Skocz do zawartości

Obroty 2000 przy odpalaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Gość arekbusko

Witam 5 dni temu kupiłem astrę g 1.6 8V i mam problem, bo jak ją odpalam to obroty wchodzą na 2000 i opadają na 800 czasem 1200. Raz tez jak jechałem o 5 rano

i dałem po gazie na 1 i 2 biegu to później jak wcisnąłem sprzęgło przy zmianie biegów obroty były ok 2500 - 3000 ale miałem tak tylko raz. Czytam już 2 dzień w internecie na forum wszystko na ten temat i zrobiłem już czyszczenie przepustnicy wymianę uszczelek przy niej i czyszczenie krokowego bez rozbierania. Tylko tak w wierzchu ale i tak brud wyleciał podpiąłem też pod kompa i na rozgrzanym silniku wszytko ok sonda jest ok jutro ma mi sprawdzić jeszcze na zimnym silniku jak reaguje czujnik temperatury cieczy chłodzącej i krokowy. Powiedział mi też że mam sprawdzić czy bierze olej jak tak to że konieczne będzie wymiana uszczelniaczy pierścieni itp bo to może być od tego czy to prawda ? bo to już kosztowny zabieg ok 1500 zł nie mam dużo czau bo pracuje na telefon 45 min na godzine więc proszę się nie irytować że wchodzę raz na dzień. Dodam jeszcze że rozgrzany silnik odpalił bez iskry czyli z odłączoną listwą typ silnika x16szr

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/32769-obroty-2000-przy-odpalaniu/
Udostępnij na innych stronach

Jak bierze olej to dobrze - każdy silnik bierze. Zależy tylko ile tego oleju bierze. U mnie norma o ile dobrze pamiętam to 0,7 litra na 1000km - wg książki.

 

Co do twoich objawów

- może być czujnik temp. cieczy

- czujnik powietrza zasysanego

- lewe powietrze (np. nieszczelny dolot powietrza lub zwłaszcza uszczelka kolektora ssącego)

- wtryski chyba też...

- lambda (ale tutaj ponoć ok.)

- a nawet sterownik silnika (komp)

 

Tyle zapamiętałem z różnych tematów w necie...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/32769-obroty-2000-przy-odpalaniu/#findComment-56451
Udostępnij na innych stronach

odpalił bez iskry czyli z odłączoną listwą typ silnika x16szr

Ten silnik nie ma listwy.

czujnik powietrza zasysanego

X16SZR nie ma takiego czujnika.

Pewny jesteś że to X16szr a nie Z16SE :D

wtryski chyba też

Jedna szt.(to mono wtrysk)

Powiedział mi też że mam sprawdzić czy bierze olej jak tak to że konieczne będzie wymiana uszczelniaczy,pierścieni itp

Żeby sprawdzić czy bierze to trzeba trochę pojeździć i nabić kilometrów.Jeżeli się okaże że jednak tak to dopiero wtedy zrobić próbę olejową żeby było wiadomo co wymieniać.A jaki to ma związek wysokimi obrotami :?::D

ma mi sprawdzić jeszcze na zimnym silniku jak reaguje czujnik temperatury cieczy chłodzącej

Uwalony może być przyczyną objawów które opisujesz.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/32769-obroty-2000-przy-odpalaniu/#findComment-56402
Udostępnij na innych stronach

Ja mam to samo.

Wymieniłem krokowca, wyczyściłęm przepustnicę i brak zmian. Wyczytałem, że może to również powodować czujnik położenia przepustnicy, napsikałem do środka WD, napięcie przy zamkniętej przepustnicy 0.64V, troche wysokie bo powinno być ok 0.5, ale na innym forum kolega powiedział mi że jest ok i że ten czujnik nie może być przyczyną takich obrotów. Stwierdził, że silnik nabiera obrotó jeśli dostaje więcej powietrza, ale nie wiem.

W silniku SZR jest mapSensor jako czujnik powietrza i podobno teżmoże powodowaćtakie cyrki.

Powiedzcie koledzy jeszcze, TPS skąd bierze masę (czyżby z okolicy rozrządu?) bo po pomiarach wyszło mi,że opór między masą TSa a akumulatorem jest 21omów, a spadek napięcia wynosi ok 0.4V.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/32769-obroty-2000-przy-odpalaniu/#findComment-56369
Udostępnij na innych stronach

bylem i tak wszystkie czujniki ok rozrząd sie nie przestawił bo idzie na wysokich obrotach dobrze a jak by sie przestawił to podobno by nie szedł tylko tracił moc erg dobry krokowy ok czujnik położenia przepustnicy ok pan mechanik kazał jeździć i nie przejmować sie bo wszystko co ważne jest ok kazał obserwować złużycie oleju i jeździć wiec daje sobie spokój bo chyba nie ma co grzebać straciłem 100 zł a 0 poprawy :twisted:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/32769-obroty-2000-przy-odpalaniu/#findComment-56361
Udostępnij na innych stronach

Pozostaje więc chyba tak jeździć. Najbardziej boje się co będzie zimą. Jak silnik na zimnym będzie wskakiwał od razu na takie obroty to nie będzie dla niego za ciekawie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/32769-obroty-2000-przy-odpalaniu/#findComment-56344
Udostępnij na innych stronach

no nie wiem jak u Ciebie ale mi tylko łapie 2000 i w ciągu 1 - 2 sekund opada jak jest ssanie to na ok 1200 - 1300 a jak rozgrzany ok 800 - 900 więc myślę że zimą to nie będzie miało dużego wpływu na silnik :twisted: pozdrawiam

 

[ Dodano: Czw Sie 12, 2010 15:10 ]

jak by ktoś rozwiązał podobny lub taki sam problem proszę niech napisze na forum

 

[ Dodano: Pią Sie 13, 2010 10:37 ]

o tak to wygląda u mnie na zimnym silniku. Na końcu filmu auto puszczone jest na luz

 

o to odpalanie po przejechaniu 1.5 km

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/32769-obroty-2000-przy-odpalaniu/#findComment-56195
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności