Skocz do zawartości

Gasnący silnik i wibracje


Rekomendowane odpowiedzi

kolego a wchodzi ci auto w tryb awaryjny bo takim zgadywaniem jak będziesz naprawiał to wzbogacisz serwis a auto dalej nie będzie jeździć , jedź do jakiegoś mądrego na kompa z dobrym programem i wtedy się zastanawiaj co naprawiać.nie ja miałem taki problem po naprawie pompy cymbał majster nie wymienił czujnika położenia walka pompy

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33664-gasn%C4%85cy-silnik-i-wibracje/page/2/#findComment-46040
Udostępnij na innych stronach

A słuchaj jak tam u ciebie był sprawdzane luzy zaworów bo powinno się je sprawdzać co 50 tys i ewentualnie wyregulować bo silnik 1.9-8V ma zawory sterowane przez popychacze szklankowe i okresowo trzeba je regulować wymieniając podkładki regulacyjne.Pzdr.

Z tego co się dowiedziałem to jest silnik 1.9 16V a nie 8V

 

Powiem tak

 

Dałem do mechanika podłączył go pod komputer i błędy dały się wykasować a co ważniejsze nie pojawiały się ponownie. Zawór EGR został przeczyszczony profilaktycznie wymieniłem jeszcze raz filtr paliwa i a wcześniej auto przejechało trochę na SHELL V-power

 

Auto nie gaśnie ale wskazówka obrotomierza dalej ma minimalne drgania nie odczuwalne w pracy silnika (zaczynam się zastanawiać czy te drgania to nie wina wadliwie działającej tej właśnie wskazówki) ale auto nadal przy prędkościach 60-80 na biegach 3-4-5 wpada w drgania ale nie tak mocno odczuwalne jak były przed czynnościami które zostały wykonane

 

Może to pomoże postawić diagnozę co go tam jeszcze boli

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33664-gasn%C4%85cy-silnik-i-wibracje/page/2/#findComment-44662
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No niestety auto znowu zaczęło gasnąć - zdarza się to raz na jakiś czas ale jest to wkurzające.

 

Drgania silnika przy pewnych prędkościach o których wcześniej pisałem wynikały z rozwalonej półosi - po wymianie jest idealnie

 

Pojechałem do innego mechanika który sprawdził mi na innym programie cały samochód i stwierdził że problem gaśnięcia silnika nie jest możliwy do zdiagnozowania gdyż nie pojawiają się żadne błędy i program nic nie wykrywa.

Powiedział mi że takie objawy oprócz wcześniej wymienianego tutaj EGR-a może również dać wadliwie działający

 

- czujnik ciśnienia paliwa

- zawór regulacyjny ciśnienia paliwa

- zawalone wtryski

- uszkodzona wiązka kablowa

 

Powiedział żebym odpiął wtyczkę od EGR i zobaczyła jak wtedy się silnik będzie zachowywał tzn czy będą widoczne skoki obrotomierza i że nie ma się martwić bo auto straci moc. Po odłączeniu nadal widoczne skoki obrotomierza ale auto przyspiesza tak samo jak z podłączonym EGR więc coś mi tu nie gra

 

Co o tym sądzicie ??

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33664-gasn%C4%85cy-silnik-i-wibracje/page/2/#findComment-41581
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się dowiedziałem to jest silnik 1.9 16V a nie 8V

To oznaczenie tego silnika to DTJ-obniżona moc.

Powiedział żebym odpiął wtyczkę od EGR i zobaczyła jak wtedy się silnik będzie zachowywał tzn czy będą widoczne skoki obrotomierza i że nie ma się martwić bo auto straci moc. Po odłączeniu nadal widoczne skoki obrotomierza ale auto przyspiesza tak samo jak z podłączonym EGR więc coś mi tu nie gra

 

Mnie to zrobił w inny sposób-wyłączył mi EGR techem a nie odpinał wtyczkę i zachowanie silnika było bez różnicy czy z EGR włączonym czy odłączonym.Tylko mi wychodził błąd 2279.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33664-gasn%C4%85cy-silnik-i-wibracje/page/2/#findComment-41573
Udostępnij na innych stronach

Zeby było mało dzisiaj jechał w trasę i trochę go przeciągnąłem i nagle stracił zupełnie moc - zapaliła się kontrolka z kluczykiem. Po zgaszeniu kontrolka z kluczykiem zgasła ale zapalił się czek silnika i już nie chce zgasnąć - może faktycznie skończył się EGR :)

 

Co mnie matrwi to wyskoczyły dwa błędy 110961, 161450

 

Mam nadzieję że to nie turbina!! Słychać że chodzi ale to ponoć o niczym nie świadczy

 

Co teraz o tym sądzicie :beer:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33664-gasn%C4%85cy-silnik-i-wibracje/page/2/#findComment-41217
Udostępnij na innych stronach

Zeby było mało dzisiaj jechał w trasę i trochę go przeciągnąłem i nagle stracił zupełnie moc - zapaliła się kontrolka z kluczykiem. Po zgaszeniu kontrolka z kluczykiem zgasła ale zapalił się czek silnika i już nie chce zgasnąć - może faktycznie skończył się EGR

U mnie przy walniętym EGR-rze tez po jakimś czasie gasła kontrolka auto z kluczykiem i zapalała się kontrolka od emisji spalin a silnik miał totalnego muła a przy tym kopcił, takie miałem objawy.Pzdr.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33664-gasn%C4%85cy-silnik-i-wibracje/page/2/#findComment-40917
Udostępnij na innych stronach

Po odłączeniu akumulatora wszystko wróciło no normy - silnik ma kopa więc to nie turbina - chyba...

 

EGR zamówiony jak wymienię dam znać czy to to

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33664-gasn%C4%85cy-silnik-i-wibracje/page/2/#findComment-40741
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem zawór EGR i jest to samo. Fakt że zawór nie jest nowy ale po regeneracji i ma roczna gwarancję dlatego się na niego skusiłem. Teraz pytanie czy oba sa sprawne czy nie !!

Zakładając że nowy EGR jest sprawny bo raczej nikt nie dałby gwarancji na nie sprawne częsci ( z tego względu nie kupowałem używki ze szrotu bo nigdy nie wiadomo co się kupi) macie pomysł co innego daje takie objawy ??!!

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33664-gasn%C4%85cy-silnik-i-wibracje/page/2/#findComment-40304
Udostępnij na innych stronach

Co mnie matrwi to wyskoczyły dwa błędy 110961, 161450

Po odłączeniu akumulatora wszystko wróciło no normy - silnik ma kopa więc to nie turbina

Wymieniłem zawór EGR i jest to samo.

To znaczy co jest to samo? Wyskoczył błąd?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33664-gasn%C4%85cy-silnik-i-wibracje/page/2/#findComment-40277
Udostępnij na innych stronach

Auto gaśnie, wskazówka obrotomierza dalej delikatnie skacze, chwilowe spalanie wariuje. Przed zgaśnięciem silnika przy rozpędzaniu się jest odczuwalny sekundowy spadek mocy a po zatrzymaniu się spalanie na luzie podchodzi pod 3l/h a po chwili obrotomierz idzie do góry i silnika gaśnie. Na razie żadne błędy nie wyskoczyły. Po kilkukrotnej próbie odpalenia samochodu jak już się uda wszytko wraca do normy spalanie na poziomie 0,6l/h wskazówka obrotomierza stoi jak przyklejona nic nie zamula. Czasami po dniu czasami po tygodniu wszytko zaczyna się od początku i tak w kółko.

 

A ten zupełny spadek mocy o którym pisałem to wystąpił jak na trasie się rozpędziłem do ponad 180km - było hamowanie bo był przejazd kolejowy i nagle kontroli sie zapaliły i zabrakło mocy - zdarzyło sie to raz bo tylko raz go tak przeciągnąłem i póki nie wyeliminuje usterki nie zamierzam tego powtarzać

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33664-gasn%C4%85cy-silnik-i-wibracje/page/2/#findComment-40274
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności