Skocz do zawartości

Pompa, turbina czy EGR???


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Mam problem z moją Viki, a mianowicie odpalam silnik ładnie i cicho chodzi do około 1500 obr/min powyżej nagle szarpie jakby wtedy odczuwalne jest gwałtowne przyspieszenie i głośniej zaczyna pracować pompa paliwa, tak mi się wydaje. Co może być przyczyną takiego zachowania się silnika?? Pompa paliwa wadliwa, Egr, katalizator a może elektrozawór odpowiedzialny za uruchamianie się turbiny??

Pzdr

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34174-pompa-turbina-czy-egr/
Udostępnij na innych stronach

a mianowicie odpalam silnik ładnie i cicho chodzi do około 1500 obr/min powyżej nagle szarpie jakby wtedy odczuwalne jest gwałtowne przyspieszenie i głośniej zaczyna pracować pompa paliwa, tak mi się wydaje. Co może być przyczyną takiego zachowania się silnika??

To załącza się turbo i jest przyrost mocy a to może słychać nienaturalny gwizd?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34174-pompa-turbina-czy-egr/#findComment-42095
Udostępnij na innych stronach

Turbina chodzi prawidłowo nie gwiżdże, to jakby dźwięk głośnego klekotania i nagły przyrost mocy to dwie zauważalne i odczuwalne zmiany. Powyżej 1500 obrotów wszystko chodzi ok, te zjawisko jest najmocniej odczuwalne na 1 i 2 biegu. Najbardziej to czuć jak jest zimny silnik póżniej po rozgrzaniu silnika to szarpnięcie i klekotanie staje sie mniej odczuwalne.

pzdr.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34174-pompa-turbina-czy-egr/#findComment-42089
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie. Za dużo zgadywania. Tech2 i łebski fachman są potrzebne. Niekoniecznie błąd jest zapamiętany.Wiecej dowiesz się śledząc bloki danych.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34174-pompa-turbina-czy-egr/#findComment-41416
Udostępnij na innych stronach

Dziś odłączyłem jeden z przewodów elektrozaworu turbiny, przejechałem tak ze 100 m totalny muł, ponownie podłączyłem przewód i chwilowo silnik w pełnym zakresie chodził bardzo cicho i niepokojący klekot znikł, po przejechaniu kliku set metrów znów powrócił. Mój wniosek jest taki, że najprawdopodobniej ten zawór jest uszkodzony (poczytałem na forum i okazjue się że to częsta przypadłość tego silnika), w tym silniku są jeszcze dwa takie zawory pozamieniam je ze sobą i zobaczę co będzie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34174-pompa-turbina-czy-egr/#findComment-40563
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

Powymieniałem elektrozawory (zamieniłem je miejscami) praca silnika bez zmian. Głośny klekot (wtryskiwaczy,może pompy) przyspieszenie ok. Zauważyłem jedna rzecz dziwną przy temp. ok -2 st. silnik tak nie klekocze a dzis jest + 10 st i klekot jest tak od 1500 obr./min na biegach 1,2,3,4 na 5 nieco cichnie, dodam viki szczególnie nie kopci. Co z tym fantem zrobić. Tech 2 - brak błędów.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34174-pompa-turbina-czy-egr/#findComment-37230
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Oto temat dla ciebie http://forum.opel24.com/problem-z-elektrozaworami-rozwiazany-diesel-vt8639.htm

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34174-pompa-turbina-czy-egr/#findComment-32468
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Przeczytałem polecony temat przez Ciebie, ale u mnie oba zaworki jeden przy akumulatorze bliżej chłodnicy terkocze, drugi od turbo też. więc chyba jest ok. Dzis rano odpaliłem ładnie cicho silnik chodzi jest przyspieszenie po upływie kilku minut jazdy podczas przyspieszania ok 1500 obr /min silnik odczuwalnie szarpnie jakby odpala turbo i zaczyna klekotać. Dodam, żadnych problemów z odpalaniem silnika nie kopci nie wyświetla kontrolki samochodu z kluczykiem tylko te dwa dziwne objawy szarpnięcie i jargotanie. To się też pojawia po rozgrzaniu silnika, wtedy tylko jargocze nie czuć szarpania przy 1500 obr/min. Co ztym robic

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34174-pompa-turbina-czy-egr/#findComment-32453
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Przeczytałem polecony temat przez Ciebie, ale u mnie oba zaworki jeden przy akumulatorze bliżej chłodnicy terkocze, drugi od turbo też. więc chyba jest ok. Dzis rano odpaliłem ładnie cicho silnik chodzi jest przyspieszenie po upływie kilku minut jazdy podczas przyspieszania ok 1500 obr /min silnik odczuwalnie szarpnie jakby odpala turbo i zaczyna klekotać. Dodam, żadnych problemów z odpalaniem silnika nie kopci nie wyświetla kontrolki samochodu z kluczykiem tylko te dwa dziwne objawy szarpnięcie i jargotanie. To się też pojawia po rozgrzaniu silnika, wtedy tylko jargocze nie czuć szarpania przy 1500 obr/min. Co ztym robic

aha czy jargocze czy nie turbina chodzi jest przyspieszenie. Przy silniku z prawej stronu jest jakiś zawór, bo jest do niego dopięty wężyk od podciśnienia. Jaki to zawór i za co dpowiada?? dodam że go nie dotykałem.

 

dzięki. pzdr.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34174-pompa-turbina-czy-egr/#findComment-32452
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności