Gość danielek Opublikowano 10 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 Witam serdecznie. W najbliższym czasie chciałbym od nowa zaadaptować ustawienia ECU. Z tego co wyczytałem (oczywiście robi się to na Pb) należy po odłaczonym na noc silniku doprowadzić do 90 st C. Jazda deliaktna, dynamiczna i sportowa. ECU adaptuje się około 20-30 km. Jeśli o czymś zapomniałem proszę poprawcie mnie. Dzieki,   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33496-poprawna-adaptacja-silnika/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mr_luke Opublikowano 10 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 Odbywa się to nieco inaczej. Odpinasz na noc aku tak by ECU się zrestartowało. Polecam odpiąć obie klemy a jeśli chcesz jedną to dodatnią bo gdyby okazało się, że masz gdzieś zwarcie do masy albo przebicie to rano może nie być z czego odpalać. Odpalasz silnik (nie gazuj, jeśli nie odpali to poprostu spróbuj jeszcze raz) i czekasz aż załączy się wentylator. Masz wtedy pewność, że silnik zaadoptował jałowy dla różnych temperatur. W momencie gdy wentylator się załączy wsiadasz i jeździsz. Zaczynasz od spokojnej potem dynamicznie i "sportowo" ale warto pomieszać trochę style jazdy. Adapciak nie musi trwać 20-30km ale warto pojeździć z 15 do 20 minut. Dopiero po tym czasie przełączasz się na LPG To skuteczny sposób ja zawsze tak ją wykonuje i jest ok.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33496-poprawna-adaptacja-silnika/#findComment-48889 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danielek Opublikowano 10 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 Odbywa się to nieco inaczej. Odpinasz na noc aku tak by ECU się zrestartowało. Polecam odpiąć obie klemy a jeśli chcesz jedną to dodatnią bo gdyby okazało się, że masz gdzieś zwarcie do masy albo przebicie to rano może nie być z czego odpalać. Odpalasz silnik (nie gazuj, jeśli nie odpali to poprostu spróbuj jeszcze raz) i czekasz aż załączy się wentylator. Masz wtedy pewność, że silnik zaadoptował jałowy dla różnych temperatur. W momencie gdy wentylator się załączy wsiadasz i jeździsz. Zaczynasz od spokojnej potem dynamicznie i "sportowo" ale warto pomieszać trochę style jazdy. Adapciak nie musi trwać 20-30km ale warto pojeździć z 15 do 20 minut. Dopiero po tym czasie przełączasz się na LPG To skuteczny sposób ja zawsze tak ją wykonuje i jest ok. Dziękuje za odpowiedź. Z tym wyłączaniem na noc chodziło mi głównie o to, aby ECU uczyło się z poziomu rożnych wartości temperatur. Mam błąd EGR (który jest zaślepiony) jestem ciekaw czy błędy faktycznie się zresetują sprawdzę rano czy będzie mrugać . Dzięki jeszcze raz za pomoc.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33496-poprawna-adaptacja-silnika/#findComment-48885 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mr_luke Opublikowano 10 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 Po restarcie błędy się usuwają i napewno go nie będzie a jeśli wyskoczy to znaczy, że znowusz wystąpił -> czyli masz walnięty EGR bo jak już pewnie wiesz (znalazłeś na forum), zaślepienie nic nie da jeśli jest nie sprawny   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33496-poprawna-adaptacja-silnika/#findComment-48871 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danielek Opublikowano 11 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2010 Po restarcie błędy się usuwają i napewno go nie będzie a jeśli wyskoczy to znaczy, że znowusz wystąpił -> czyli masz walnięty EGR bo jak już pewnie wiesz (znalazłeś na forum), zaślepienie nic nie da jeśli jest nie sprawny Kiedyś na forum elektrody, ktoś napisał, że błedy kasuje się w tych silnikach tylko techem. Ale to jak nie sprawdzę, wiedziec nie będę. Co do EGR, oczywiście masz racje. Chce go właśnie zakupić. Mam tylko nadzieje, ze na LPG znow nie wywali błedu EGRu na nowym zaworze... [ Dodano: Sob Wrz 11, 2010 11:02 ] Już po dokonaniu adaptacji ... Przed nagrzewaniem silnika do temp. roboczej zczytałem błędy. Nie wykasowały się. Zrobiłem około 40 km i przyznam, że było fajnie, w szczególności tryb "sportowy" i jazda po trasie ~ 170 km/h ale oczywiście wszystko w ramach przyzwoitości. Co ciekawe nie zapalił się żaden check ani EGRu ani P0170(o ile pamiętam) czyli mieszanka za uboga/za bogata, który zapalał się non stop na gazie. Po 40 km załączyłem podtlenek LPG i przez około 10 km brak żadnych checków. PS. Mam tylko nadzieje, że zakup nowego zaworu wyeliminuje check egr'u na LPG ... Daniel.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33496-poprawna-adaptacja-silnika/#findComment-48838 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.