Gość Anonymous Opublikowano 13 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2007 Witam, chciałem się dowiedzieć czy w w/w samochodzie świszczenie turba oznacza że nadaje się ono do regeneracji. Po przeczytaniu forum, ja mam wrażenie że niekoniecznie musi to być turbo. Pozwoliłem sobie na test z zaworam EGR, zdjąłem rurkę która idzie do obydwu zaworów znajdujących się obok akumulatora i okazało się że wtedy turbo nie świszczy. Pozatym chciałem dodać, że wydaje mi się że przy ruszaniu jest troche słabe to moje auto. Również podczas jazdy zauważyłem że głośniejszy świst słychać przy dodawaniu gazu, przy podjeżdzaniu pod wzniesienie natomiast w momencie kiedy silnik ma mniejsze obciążenie na tych samych obrotach świstu nie słychać. Wyczytałem również że przyczyną może być przepływomierz. Czy można go sprawdzić?? Jeśli ktoś mógłby mi odać jakieś rozwiąanie byłbym wdzięczny, ponieważ mechanik zaocznie powiedział że turbo do regeneracji, nie słysząc nawet jak silnik pracuje Pozdrawiam i dziękuję z góry za wszystkie sugestie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3394-zafira-20di-turbo/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 13 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2007 mariuszd, wiesz jak odłączyłeś zawory od turbo tak tak jak by tego turbo wcale nie było....wiec dlatego nie gwizdało bo nie pracowało chodź mogę się mylić....Ogólnie oceń jeszcze spalanie oleju....i "kopcenie" bo jak z czym będziesz miał problem to turbina....U mnie nie słychać turbiny tylko "czuć":) jakj osiąga maksymalną wartość Nm:)Zapalają Ci się jakieś błędy?? A co do przepływki to nie wiem....jak turbo hałasuje to raczej one "muli" samochód....   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3394-zafira-20di-turbo/#findComment-327717 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 14 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2007 Spalanie oleju niestety nie mogę narazie ocenić bo samochód mam 2 tyg. natomiast jeśli chodzi o kopcenie to według mnie wszystko jest ok. Co mnie zastanawia i przemawia za tym ze to nie turbo to to ze zanim turbo sie wlaczy na niskich obrotach przy ruszaniu jest strasznei mulowate. Natomiast w momencie załączenia turba wszystko jest ok poza tym ze dość głośno pracuje. Nie mam doświadczenia w dislach, natomiast z tego co wycztałem na forum to wydaje mi sie ze niekoniecznie musi to być turbo. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3394-zafira-20di-turbo/#findComment-327580 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 14 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2007 Kurde....może przepływomierz...dziwny ten twój problem....Turbo ogólnie na zewnątrz słychać wiec może jesteś "przewrażliwiony" jak to pierwszy ropniak.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3394-zafira-20di-turbo/#findComment-327513 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 15 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2007 Pojedz na kompa zczytać błędy, mozesz też zrobić to co nigdy nie zaszkodzi: zalej do pełna dobrego paliwka typu ultimate/verva, wlej stp do czyszczenia wtrysków, Zmień filtr powietrza można by też filtr paliwa i oleju; sprawdź poziom oleju-na innym forum koleś miał też swiszczącą turbinę po kupnie auta i okazało się że jak sprawdził olej to ledwo koniuszek bagnetu był umoczony.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3394-zafira-20di-turbo/#findComment-327448 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2007 Witam ponownie, olej wymieniłem, a turbina dalej świszcze, oprócz tego po zalaniu półsyntetykiem 10W40 zaświecił się błąd silnika i przechodzi w tryb awaryjny. Sprawdzenie na komputerze wykazało brak ciśnienia i błąd EGR, gostek powiedział ze do wymiany bedzie turbina. Czy ktos moze doradzic czy warto regenrowac czy kupic na allegro uzywana. Czy przy odrobinie zdolności manualnych mogę ją sam wymontować i pozniej zamontować czy lepiej się w to nie bawić. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3394-zafira-20di-turbo/#findComment-326757 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2007 mariuszd, zdecydowanie zregenerować....te na alllegro mogą byc w takim stanie jak twoja albo już blisko takiemu....co do egr to po dokładnym obadaniu sprawy stwierdzam ze sa 4 zawory....2 miedzy aku a błotnikiem....jeden metalowy a w DTI nad kolektorem ssącym a 3 przy lewym kielichu.Te na skrajach sa po 130 zł a ten główny metalowy po 399   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3394-zafira-20di-turbo/#findComment-326754 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 Tez tak postanowilem orientowałem się to cena bedzie 700-800 zł gościu daje gwarancję na rok czasu. A te EGR też znalazlem, bo sprawdzałem czy wężyki są ok. Więc będę ze zniecierpliwieniem czekał na efekt po regeneracji. Mam nadzieje ze to będzie przynajmniej w części to, bo na dalsze wydatki to się jescze nastawiam. Pozdrawiam [ Dodano: Wto Lip 03, 2007 14:47 ] Witam po dłuższej przerwie, chciałem kontynuować opis problemu z świszczącym turbem w Zafirze, otóż okazało się iż nie było to na szczęście turbo, po wyslaniu do regeneracji okazało się że turbo jest ok (i tutaj ukłony w kierunku firmy która mi sprawdzała turbo ponieważ Pan zadzwonił do mnie i poinformował że turbo jest OK co więcej podpowiedział co sprawdzić i co więcej trafił z diagnozą) okazało się uszczelka pod kolektorem wydechowym jest metalowa i albo kolektor był nie dokrecony albo wygnieciona uszczelka i tam sobie uciekało ciśnienie jednocześnie wprawiając ta metalową uszczelkę w drgania. Takze z turbem juz jest ok przynajmniej nie gwizda. Jest jeszcze jeden problem mianowicie czasami samochod jest troszke zmulony, rozmawialem z elektrykiem podpowiedzial zeby podstawic zawor EGR, poniewaz komputer nei rejestruje zadnych błędów, a ponieważ jest to częsta usterka w oplach postanowilem kupic go. Teraz pytanei z mojej strony gdzie mogę dostac taki zawor oczywiscie w miarę tanio i ile by kosztowal. Z góry dziekuje za info.Pozdrawiam [ Dodano: Wto Lip 03, 2007 14:52 ] Maniakopel, czy możesz napisać mi namiary na sklep w którym mogę kupić zawory w takiej cenie jak pdaleś i czy one są nowe?? Moj email: dabrowmi@poczta.onet.pl   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3394-zafira-20di-turbo/#findComment-326680 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.