Gość Anonymous Opublikowano 9 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2007 Witam wszystkich. Mam problem ostatnio byłem w trasie moją astrą i zaskoczyła mnie awaria wys. temperatury płynu w chłodzącego. Okazało się że przy wyższej temp. nie załącza się wentylator w chłodnicy. Dopiero wyjęcie przewodów w czujniku temp. chłodnicy poskutkowało załączeniem się obydwu wentylatorów(chłodnica +klima). Teraz temperatura jest w normie tylko wentylatory pracują cały czas. Nie wiem o co chodzi, czy walnął mi ten wspomiany czujnik czy może coś innego. Jeżeli ktoś wie to proszę o pomoc.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3349-wysoka-temperatura-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 26grisza Opublikowano 9 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2007 Witam,nie wiem czy dobrze to zrozumialem,ale jezeli po odlaczeniu czujnika wlacza Ci sie wentylator to musisz miec zwarcie,ja tez ostatnio mialem problem z nie wlaczajacym sie wentylatorem chlodnicy.bo jezeli mialbys uszkodzony czujnik to wentylator sie nie wlaczy ale tez po wypieciu przewodow z wentylatora tez nie powinien.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3349-wysoka-temperatura-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego/#findComment-328299 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 10 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2007 Opisz dokładnie jakie temperatury wystąpiły podaczas tej awarii. Czy rzeczywiście tylko wyjąłeś wtyk z czujnika i nagle zaczęły się kręcić wentylatory? Mogę się mylić bo nie znam sytuacji w takim silniku jak Twój, ale zawsze się kręcą oba wentylatory, ten od chłodnicy i ten od klimy - nawet jak tylko wlączysz klimę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3349-wysoka-temperatura-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego/#findComment-328240 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2007 Niestety nie zauważyłem, jaka w tym momencie była temp. Pierwsze co mi wpadło w oko to zasygnalizowanie lampki kontrolnej temp płynu i chwilę potem parę spod maski. Temperatura płynu wtedy spadła na 0, potem po delikatnym poluzowaniu korka zbiorniczka wskoczyła pow.100 stopni na czerwone kreski. Jeszcze jedno, czy to normalne zjawisko że po wyjęciu przewodów z czujnika temp. załączyły się obydwa wentylatory skoro ten czujnik jest zamontowany w chłodnicy klimy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3349-wysoka-temperatura-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego/#findComment-328099 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2007 W każdym razie temperatura była o wiele za wysoka jeśli kontrolka się zapaliła i para buchała. Wydaje mi się, że coś musi zwierać albo czujnik w chłodnicy padł. Napisz czy mogła być taka sytuacja, że coś mogło być źle podłączone przy czujnikach temperatury, czy auto miało jakiegoś dzwona że mógł ktoś przy tym grzebać?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3349-wysoka-temperatura-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego/#findComment-328083 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość likosar Opublikowano 11 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2007 masz padniety czyjnik temperatury płynu chlodzącego, aby to sprawdzić mozna zdjąć przewody z czujnika i połaczyc zaciski razem wtedy powinien się właczyć wentylator   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3349-wysoka-temperatura-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego/#findComment-328079 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2007 Mam również problemy z wysoką temperaturą. Zacznę od początku : Jechałem samochodem Astra TD silnik oploski i nagle wzrosła temperatura zatrzymałem się ,okazało się ze wywaliło mi płyn , do domu blisko wlałem wody i dojechałem. W domu zalałem do pełna odpaliłem i znowu to samo , wentylatoe się załączył , a mimo to płyn się gotuje i wywala go przez korek od zbiorniczka. zacząłem od termostatu wyciągnąłem go całkowicie , dalej to samo , węże spuchnięte płyn wywala , pomyślałem uszczelka pod głowicą , wymieniłem uszczelkę , dalej to samo , drogą dedukcji pomyślałem może to coś z pompą , odkręciłem pompę oceniam jej stan na idealny założyłem zpowrotem odpaliłem i coś mnie tknęło i dotknąłem chłodnicy okazuje się że z prawej strony gdzie jest wlot od termostatu jest gorąca natomiast lewa strona zupełnie zimna. pomyślałem zapchana chłodnica , więc wymieniłem i niestety dalej to samo. lewa strona chłodnicy gorąca , wentylator chodzi prawa strona zimna. I teraz już zgłupiałem wyczerpałem wszystkie możliwości , wszystkie przewody i cały uklad przepłukałem ok 15 min wodą pod ciśniniem. Odkręciłem wąż od termostatu no i niby leci ale nie wiem czy pod wystarczającym ciśnieniem nie wiem czy to można jakoś sprawdzić pomóżcie bo nie chcę wymieniać silnika   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3349-wysoka-temperatura-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego/#findComment-328008 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2007 Piotrfire mialem podobna sytuacje tyle tylko ze w 1,5 TDI Isuzu ale problem tkwil w korku od zbiorniczka wyrwnawczego. Zaworki nie trzymaly wystarczajacego cisnienia, silnik sie grzal a plyn wywalalo wlasnie przez korek. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3349-wysoka-temperatura-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego/#findComment-328006 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2007 No ok ale dla czego chłodnica zimna przecież pompa pccha wodę   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3349-wysoka-temperatura-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego/#findComment-328003 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2007 jesli sie dobrze orientuje, to uklad chlodzenia pracuje w pewnym okreslonym dla danego silnika przedziale cisnienia. Nie twierdze ze przyczyna w twoim przypadku tkwi w korku, ale w moim spawa zakonczyla sie na niepotrzebnej wymianie UPG, i korka za bodajze 15 zeta Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3349-wysoka-temperatura-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego/#findComment-327996 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.