591 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marian132 Opublikowano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2011 Mi już się check wogule nie świeci. Powodem było to, że miałem olej w tym cienkim wężyku który idzie od pompy vac do zaworku przy egr.Obróciłem dekiel pompy vac zgodnie z instrukacjami z forum i od pół roku nie ma w tym wężyku oleju i check się nie zaświeca.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32560-17-50kw-x17dtl-problem-wysokiego-spalania-itp/#findComment-9529 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.