Skocz do zawartości

Astra 1.4 16V X14XE 98r. - Wymiana pasków


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Spadł mi wczoraj w mojej Astrze pasek wieloklinowy który wygląda teraz tak:

 

Dołączona grafika

 

W pewnym miejscu jest całkiem przecięty wzdłuż, a od drugiej strony na prawie całek długości paska brakuje praktycznie całych dwóch klinów.

Jaka może być przyczyna że pasek tak się sfatygował? Może coś gdzieś obcierać? Albo był źle założony? Nie jestem pewien co do jego przebiegu bo mam autko dopiero dwa tygodnie.

 

I moje kolejne pytanie w co powinienem się zaopatrzyć poza samymi paskami przed wizyta u mechanika na wymianę obu pasków. Mam silnik x14xe z klimatyzacja.

 

Pozdrawiam,

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34092-astra-14-16v-x14xe-98r-wymiana-pask%C3%B3w/
Udostępnij na innych stronach

Jaka może być przyczyna że pasek tak się sfatygował?

Np.niewspółosiowość elementów padnięty napinacz(słaba,pęknięta sprężyna)

I moje kolejne pytanie w co powinienem się zaopatrzyć poza samymi paskami przed wizyta u mechanika na wymianę obu pasków

Jeżeli chodzi o wieloklinowy(wielorowkowy) to pasek i ewentualnie napinacz.

Natomiast rozrządu to oczywiście pasek,rolki i pompa wody.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34092-astra-14-16v-x14xe-98r-wymiana-pask%C3%B3w/#findComment-42868
Udostępnij na innych stronach

w co powinienem się zaopatrzyć poza samymi paskami przed wizyta u mechanika

Olej, filtr oleju, świece, filtr powietrza, filtr kabinowy, płyn chłodniczy itp., itd.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34092-astra-14-16v-x14xe-98r-wymiana-pask%C3%B3w/#findComment-42784
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem dzisiaj do jednego mechanika w Koszalinie i jak mi wyliczył ceny z częściami to osiwiałem. Rozrząd, pasek wieloklinowy, uszczelka pod klawiaturą, i wymiana oleju. Same części i olej 850 zł + 400 zł robocizna :)

 

A przy okazji to muszę w rozrządzie wymieniać cały napinacz, czy tylko rolkę?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34092-astra-14-16v-x14xe-98r-wymiana-pask%C3%B3w/#findComment-42570
Udostępnij na innych stronach

Mam tu jeszcze ciekawostkę, na dolnej rolce od przodu samochodu (to chyba pompa wspomagania) jest więcej rowków niż na reszcie rolek.

 

Dołączona grafika

 

Jak widać na obrazku pasek był założony na zewnętrzny rowek i z tego co pamiętam wydawał mi się iść lekko skosem. Wizualnie patrząc rowki od strony silnika są w jednej linii, więc ktoś chyba dał ciała z założeniem tego paska. Może to być przyczyna że po około pół roku pękł?

 

A tu do porównania wygląd innej rolki takiej jak reszta.

 

Dołączona grafika

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34092-astra-14-16v-x14xe-98r-wymiana-pask%C3%B3w/#findComment-42499
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności