Skocz do zawartości

Dziwne drżenie w zakrętach


Gość orion000

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Jestem świeżym użytkownikiem Opla. Niedawno nabyłem Astrę II sedan.

Zauważyłem, że w ostrych zakrętach samochód dziwnie drży. Co może powodować takie zachowanie? Co sprawdzić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejedz sie asekuracyjnie na stacje diagnostyczna, co by za 20 zlotych przetrzepali Ci na szarpaku zawieszenie. Mialem keidys podobne objawy przy zuzytym sworzniu - potem sie nasilily i zaczal stukac. Ale to moze byc tez kwestia opon na przyklad.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejedz sie asekuracyjnie na stacje diagnostyczna, co by za 20 zlotych przetrzepali Ci na szarpaku zawieszenie. Mialem keidys podobne objawy przy zuzytym sworzniu - potem sie nasilily i zaczal stukac. Ale to moze byc tez kwestia opon na przyklad.

Zauważyłem, że gdy wrzucę na luz, wtedy ten problem nie występuje. Czyli to chyba wina przeniesienia napędu. Może przegub? Gdy ruszam delikatnie bez gazu, słychać też takie terkotanie/dzwonienie. Przy manewrach na parkingu odgłos nasila się tylko minimalnie.

Czy dobrze podejrzewam przegub?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo jedna z poduszek pod silnikiem, bo one lubia albo dzwonic, albo bic.

 

Przegub latwo sprawdzic. Pojedz na dosc gladki parking, skrec maksymalnie kierownice w lewo i rusz z ciut wiekszym gazem niz delikatnie, ale tez nie za mocno. Jak trzaska, to znaczy, ze prawy. Powtorz ze skretem w lewo i bedziesz mial wynik dla drugiego kola.

 

Przeguby od 70 do 200 zlotych, moim zdaniem nie warto na sile oszczedzac.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo jedna z poduszek pod silnikiem, bo one lubia albo dzwonic, albo bic.

 

Przegub latwo sprawdzic. Pojedz na dosc gladki parking, skrec maksymalnie kierownice w lewo i rusz z ciut wiekszym gazem niz delikatnie, ale tez nie za mocno. Jak trzaska, to znaczy, ze prawy. Powtorz ze skretem w lewo i bedziesz mial wynik dla drugiego kola.

 

Przeguby od 70 do 200 zlotych, moim zdaniem nie warto na sile oszczedzac.

To jednak nie przeguby. Wczoraj jeździłem po placu to w lewo, to w prawo i nie słychać terkotania przegubów.

Zauważyłem za to, że przy rozpędzaniu samochodu koło 80km/h na piątym biegu oraz przy hamowaniu silnikiem przy tej samej prędkości także czuć lekkie wibracje samochodu. Ale najbardziej je czuć przy szybko pokonywanym zakręcie w prawo.

Może to rzeczywiście poduszka silnika? Jak to sprawdzić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności