Gość kaniucha Opublikowano 5 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 Witam, Mam problem z moją Viki, a mianowicie odpalam silnik ładnie i cicho chodzi do około 1500 obr/min powyżej nagle szarpie jakby wtedy odczuwalne jest gwałtowne przyspieszenie i głośniej zaczyna pracować pompa paliwa, tak mi się wydaje. Co może być przyczyną takiego zachowania się silnika?? Pompa paliwa wadliwa, Egr, katalizator a może elektrozawór odpowiedzialny za uruchamianie się turbiny?? Pzdr   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34174-pompa-turbina-czy-egr/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbyszek670 Opublikowano 6 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2010 a mianowicie odpalam silnik ładnie i cicho chodzi do około 1500 obr/min powyżej nagle szarpie jakby wtedy odczuwalne jest gwałtowne przyspieszenie i głośniej zaczyna pracować pompa paliwa, tak mi się wydaje. Co może być przyczyną takiego zachowania się silnika??To załącza się turbo i jest przyrost mocy a to może słychać nienaturalny gwizd?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34174-pompa-turbina-czy-egr/#findComment-42095 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kaniucha Opublikowano 6 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2010 Turbina chodzi prawidłowo nie gwiżdże, to jakby dźwięk głośnego klekotania i nagły przyrost mocy to dwie zauważalne i odczuwalne zmiany. Powyżej 1500 obrotów wszystko chodzi ok, te zjawisko jest najmocniej odczuwalne na 1 i 2 biegu. Najbardziej to czuć jak jest zimny silnik póżniej po rozgrzaniu silnika to szarpnięcie i klekotanie staje sie mniej odczuwalne. pzdr.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34174-pompa-turbina-czy-egr/#findComment-42089 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Witek1952 Opublikowano 8 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2010 Witam serdecznie. Za dużo zgadywania. Tech2 i łebski fachman są potrzebne. Niekoniecznie błąd jest zapamiętany.Wiecej dowiesz się śledząc bloki danych.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34174-pompa-turbina-czy-egr/#findComment-41416 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kaniucha Opublikowano 11 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2010 Dziś odłączyłem jeden z przewodów elektrozaworu turbiny, przejechałem tak ze 100 m totalny muł, ponownie podłączyłem przewód i chwilowo silnik w pełnym zakresie chodził bardzo cicho i niepokojący klekot znikł, po przejechaniu kliku set metrów znów powrócił. Mój wniosek jest taki, że najprawdopodobniej ten zawór jest uszkodzony (poczytałem na forum i okazjue się że to częsta przypadłość tego silnika), w tym silniku są jeszcze dwa takie zawory pozamieniam je ze sobą i zobaczę co będzie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34174-pompa-turbina-czy-egr/#findComment-40563 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kaniucha Opublikowano 25 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2010 Witam, Powymieniałem elektrozawory (zamieniłem je miejscami) praca silnika bez zmian. Głośny klekot (wtryskiwaczy,może pompy) przyspieszenie ok. Zauważyłem jedna rzecz dziwną przy temp. ok -2 st. silnik tak nie klekocze a dzis jest + 10 st i klekot jest tak od 1500 obr./min na biegach 1,2,3,4 na 5 nieco cichnie, dodam viki szczególnie nie kopci. Co z tym fantem zrobić. Tech 2 - brak błędów.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34174-pompa-turbina-czy-egr/#findComment-37230 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kaniucha Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 Czy ktoś wie jak przeczyścić elektrozawory i czy jest taka mozliwość   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34174-pompa-turbina-czy-egr/#findComment-32522 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadzii123 Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 Oto temat dla ciebie http://forum.opel24.com/problem-z-elektrozaworami-rozwiazany-diesel-vt8639.htm   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34174-pompa-turbina-czy-egr/#findComment-32468 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kaniucha Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 Dzięki. Przeczytałem polecony temat przez Ciebie, ale u mnie oba zaworki jeden przy akumulatorze bliżej chłodnicy terkocze, drugi od turbo też. więc chyba jest ok. Dzis rano odpaliłem ładnie cicho silnik chodzi jest przyspieszenie po upływie kilku minut jazdy podczas przyspieszania ok 1500 obr /min silnik odczuwalnie szarpnie jakby odpala turbo i zaczyna klekotać. Dodam, żadnych problemów z odpalaniem silnika nie kopci nie wyświetla kontrolki samochodu z kluczykiem tylko te dwa dziwne objawy szarpnięcie i jargotanie. To się też pojawia po rozgrzaniu silnika, wtedy tylko jargocze nie czuć szarpania przy 1500 obr/min. Co ztym robic   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34174-pompa-turbina-czy-egr/#findComment-32453 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kaniucha Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 Dzięki. Przeczytałem polecony temat przez Ciebie, ale u mnie oba zaworki jeden przy akumulatorze bliżej chłodnicy terkocze, drugi od turbo też. więc chyba jest ok. Dzis rano odpaliłem ładnie cicho silnik chodzi jest przyspieszenie po upływie kilku minut jazdy podczas przyspieszania ok 1500 obr /min silnik odczuwalnie szarpnie jakby odpala turbo i zaczyna klekotać. Dodam, żadnych problemów z odpalaniem silnika nie kopci nie wyświetla kontrolki samochodu z kluczykiem tylko te dwa dziwne objawy szarpnięcie i jargotanie. To się też pojawia po rozgrzaniu silnika, wtedy tylko jargocze nie czuć szarpania przy 1500 obr/min. Co ztym robic aha czy jargocze czy nie turbina chodzi jest przyspieszenie. Przy silniku z prawej stronu jest jakiś zawór, bo jest do niego dopięty wężyk od podciśnienia. Jaki to zawór i za co dpowiada?? dodam że go nie dotykałem. dzięki. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34174-pompa-turbina-czy-egr/#findComment-32452 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.