Skocz do zawartości

Poprawna adaptacja silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

 

W najbliższym czasie chciałbym od nowa zaadaptować ustawienia ECU.

Z tego co wyczytałem (oczywiście robi się to na Pb) należy po odłaczonym na noc silniku doprowadzić do 90 st C.

Jazda deliaktna, dynamiczna i sportowa. ECU adaptuje się około 20-30 km.

Jeśli o czymś zapomniałem proszę poprawcie mnie.

Dzieki,

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33496-poprawna-adaptacja-silnika/
Udostępnij na innych stronach

Odbywa się to nieco inaczej.

 

Odpinasz na noc aku tak by ECU się zrestartowało. Polecam odpiąć obie klemy a jeśli chcesz jedną to dodatnią bo gdyby okazało się, że masz gdzieś zwarcie do masy albo przebicie to rano może nie być z czego odpalać. Odpalasz silnik (nie gazuj, jeśli nie odpali to poprostu spróbuj jeszcze raz) i czekasz aż załączy się wentylator. Masz wtedy pewność, że silnik zaadoptował jałowy dla różnych temperatur. W momencie gdy wentylator się załączy wsiadasz i jeździsz. Zaczynasz od spokojnej potem dynamicznie i "sportowo" ale warto pomieszać trochę style jazdy. Adapciak nie musi trwać 20-30km ale warto pojeździć z 15 do 20 minut. Dopiero po tym czasie przełączasz się na LPG ;-)

 

To skuteczny sposób ja zawsze tak ją wykonuje i jest ok.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33496-poprawna-adaptacja-silnika/#findComment-48889
Udostępnij na innych stronach

Odbywa się to nieco inaczej.

 

Odpinasz na noc aku tak by ECU się zrestartowało. Polecam odpiąć obie klemy a jeśli chcesz jedną to dodatnią bo gdyby okazało się, że masz gdzieś zwarcie do masy albo przebicie to rano może nie być z czego odpalać. Odpalasz silnik (nie gazuj, jeśli nie odpali to poprostu spróbuj jeszcze raz) i czekasz aż załączy się wentylator. Masz wtedy pewność, że silnik zaadoptował jałowy dla różnych temperatur. W momencie gdy wentylator się załączy wsiadasz i jeździsz. Zaczynasz od spokojnej potem dynamicznie i "sportowo" ale warto pomieszać trochę style jazdy. Adapciak nie musi trwać 20-30km ale warto pojeździć z 15 do 20 minut. Dopiero po tym czasie przełączasz się na LPG ;-)

 

To skuteczny sposób ja zawsze tak ją wykonuje i jest ok.

Dziękuje za odpowiedź.

Z tym wyłączaniem na noc chodziło mi głównie o to, aby ECU uczyło się z poziomu rożnych wartości temperatur. Mam błąd EGR (który jest zaślepiony) jestem ciekaw czy błędy faktycznie się zresetują sprawdzę rano czy będzie mrugać :drunk:.

Dzięki jeszcze raz za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33496-poprawna-adaptacja-silnika/#findComment-48885
Udostępnij na innych stronach

Po restarcie błędy się usuwają i napewno go nie będzie a jeśli wyskoczy to znaczy, że znowusz wystąpił ;-) -> czyli masz walnięty EGR bo jak już pewnie wiesz (znalazłeś na forum), zaślepienie nic nie da jeśli jest nie sprawny :drunk:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33496-poprawna-adaptacja-silnika/#findComment-48871
Udostępnij na innych stronach

Po restarcie błędy się usuwają i napewno go nie będzie a jeśli wyskoczy to znaczy, że znowusz wystąpił ;-) -> czyli masz walnięty EGR bo jak już pewnie wiesz (znalazłeś na forum), zaślepienie nic nie da jeśli jest nie sprawny :drunk:

Kiedyś na forum elektrody, ktoś napisał, że błedy kasuje się w tych silnikach tylko techem. Ale to jak nie sprawdzę, wiedziec nie będę.

Co do EGR, oczywiście masz racje. Chce go właśnie zakupić. Mam tylko nadzieje, ze na LPG znow nie wywali błedu EGRu na nowym zaworze...

 

[ Dodano: Sob Wrz 11, 2010 11:02 ]

Już po dokonaniu adaptacji ...

Przed nagrzewaniem silnika do temp. roboczej zczytałem błędy. Nie wykasowały się.

Zrobiłem około 40 km i przyznam, że było fajnie, w szczególności tryb "sportowy" i jazda po trasie ~ 170 km/h :drunk: ale oczywiście wszystko w ramach przyzwoitości.

Co ciekawe nie zapalił się żaden check ani EGRu ani P0170(o ile pamiętam) czyli mieszanka za uboga/za bogata, który zapalał się non stop na gazie. Po 40 km załączyłem podtlenek LPG i przez około 10 km brak żadnych checków.

 

PS. Mam tylko nadzieje, że zakup nowego zaworu wyeliminuje check egr'u na LPG ...

Daniel.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33496-poprawna-adaptacja-silnika/#findComment-48838
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności